![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Duitsers hebben een oplossing voor het stoppen van de onafzienbare stroom bootvluchtelingen uit Afrika. Is dat de beste oplossing of zijn er bezwaren?
Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken wil migranten die op zee worden opgepikt, direct gaan terugsturen naar Afrika. Dat moet voorkomen dat vluchtelingen zich wagen aan de levensgevaarlijke tocht over de Middellandse Zee, aldus de krant Welt am Sonntag. NOSAan de ene kant zou je zeggen dat als er niet wordt ingegrepen half Afrika naar Europa verhuist en dat Europa daar geen behoefte aan heeft. En het zijn niet allemaal vluchtelingen die de in die bootjes zitten, het zijn ook gelukzoekers. Aan de andere kant, dupeer je dan de echte ontheemde vluchtelingen. Maar hebben die geen andere keus dan naar Europa te vluchten? Dat lijkt mij sterk. Als die weten dat ze direct teruggestuurd worden zullen ze waarschijnlijk in een andere windrichting vluchten. Of zijn ze echt nergens welkom en alleen geschikt voor Europa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is natuurlijk wat Angela-wir schaffen das-Merkel hiervan zal zeggen om nog maar te zwijgen van de poco EU bende.
Dat oppikken op zee en terugbrengen is in feite de enige juiste manier en ook de door vrijwel alle andere werelddelen gehanteerde methode. Je land zomaar laten volstromen met illegalen is smeken om problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stuggere houding lijkt de enige methode.
We hebben nu eenmaal te maken met massieve pogingen tot economische migratie.Nog een decennium zo en we mogen rustig spreken van een volksverhuizing Keer op keer op keer wordt Europa's humane en pro-aktieve aanpak "bestraft" door nog meer kandidaat migranten. Ik ben er overigens niet zeker van of dat allemaal in het belang is van de Afrikaanse naties.Uiteindelijk zal iedereen die wat slimmer,iets rijker en vooral ondernemender is niet meer "investeren" in eigen land maar proberen te vertrekken. Het heeft geen zin dat armere naties hun basis medische zorg,hun schoolsysteem en zelfs hun potentieel op economische groei zien verbeteren (de Afrikaanse situatie) en ondertussen constante emigratie blijven verdragen.... Ik hoef niet te vermelden dat het zeker ook niet in ONS belang is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uut de zee vissen en terug aan land zetten waar ze ingescheept zijn....al maanden geleden werd dit hier als de enige oplossing gezien maar wie dit durfde opperen was een halve Hitler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Record aantal bootvluchtelingen verdronken in Middellandse Zee dit jaar: 4220 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Australië voert reeds een politiek waar men niet wordt overgebracht naar het vasteland met als resultaat dat minder mensen de oversteek proberen maken en minder slachtoffers. Men gaat er nog een stap verder, men bespreekt namelijk heden ten dage een voorstel dat het recht om Australië te betreden vervalt zodra je probeert als bootvluchteling binnen te komen.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() De enige werkende oplossing is ALLE illegale immigranten terugsturen naar land van herkomst en alle landen van herkomst die dit tegenwerken met onmiddellijke ingang financieel en economisch blokeren.
We zijn niet alleen het OCMW van de wereld maar ondertussen ook de vuilbak van de wereld. En dat terwijl er miljoenen ECHTE vluchtelingen ter plaatse door ons volledig in de steek worden gelaten. Europa economisch vernietigen is geen oplossing voor dit probleem.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Otto de Maizière heeft gelijk. Ik wordt woest wanneer ik zie hoe de bevelhebbers van de Europese marineschepen zich eigenlijk lenen tot het organiseren van een echte shuttle-dienst tussen het Lybische strand en de Italiaanse havens. En dan onze poco-media maar triomfantelijk aankondigen dat weer zoveel duizend "vluchtelingen" werden "gered"? "Vluchtelingen"? Hallo! de overgrote meerderheid van wat daar op het Lybische strand samentroept en zich laat overzetten zijn helemaal geen "vluchtelingen", het zijn verdomme economische migranten waar van de grote meerderheid niet uit oorlogsgebied komt. Wel uit de verste uithoeken van het Afrikaanse continent.
