Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2022, 11:20   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard Gelovig zijn en pharmakia toepassen

Help!

Zelf leef ik al enige tijd zonder vaccins, medicijnen of pijnstillers. Mensen weten dat ik vele behandelingen weiger, mits ik ooit die keuze zelf niet kan maken. Maar in de familie zijn mensen die 1x per maand klachten hebben en iets pijnstillend vragen.

Ik ben niet zo communicatief vaardig om in debat te treden met een apotheker of dokter uit de westerse wereld.

Wat ik uitsluitend wens te geven:
Niets met steroïden.
Niets met een geschiedenis van foetale cellen.
Niets dat schade veroorzaakt in vivo.

Wat is een goed contramiddel voor mensen die een ethisch product willen toedienen aan iemand met pijn?
Oud 2 maart 2022, 11:28   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Bid tot den Heer en Hij zal U genezen.
Helpt het niet, ga dan naar de dokter.
Oud 2 maart 2022, 11:46   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening is dat voldoende water drinken en evenwichtig eten de basis van een goede gezondheid is.
Oud 2 maart 2022, 11:49   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Die bijsluiters zijn pure horror om te lezen. Waarom zou iemand een maagzweer, hepatitis en meer riskeren om enkele dagen in de maand geen pijn te voelen?
Oud 2 maart 2022, 11:59   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

We gaan gewoon koken met dragon, lavendel, kaneelpoeder, peterselie en als placebo een pilleke magnesium uit de Kruitvat.
Ge moet goed zot zijn als ge die pillen als eerste middel neemt zonder iets alternatief eerst te proberen.
Oud 3 maart 2022, 10:34   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn mening is dat voldoende water drinken en evenwichtig eten de basis van een goede gezondheid is.
Dat is wel heel erg simpel gedacht.

Wat dacht je van adem halen en sport?
Oud 3 maart 2022, 10:35   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bijsluiters zijn pure horror om te lezen. Waarom zou iemand een maagzweer, hepatitis en meer riskeren om enkele dagen in de maand geen pijn te voelen?
Ik dacht dat je een man was.
Oud 3 maart 2022, 10:37   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan gewoon koken met dragon, lavendel, kaneelpoeder, peterselie en als placebo een pilleke magnesium uit de Kruitvat.
Ge moet goed zot zijn als ge die pillen als eerste middel neemt zonder iets alternatief eerst te proberen.
Welke pil? DE pil?
Oud 3 maart 2022, 10:53   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Welke pil? DE pil?
Pijnstillers.
Blijkt evenzeer een eugenetisch middel van derde rijkers te zijn.
Oud 3 maart 2022, 11:15   #10
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Help!

Zelf leef ik al enige tijd zonder vaccins, medicijnen of pijnstillers. Mensen weten dat ik vele behandelingen weiger, mits ik ooit die keuze zelf niet kan maken. Maar in de familie zijn mensen die 1x per maand klachten hebben en iets pijnstillend vragen.

Ik ben niet zo communicatief vaardig om in debat te treden met een apotheker of dokter uit de westerse wereld.

Wat ik uitsluitend wens te geven:
Niets met steroïden.
Niets met een geschiedenis van foetale cellen.
Niets dat schade veroorzaakt in vivo.

Wat is een goed contramiddel voor mensen die een ethisch product willen toedienen aan iemand met pijn?
Graag verduidelijking aub.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 maart 2022 om 11:15.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2022, 11:20   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pijnstillers.
Blijkt evenzeer een eugenetisch middel van derde rijkers te zijn.
Als jij graag pijn wil lijden, zo ga je gang.
Jezus was immers ook niet aan de pil.
Oud 3 maart 2022, 11:23   #12
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Normale pijnstillers zijn behoorlijk onschadelijk. Bijsluiters worden opgesteld op klachten die door normale gebruikers gemeld worden, zonder daarbij vast te stellen of er ook echt een verband is. Klachten die bij minder dan pakweg een op de tienduizend gebruikers gemeld worden kunnen dus heel goed toeval zijn. Hepatitis bijvoorbeeld krijg je niet van een steriel pilletje. Ik slik zelf nooit pijnstillers, want compleet overbodig, maar ik kan natuurlijk niet mijn ervaring met die van andere mensen vergelijken.

Pas wel op met de dosering. Te snel achter elkaar meerdere pilletjes slikken omdat "het nog niet werkt" kan soms juist een averechts effect hebben. Is verder niet echt schadelijk (de minimale toxische concentratie ligt ver boven de minimale werkzame concentratie), maar je hebt liever dat het wel werkt. Ook kunnen de middelen niet helpen bij bepaalde specifieke soorten pijn, gezien het bijna allemaal ontstekingsremmers zijn. Dus pijn die niet uit een ontstekingsreactie voortkomt zal niet of minder geremd worden. Ook moet je de middelen niet gebruiken om over je grenzen heen te kunnen gaan, om te blijven forceren ondanks dat het al pijn doet. Handelingen die pijn veroorzaken zijn op dat moment vaak in meer of mindere mate schadelijk, dus niet teveel van die handelingen uitvoeren. En sommige mensen zijn allergisch voor sommige pijnstillers. Heb je een reactie en heb je in de afgelopen 48 uur pijnstillers geslikt, meldt dit aan de arts waar je heen gaat.

Als de pijn langer dan een paar dagen duurt, een of twee pilletjes niet werken of je met enige regelmaat pijn hebt waarvan je de oorzaak niet kan vinden consulteer dan een arts. Dit is geen probleem met je pijnstillers, maar een probleem met je pijn.

Ik weet dat ik CUFI niet op andere gedachten kan brengen, met zijn eugenetische middelen van derde rijkers, maar mogelijk dat iemand die in de toekomst dit topic vind er wat aan heeft als startpunt.

