![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zowat 17,5 pct van de Belgische 20 tot 24-jarigen had in 2015 geen werk en volgde geen studie of opleiding. Dat blijkt vandaag uit cijfers van Eurostat. Ons land doet het daarmee net iets slechter dan het Europese gemiddelde, dat uitkomt op 17,3 pct.
Het Europees statistiekagentschap verzamelde data over zogenaamde NEET-jongeren ("Not in Education, Employment or Training"). Dat zijn jongeren die geen werk hebben en evenmin een studie of opleiding volgen. De focus van het onderzoek lag op jongeren tussen 20 en 24 jaar oud. Uit de cijfers blijkt dat ons land net iets boven het gemiddelde uitkomt. Ter vergelijking; in 2006 lag het aantal NEET-jongeren in ons land nog op 16,3 pct. De meerderheid van jongeren (42,3 pct) binnen deze leeftijdsgroep volgt een opleiding. In 2006 was de meerderheid al aan het werk. Wat Europa betreft, ligt het aantal NEET-jongeren het hoogst in Italië (31,1 pct) en Griekenland (26,1 pct). Beide landen tekenen ook de sterkste stijging op van het aantal jongeren zonder werk of opleiding. Aan de ander kant van het lijstje staan Nederland (7,2 pct) en Luxemburg (8,8 pct). De grootste daling was er in Duitsland (van 15,2 pct in 2006 naar 9,3 pct in 2015) en Bulgarije. http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...pleiding.dhtml - hoogste jeugdwerkloosheid - begrotingstekort 3,5% - schuldengraad 110% - schuldenberg : 450 miljard en deze legislatuur over de 500 miljard Euro - werkzaamheidsgraad : laagste van de Oeso - schuldontwikkeling : sterkste stijger binnen de Eu Met wat gaat de N-VA naar de kiezer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het aantal SOA's in Thailand is ook dramatisch toegenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
-Wat het hoogst behaalde diploma is van die 17,3% -Voor de hogere diploma's, welke studierichtingen het betreft Wat betreft de 2e vraag durf ik zo al stellen dat we het hier hebben over de bulk aan pol & soc, filosofie en andere 'universitairen' die met hun diploma op zak zeker ook geen dag 'onder hun niveau' willen werken.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'onder jouw niveau' werken is anderzijds ook niet evident met zo'n diploma, omdat werkgevers beseffen dat het maar een 'opstapje' naar beter werk is ... en interimkantoren sturen enkel mensen met het juiste niveau door |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: na het herlezen van die zin vraag ik me af of er ook ouderen in die leeftijdsgroep zitten.
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people. Laatst gewijzigd door IanVD : 11 augustus 2016 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Op het gevaar af voor een racist versleten te worden, vraag ik me af of waarom de Eurostatcijfers niet het percentage auto/allochtonen vermelden?
De Eurostat data waar in het artikel naar verwezen wordt maken alvast niet dat politiek incorrecte onderscheid ![]() http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/...fse_20&lang=en |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar tellen koranscholen en dergelijke niet mee.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze krijgen nochtans allemaal dezelfde kansen om te studeren als degenen die wél een diploma behaalden.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Wie weet hebben die jongeren door dat er meer in het leven is dan produceren en consumeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.klasse.be/archief/waarom...onie-slechter/
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik mij bijzonder kan ergeren als ik politici hoor zeggen dat het onderwijs meer kansen moet geven aan allochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reclameren, radicaliseren en terroriseren.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dit moment zien wij hetzelfde gebeuren bij de hoog opgeleiden. In Vlaanderen moeten, dankzij Muyters en zijn nva, ALLE werklozen na 6 maanden elke aangeboden job aannemen waardoor steeds meer hooggeschoolden het werk vd laaggeschoolden (MOETEN) inpikken (beide groepen zijn daarover niet tevreden). Zo was er onlangs een gedoctoreerde die verplicht werd om aardbeien te plukken. HET probleem vd belgische arbeidsmarkt is niet de scholingsgraad maar het gebrek aan jobs. De werkloosheid bij ons is structureel. Indien men alle mensen die verstopt zijn : vervroegd gepensioneerden, bruggepensioneerden, overbodige ambtenaren, economisch werklozen, een grote groep zieken, ... : zou heractiveren dan hebben wij meer dan 30% werklozen. Elk ander cijfer is getrukeerd. Laatst gewijzigd door demonen : 12 augustus 2016 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat echt te verwonderen?
Ik zou ook wel eens cijfers willen zijn van de afkomst van de werklozen. Als zou blijken dat het vooral om allochtonen gaat, dan zal de oorzaak wellicht weer racisme zijn. En de vicieuze cirkel is rond. Anderzijds zij ik ook dat er vorig jaar een 30.000 tal asielzoekers een vergunning in België verkregen hebben, veelal jonge mannen zonder enige opleiding. Of hoe je armoede, criminaliteit en in dit geval "jeugdwerkloosheid" importeert. Ik denk dat de tweede beschreven fenomenen de cijfers stevig beïnvloeden.
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet door mensen zoals u dus ......
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Benieuwd wat dat gaat geven als de vierde industriële revolutie op volle toeren komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Goeke. ![]()
![]() |
![]() |