![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is logisch dat Newton een genie
wordt genoemd vanwege wiskunde waarmee allerlei krachten en bewegingen kunnen worden berekend? Maar hoe zit dat nou met Einstein, zo vraag ik me wel eens af want: Terwijl velerlei berekeningen van Newton nog steeds relevant zijn in het hedendaags onderwijs, wordt er van Einstein weinig meer gekend dan e=mc2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, hoe zit dat nu eigenlijk met Einstein?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat vind je evt van de tensor analyse in volgende video:
Convergence Public Lecture: The Genesis and Renaissance of General Relativity |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() F=m.a van Newton is tamelijk bijzonder, toch?
Terwijl het een belangrijke basis is van een geheel samen met de drie wetten van Newton, kon hij beter dan ooit eerder iemand de zwaartekracht op Aarde berekenen en zwaartekracht in het heelal verklaren? En hierbij is er ook de formule G=m1.m2/r2. Laatst gewijzigd door ron kreike : 4 september 2016 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Zonder relativiteit (de kennis van) werkt je gps niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Omdat relativiteit moeilijk is, en voor veel berekeningen overbodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ben er ooit aan begonnen ,heb het opgegeven (gebruikte schaum tensor calculus)
Wat ik wel een duidelijk boekje vond is dit : Heb tensors wel gebruikt in mijn balanced score card ,maar dan in zijn meest eenvoudige vorm een matrix vermenigvuldiging van A =3 X 1 met B = 1 X 3 zodat ik de tensor 3 x 3 bekwam en daar nam ik dan de trace van om de waarde van het meetpunt te bepalen (werkt zeer goed,ook in hogere dimensies) Paul
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 4 september 2016 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 5 september 2016 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Grote wiskundigen zijn niet zij die een evolutie bewerkstelligen, maar zij die een revolutie veroorzaken.
QUOTE : van mezelf Newton : leerde ons buiten de aarde naar het zonnestelsel kijken Napier : maakte het mogelijk voor alle wetenschappers en ingenieurs jaren van berekeningen te vereenvoudigen en alzo is zijn bijdrage tot de wetenschap (alle wetenschappen) onmeetbaar zelfs met zijn eigen logaritmen. Boole : omdat hij de computers mogelijk maakte Galois : omdat hij de abstracte wiskunde ontdekte en toevoegde als 3e soort. Einstein : Omdat hij ons toeliet het universum te begrijpen en onze gps mogelijk maakte. De andere wiskundigen beschouw ik allemaal als evolutie maar geen revolutie.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() *kuch* Euler *kuch*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men vond hem maar niks en hij geraakte niet binnen in de wetenschappelijke kringen. Hij heeft zich dan teruggetrokken en om zijn criticasten de mond te snoeren heeft hij zijn ontdekkingen in een zuiver wiskundig boek gescheven de principia . Slechts daarna konden ze niet anders dan hem aanvaarden en hem herkennen als hun meerdere.Niet simpel in de tijd dat de Heilige Katholieke Kerk iedereen op de brandstapel zette die beweerde dat de aarde niet het middelpunt was van het heelal. Later heeft Gunther grassmann dat ook gedaan met zijn werk in 1862 nadat zijn eerste werk de grond was ingeboord door zijn tijdgenoten.Hij was maar een schoolmeester !! Door zijn zuiver wiskundig werk van 1862 bewees hij dat hij meer was dan maar een schoolmeester .
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
was Newton een genie met wiskunde. Dat kan toch niet worden beweerd van Einstein en: E=mc2 was onjuist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *kuch* James Clerk Maxwell *kuch*
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Euler en GAUS waren rekenaars en ongelooflijke wiskundige net zoals Archimedes maar wat voor revolutionairs hebben zij gedaan in de wiskunde waar de mensheid iets aan had ??
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() ja over deze twijfel ik al jaren zijn de meest praktische equations en de mogelijkheid van al onze moderne luxe
Deze moet er inderdaad bij. Heb dit boekje 4 jaar geleden op het strand meegenomen ,maar is rekenen en dus niet mijn sterkste zijde
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() EINSTEIN heeft Tensor algebra geleerd nadat het was verschenen (rici) in 1905 ,maar hij begreep het niet en moest sereuze bijscholing volgen bij de toenmalige expert in deze zaken (is ingewikkelde materie ,zeker als je het origineel werk begint te lezen zoals ik heb gedaan ,heb het opgegeven is niet abstract maar concreet.
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Einstein is een genie niet omdat hij wiskunde kon maar omdat hij de TIJD durfde in vraag stellen ,daar moet je een genie voor zijn om op dat idee te komen.(Is nu nog steeds ongelooflijk alhoewel bewezen.)
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hij heeft zich dan 3 jaar opgesloten en al zijn frustraties verwerkt in een zuiver mathematisch werk waarmee hij de ganse nobelity van toenmalige geleerden in hun bloot gat zette.
![]() |