Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2015, 19:14   #1
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard Politico zet België met de billen bloot zoals nooit tevoren (van Moureaux tot de NVA)

Iedereen die (weliswaar indirect) schuldig is staat op een rij, waaronder

- de oer-oorzaak (de Vlaams-Franstalige bestuurlijk vijandigheid)
- Johan De Becker (de extreem corrupte politiechef van zone Molenbeek)
- Charles Piqué (de Moureaux van heel Brussel, dus minstens even schuldig)
- de diepgewortelde vriendschap tussen België en Saoedi Arabië waardoor de meeste imams rechtstreeks geïmporteerde buitenlandse Salafisten zijn (in nog grotere mate dan in de buurlanden)
- de staatsveiligheid (een lachertje, in vergelijking met alle buurlanden)

http://www.politico.eu/article/attac...k-dirty-dozen/
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 19:20   #2
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Iedereen die (weliswaar indirect) schuldig is staat op een rij, waaronder

- de oer-oorzaak (de Vlaams-Franstalige bestuurlijk vijandigheid)
- Johan De Becker (de extreem corrupte politiechef van zone Molenbeek)
- Charles Piqué (de Moureaux van heel Brussel, dus minstens even schuldig)
- de diepgewortelde vriendschap tussen België en Saoedi Arabië waardoor de meeste imams rechtstreeks geïmporteerde buitenlandse Salafisten zijn (in nog grotere mate dan in de buurlanden)
- de staatsveiligheid (een lachertje, in vergelijking met alle buurlanden)

http://www.politico.eu/article/attac...k-dirty-dozen/

14. de media
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 19:45   #3
Tempest
Gouverneur

Standaard

De Standaard heeft het net opgepikt

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151118_01977467
Oud 18 november 2015, 20:15   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yet there’s no plan to ensure Dutch is taught to all,....
Bij mijn weten is in het Franstalig onderwijs in Brussel, de Nederlandse taal verplicht als 2e taal.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 20:36   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten is in het Franstalig onderwijs in Brussel, de Nederlandse taal verplicht als 2e taal.
Dat klopt,

maar "Nederlands" is zo goed als nergens/nooit een buisvak.

Er wordt - meestal noodgedwongen - héél véél door de vingers gezien.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 20:52   #6
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat klopt,

maar "Nederlands" is zo goed als nergens/nooit een buisvak.

Er wordt - meestal noodgedwongen - héél véél door de vingers gezien.
Probleem nr1:

Citaat:
Belgium has eight parliaments (federal, three regions, three language communities and the EU), 19 municipalities with 19 different mayors in Brussels alone, and six separate police departments. Never mind that these bodies often do not communicate with each other or share information. The Belgian constitution enables a peculiar Belgian national condition of encouraging those with power to “look the other way” when an intractable problem emerges.
Hoeveel keren moet ik nog herhalen dat grenzen ideaal zijn voor misdadigers. Onze Vlaams-nationalisten op dit forum hebben mij in het verleden al herhaaldelijk uitgelachen als ik dat aangaf als een van de redenen waarom ik tegenstander ben van gewestvorming.
Waar zijn ze nu, de mannen die hun dag vullen met het verkondigen van Vlaams-nationalistische geleuter op dit forum?
Wel zagen over de verdeling van Brussel, maar dat België gesplitst wordt is dan geen probleem. Dan kijken ze de andere kant op.
Oud 18 november 2015, 21:07   #7
erwin boydens
Burger

Standaard

Citaat:
Klopt niet. Mijn Men kan ook Engels nemen als 2-de taal en velen doen dat ook. Nederlands komt dan als 3-de.
erwin boydens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 21:08   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

- de onwil en onkunde van de politiek in België effectief iets te veranderen aan het probleem van radicalisatie van moslims.

- de mentaliteit liever de schuld op de ander te steken (dikwijls een of andere partij) dan effectief iets te doen aan het probleem van radicalisering.

- de VS die op de achtergrond verplicht tot een vriendschap met Saoudi Arabië omwille van háár megalomane geopolitieke plannen, waar Europa eigenlijk niet bij gebaat is.

