![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn 124 zetels in het Vlaams Parlement.
63 zetels is een meerderheid. N-VA heeft reeds 35 zetels VB heeft reeds 23 zetels . Dat is samen 58 zetels. Nog 5(vijf) overlopers vanuit CD&V of Open-VLD en de buit is binnen Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 mei 2019 om 12:39. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Et tout est pour le mieux dans le meilleur des mondes possibles
Laatst gewijzigd door bembem : 28 mei 2019 om 12:37. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niets dan voordelen . 1) je komt in de geschiedenisboeken als een held die de Vlaams onafhankelijkheid mogelijk maakte. 2) je verlaat op tijd een uitstervende partij waarmee je volgende keer toch niet meer zal verkozen raken . Niet twijfelen ,maar doen . |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
tant mieux
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat spreekt voor zich. De namen zal je krijgen nadat ze overgelopen zijn . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 mei 2019 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eau jee.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je nu eens beleefd wil doen Bem dan zou je eindelijk gaan beseffen dat dit een Nederlandstalig forum is. Zijn er hier geen moderators? En wat met de taalwetgeving? Ik weet wel dat je hier komt trollen. Een greintje respect zou dus wel mogen voor de andere deelnemers. Doe je dat niet dan vind ik het logisch dat we er hier mee stoppen. Over echte politiek wordt er hier bijna niet gesproken. En als ook de moderators beginnen (bewust?)spelletjes te spelen dan kan de Vlaming beter de boeken toe doen op dit forum. Van mij mag je hier nog zoveel drollen neerpoten als je wil maar op uw onnozel gedrag geef ik geen reactie meer. Mijn vader zaliger zei vroeger steeds : "Zeg me met wie je praat en ik zal zeggen wie je bent". En met luizen wil ik niet vereenzelvigd worden. Laatst gewijzigd door werkman : 28 mei 2019 om 13:22. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Europees Commissaris
|
N-VA heeft een electorale uitstroom gekend naar VB, maar ook een instroom vanuit andere partijen, aldus deze doctoraatsstudent Pol&Soc:
Citaat:
De drie middenpartijen zullen wellicht in een diepe identiteitscrisis wegzinken. Dit zal een aantal verkozenen in die partijen op het idee brengen om andere horizonten op te zoeken. En waar kunnen ze beter terecht dan bij de winnende Vlaams-nationale familie? Zo volgen ze gewoon de stroom van hun electoraat. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat een fantasie heb jij zeg. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ze aan hun toekomst denken , verlaten ze nu hun zinkend schip en doen ze iets historisch met hun zetel in het Vlaams Parlement en stellen ze hun zetel in de toekomst veilig. Niets dan voordelen Wees maar gerust er zijn er reeds meer dan 5 , die deze gedachten gang aan het maken zijn . |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen fantasie ,dat noemen ze "realpolitik" ,Henri.
"Realpolitik is een wijze van politiek bedrijven waarbij op een nuchtere manier de kosten en de baten van een bepaald beleid worden bekeken. Ideologie, politiek-filosofische overwegingen of ethiek worden bij die afweging achterwege gelaten. Realpolitik is dan ook een vorm van realisme." |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dromen zijn wel bedrog. Vergeet dat niet.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Europees Commissaris
|
Mooie kwoots om te bewaren voor later.
Laatst gewijzigd door vanderzapig : 28 mei 2019 om 14:08. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom zou je dan voor nationalisme gaan als je het achterwege moet laten.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor op uw epitaaf?
|
|
|
|
|
#20 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|