![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals u ziet is niet elke landgenoot gelijk voor de wet.
Bij de ambtenaren neemt men het gemiddelde loon van de laatste 5 jaar als berekeningsbasis. Voor een werknemer (arbeider of bediende) de volledige loopbaan. Dit maakt een groot verschil. http://www.belgium.be/nl/werk/pensio...oen/berekening Kan dit aangeklaagd worden op één of ander Tribunaal ? Cijfers 2008. ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 augustus 2016 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is dat veranderd naar 15 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Referentiewedde (RW) Vanaf 1 januari 2012 is de referentiewedde (RW) de gemiddelde wedde van de laatste 10 loopbaanjaren of van de hele loopbaan als die geen 10 jaar telt. " 15 jaar, tot zelfs de hele loopbaan ligt nu op tafel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had eind 2012 mijn pensioen geweigerd omdat ik wilde doorwerken omdat pensioen krijgen en werken toen niet samenging. Verleden maand krijg in een telefoontje van de pensioendienst omdat ik onlangs gehuwd ben hadden ze dat doorgekregen.
Die vrouw verteld me dat de wet veranderd was en dat ik nu recht had op pensioen vanaf 2015 beter zelf gezien mijn gewerkte jaren kan ik zelf terugvallen tot 1/1/2013. Vanaf huidige maand gezien mijn huwelijk zelfs een gezinspensioen. Ik kreeg een post waarin stond dat ik een 55.000€ ging trekken en ja enkele dagen terug stonden ze op mijn rekening. Eindelijk trek ik iets terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het antwoord "saya tidak mau" wordt niet aanvaard. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet ook handig de zelfstandigen. Ik ben akkoord dat die boel heel fout in mekaar zit. Wie is de schuldige? De oude machtspartijen en de vakbonden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar staat dat ergens? Er is al meer dan 30 jaar geen enkele reden meer om een ambtenaar een hoger pensioen te gunnen. Er zijn zelfs argumenten voor het tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar ging dat niet volgens het formulier dat ik toen in 2012 kreeg. Enfin ik heb in mijn leven genoeg betaald eindelijk krijg ik iets terug. Leuk is dat ik zelfs nu een gezinspensioen krijg niettegenstaande mijn vrouw maar 34 is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Bij de ambtenaren neemt men het gemiddelde loon van de laatste 10 jaar als berekeningsbasis.
Voor een werknemer (arbeider of bediende) de volledige loopbaan. Dit maakt een groot verschil. Kan dit aangeklaagd worden op één of ander Tribunaal ? pure discriminatie als je het mij vraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogtijd om de stekker uit de regering te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wat het allemaal anders en beter gingen doen doen exact hetzelfde dan hun voorgangers. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 augustus 2016 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu zal er opnieuw in het ambtenarenpensioen geknipt worden. Het is echter afwachten in welke mate dat zal gebeuren, het enige wat nu vaststaat (voor het onderwijs althans) is de afschaffing van de diplomabonificatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zelfstandigen zijn geen mensen