- de nogal hypocriete conservatieve xenofobe mentaliteit van de belg die aan de ene kant klaagt dat er getto's zijn en aan de ander kan geen integratie wil.

- de vaak rurale religieus conservatieve gemeenschappen in Marokko waaruit veel moslims in België afkomstig zijn

- de participatie aan westerse 'neokoloniale' oorlogen in het midden oosten (denk aan olie), meestal onder het mom van een of ander mensenrechtenargument uitgevoerd (dictators verdrijven bv)

En zo kan men nog een tijdje doorgaan. Velen hebben reden om zeker een aantal van de oorzaken niet onder ogen willen te zien, wat natuurlijk een oplossing in de weg staat.

En nu ga ik die link eens open doen.

- de participatie in westerse 'bank'oorlogen uin het midden Oosten

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2015 om 21:15.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 21:24   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat mensen als Verhofstadt ook in dat lijstje mogen. Het vertrek van jihadis stimuleren om tegen Assad te gaan vechten, waarschijnlijk om uit persoonlijke ambities op een goed blaadje bij de VS te komen (zoals Claes ten tijde van de Rwanda genocide), en daarna, als men de flater beseft geradicaliseerde moslims een terroristenopleiding te geven in Syrië, weigeren mea culpa te slaan. In een wat eerlijkere wereld zou hij en een aantal andere EU coryfeeën hun ontslag mogen aanbieden en voor een rechter verschijnen. Ook zij zijn mede verantwoordelijk voor de aanslagen in Parijs. Het soort van politici die 'hun' jihadis eerder een ontslagpremie zouden geven dan in de gevangenis stoppen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2015 om 21:27.
Oud 18 november 2015, 21:35   #10
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin boydens Bekijk bericht
Klopt niet. Mijn Men kan ook Engels nemen als 2-de taal en velen doen dat ook. Nederlands komt dan als 3-de.
Excuseer. En dit dan?

Citaat:
L’enseignement du néerlandais comme seconde langue est obligatoire dans les 19 communes de la Région de Bruxelles-Capitale.
L’enseignement du néerlandais est également obligatoire dans les communes wallonnes dites "de la frontière linguistique", c’est-�*-dire Comines-Warneton, Mouscron, Flobecq et Enghien
bron: http://www.enseignement.be/index.php?page=0&navi=3128
Oud 18 november 2015, 21:48   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
placement of over 600 salafist teachers into schools
Waar wacht de regering op hier iets aan te veranderen? Die extremisten horen geen les te geven. Het is niet omdat een wanbeleid decennia lang duurde dat men er niets aan kan veranderen. Zeker nu we pas goed beseffen wat een flater dit beleid geweest is.

De regering zou ook best eens het koningshuis gaan spreken. Het zijn de verenigde royals van de wereld die dit salafisten probleem mede in stand houden.

Ik vraag me ook af wanneer we een pro Saoudi Arabië (gecombineerd met een anti Iran- waarschijnlijk) campagne kunnen verwachten in de media. Opletten dan wie hieraan meedoet.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2015 om 21:57.
Oud 18 november 2015, 21:49   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel keren moet ik nog herhalen dat grenzen ideaal zijn voor misdadigers. Onze Vlaams-nationalisten op dit forum hebben mij in het verleden al herhaaldelijk uitgelachen als ik dat aangaf als een van de redenen waarom ik tegenstander ben van gewestvorming.
Wat onzin is, daar staatsveiligheid, politiediensten, parket, justitie... nog steeds federaal is.

Die gaan nu eenmaal over misdadigers en niet een of andere schouwburg die onder de Vlaamse overheid valt of een historische monument dat beheerd wordt door het Waals gewest.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 22:11   #13
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin boydens Bekijk bericht
"Velen" doen dat. Eén procent, 50 procent, 99 procent???
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 09:33   #14
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
"Velen" doen dat. Eén procent, 50 procent, 99 procent???
52% van de Waalse leerlingen kiezen Engels, en 48% Nederlands.
http://www.rtbf.be/info/regions/deta...gue?id=7832541

Wat wil dat zeggen: Als we afgerond de bevolking van Wallonië tellen is dat 3,5 miljoen Brussel 1 miljoen Franstaligen. Samen is dat 4,5 miljoen.