Ik zal jullie nu je topic weer teruggeven.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 maart 2022 om 11:23.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2022, 11:41   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik slik wel eens aspirine, ik meen bij ontstekingen (wat kiespijn), maar verder niks.
Helpt niet bij een beetje ziek zijn?
Ik geloof van niet of wel?
Ik weet het niet meer hoe dat zat.
Oud 3 maart 2022, 21:49   #14
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ik slik wel eens aspirine, ik meen bij ontstekingen (wat kiespijn), maar verder niks.
Helpt niet bij een beetje ziek zijn?
Ik geloof van niet of wel?
Ik weet het niet meer hoe dat zat.
Nee. Tenminste, het werkt niet als virusremmer of antibioticum ofzo. Pijnstillers kunnen wel soms de koorts wat verlagen, omdat die ook door een ontstekingsreactie (een reactie van het lichaam op wat er oorspronkelijk mis was) veroorzaakt wordt.

Symptoombestrijding kan onder specifieke omstandigheden helpen bij het herstel (denk aan koortsremming bij echt hele hoge koorts), maar ga er in het algemene geval maar vanuit dat pijnstillers alleen de pijn iets comfortabeler maken.

Noot: ik ben geen arts, verpleegkundige of iemand anders met een behandelbevoegdheid. Dit is geen waardevol medisch advies alleen omdat ik mezelf slim vind en graag dure woorden gebruik.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 maart 2022 om 21:51.
Oud 4 maart 2022, 10:38   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee. Tenminste, het werkt niet als virusremmer of antibioticum ofzo. Pijnstillers kunnen wel soms de koorts wat verlagen, omdat die ook door een ontstekingsreactie (een reactie van het lichaam op wat er oorspronkelijk mis was) veroorzaakt wordt.

Symptoombestrijding kan onder specifieke omstandigheden helpen bij het herstel (denk aan koortsremming bij echt hele hoge koorts), maar ga er in het algemene geval maar vanuit dat pijnstillers alleen de pijn iets comfortabeler maken.

Noot: ik ben geen arts, verpleegkundige of iemand anders met een behandelbevoegdheid. Dit is geen waardevol medisch advies alleen omdat ik mezelf slim vind en graag dure woorden gebruik.
Als ik weer eens wat ziek ben of kiespijn heb zal ik de bijsluiter wel weer eens gaan lezen.
Ik ben niet voor dokter in de wieg gelegd.
Oud 4 maart 2022, 11:02   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

A division of the German pharmaceutical company Bayer knowingly sold blood-clotting agents infected with HIV to Asia and Latin America
https://www.theguardian.com/world/20...annegoldenberg

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24785997/

EN die politici collaboreren met die derde rijkers (die zelf virussen genetisch aanpassen en verspreiden) tegen de mensheid om elkaar rijker te maken en de gehele mensheid te onderdrukken.

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 maart 2022 om 11:29.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2022, 11:14   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is een schande.
Oud 4 maart 2022, 11:32   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een schande.
Ze voeren in deze tijd zelfs cyberaanvallen uit tegen websites en mensen die waarschuwen voor complicaties bij medische ingrepen. Om dat te relativeren voeren ze dan een show op met een Babylonische lobbyhoer die zijn eigen moeder kan beliegen, om deze dan de prijs van communicatie te geven.

Door het stigma en censuur zijn er amper integere artsen over die eerlijk en vrijuit durven spreken.
Zo staat psychiatrie van de overheid en professioneel-privaat ook 180° op elkaar.

Met mijn eigen ogen gezien.
Oud 4 maart 2022, 11:36   #19
Bovenbuur

Standaard

Dat (met die bloedklonter factoren, de draad gaat wat snel) heeft... niks te maken met pijnstillers. Pijnstillers worden niet uit bloed opgezuiverd, dus dat zou niet eens werken met pijnstillers.

Ik denk dat er een boel prima topics te maken zijn over boevenpraktijken in de farmaceutische industrie, want daar zijn een hoop voorbeelden van. Ik doneer zelf aan de stichting Farma ter Verantwoording, daar bestaat vast ook een Belgisch, Vlaams of internationaal equivalent van. Maar dit voelt als de shotgun methode. Je wilt A aantonen, want aspirientjes moeten de duivel zijn, dus je gooit B en C en D tegen de muur net zolang tot mensen genoeg in twijfel gebracht zijn dat ze A ook geloven. Dat is denk ik niet hoe we de wereld beter geïnformeerd maken.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 4 maart 2022 om 11:36.
Oud 4 maart 2022, 11:38   #20
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat (met die bloedklonter factoren, de draad gaat wat snel) heeft... niks te maken met pijnstillers. Pijnstillers worden niet uit bloed opgezuiverd, dus dat zou niet eens werken met pijnstillers.

Ik denk dat er een boel prima topics te maken zijn over boevenpraktijken in de farmaceutische industrie, want daar zijn een hoop voorbeelden van. Ik doneer zelf aan de stichting Farma ter Verantwoording, daar bestaat vast ook een Belgisch, Vlaams of internationaal equivalent van. Maar dit voelt als de shotgun methode. Je wilt A aantonen, want aspirientjes moeten de duivel zijn, dus je gooit B en C en D tegen de muur net zolang tot mensen genoeg in twijfel gebracht zijn dat ze A ook geloven. Dat is denk ik niet hoe we de wereld beter geïnformeerd maken.
Aspirine veroorzaakt evenveel doden als aids.
https://www.hbvl.be/cnt/oid23511

Aspirine is van Bayer en Bayer verspreidde ziektes via allerlei medische ingrepen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be