"Gered"? Ja, een aantal die (al of niet opzettelijk) van hun rommelig vaartuig in het water springen werden dan gered. Als ze al niet opzettelijk het water werden geduwd door het crapuul van de mensensmokkel. Als dit zo moet doorgaan dan krijgen we in Europa zowat half-Afrika op ons dak. Moeten we Afrika dan niet meer helpen? Jawel, maar niet op die manier. We moeten gewoon onze hulp ter plekke opvoeren. Maar dan wel onder strikte Europese controle, desnoods militair, als we willen vermijden dat de helft in handen valt van corrupte Afrikaanse politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Afschaffing van de visumplicht en mobiliteit als mensenrecht. De burgemeester van Palermo, Leoluca Orlando, behandelt bootvluchtelingen als gelijkwaardige mensen en burgers. Een nieuwe kijk op globalisatie.
Bekijk de documentaire en val van de ene verbazing in de andere. Is Leoluca een profeet of een onnozele hals. Kijk hier TEGENLICHT en 5 seconden voor opstarten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 november 2016 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Een F16 er op af sturen en het is opgelost. Ik betaal belastingen.
Dat is niet om insecten als buur te krijgen.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Italie: Hotel in beslag genomen, 80 jarige verplicht om Afrikanen te huizen: Italy: Luigi Fogli tries to protect his hotel confiscated to host asylum seekers [ENGSUB] https://www.youtube.com/watch?v=BzZ6--p01KM Laatst gewijzigd door zonbron : 18 november 2016 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik zou nog liever mijn hotel in de fik steken.
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 19 november 2016 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij staat Leoluca op de pay check van Soros. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onmiddellijk terugsturen of bootjes terugslepen naar vb. ik zeg maar iets: Egypte, als ze van daar vermoed worden te komen.
Mocht ik van Egypte zijn, ik nam de begeleidende boot (de Westerse boot dus) met bemanning en al in beslag. Op beschuldiging van mensenhandel. Je moet minstens kunnen bewijzen dat ze uit Egypte komen, op voorhand, en op afspraak. Dat zal maar kunnen als je Egypte ook effectief helpt om de nodige opvang en doorverwijzing naar het land van oorsprong mogelijk te maken. Kortom, ik zie daar enorme praktische moeilijkheden, voor die naar mijn oordeel domme uitspraken hierboven. Pushback is dus inderdaad de beste oplossing, maar vergt wel wat meer dan "een vloek aan de toog van het dorpscafé". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat Sisi van Egypte orde op zaken zetten in Libie en een rol zal gaan spelen in de vieze klusjes om ISIS om zeep te helpen. Dit met financiele en materiele hulp uit Amerika
Ergo, geen bootjes meer uit Libie. Sisi en Trump zijn 2 handen op 1 buik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel gezegd dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed is in ieder geval dat die boten (in zoverre ze drijven) niet meer terugkeren naar Noord-Afrika(in beslag genomen).
Dat betekent dat het aantal enigszins bruikbare boten dat de mensensmokkelaars nog kunnen inzetten nu wel heel beperkt geworden is (en hun vraagprijzen navenant groter) Immense kemel is nu dat onze marines tot vlak voor de andermans kusten mensen gaan "redden" en daarmee de winstmarges van de mensensmokkelaars veiligstellen .(de touwtjestrekkers in de achtergrond hebben inmiddels weeral een "succes" om over op te scheppen.....) Uiteraard hoop ik dat onze politie- en militaire diensten inmiddels voorkomen dat er "oude" boten aangekocht worden door mensen en organisaties uit de Zuidelijke Middellandse zeegebied... Dus ook niet in Europa!(wordt dat eigenlijk wel gecheckt?) Jawel,oude (en dus relatief goedkope-) schepen en boten zouden op de lijst van "gecontroleerde goederen" moeten komen zolang die vluchtelingencrisis duurt! We WETEN nu toch wel dat ze niet voor de visvangst gaan dienen......toch? Laatst gewijzigd door kelt : 19 november 2016 om 18:11. |
![]() |
![]() |