Een ruwe berekening:
48% van die 3,5 kiezen voor Nederlands. Dat is 1,7. Alle Brusselaars moeten Nederlands kiezen=1.
1,7+1=2,7.

2,7 van de 4,5 hebben Nederlands als 2e taal.

Besluit: 60% van de Franstaligen volgen Nederlands als tweede taal.
Oud 19 november 2015, 10:09   #15
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet, ze mogen kiezen tussen Engels of Nederlands.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 10:25   #16
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Klopt niet, ze mogen kiezen tussen Engels of Nederlands.
In de wet staat dat in Brussel en in de faciliteitsgemeenten Nederlands verplicht de tweede taal is. Het bewijs heb ik hier boven aangehaald. Bewijs gij mij maar dat dit niet klopt.

Ik herhaal:
Citaat:
Article 10

1) L'enseignement de la seconde langue est obligatoire dans les écoles primaires de l'arrondissement de Bruxelles-Capitale et des communes visées �* l'article 3, �* raison de trois heures par semaine au deuxième degré et de cinq heures par semaine aux troisième et quatrième degrés. Toutefois, dans les écoles primaires créées par application de l'article 6 dans les communes visées �* l'article 3, 1°, le nombre d'heures est porté respectivement �* quatre et �* huit.

2) Dans l'arrondissement de Bruxelles-Capitale, un enseignement de la deuxième langue peut être organisé �* partir de la première année de l'enseignement primaire, �* raison de deux heures par semaine. Cet enseignement concerne uniquement la langue parlée. Il est facultatif pour les élèves.

3) La seconde langue sera le français ou le néerlandais. Elle peut être l'allemand dans les arrondissements de Verviers, Bastogne et Arlon.

4) Cet enseignement peut comprendre des exercices de récapitulation des autres matières du programme.

5) Dans les communes visées �* l'article 3, 1°, un certain nombre de matières peuvent être enseignées dans la seconde langue dans l'enseignement secondaire. Le Roi fixe ces matières ainsi que leur nombre pour chacune de ces communes.

Article 11

Dans les établissements d'enseignement secondaire de l'arrondissement de Bruxelles-Capitale où une seconde langue figure au programme, cette seconde langue sera le français ou le néerlandais.

Article 12

À la requête du chef de famille, sont dispensés de l'étude de la seconde langue les enfants de nationalité étrangère, lorsque le chef de famille fait partie d'une organisation de droit des gens, d'une ambassade, d'une légation ou d'un consulat ou lorsque le chef de famille ne réside pas en Belgique.
bron: http://www.axl.cefan.ulaval.ca/Etats...s-capitale.htm
Oud 19 november 2015, 10:51   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem nr1:

Waar zijn ze nu, de mannen die hun dag vullen met het verkondigen van Vlaams-nationalistische geleuter op dit forum?
Wel zagen over de verdeling van Brussel, maar dat België gesplitst wordt is dan geen probleem. Dan kijken ze de andere kant op.
Newsflash, Vlaams nationalisten zijn ook tegenstander van gewestvorming en heterogene bevoegdheidscreatie. Je richt je pijlen dus op de verkeerden. Je moet het gaan zoeken bij de Belgicistjes die krampachtig blijven vasthouden aan een niet werkende staatsstructuur waardoor ze het moeilijker en moeilijker maken om nog te blijven functioneren door nieuwe, nog belachelijkere compromis staatshervormingen er door te drukken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 12:26   #18
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
52% van de Waalse leerlingen kiezen Engels, en 48% Nederlands.
http://www.rtbf.be/info/regions/deta...gue?id=7832541

Wat wil dat zeggen: Als we afgerond de bevolking van Wallonië tellen is dat 3,5 miljoen Brussel 1 miljoen Franstaligen. Samen is dat 4,5 miljoen.

Een ruwe berekening:
48% van die 3,5 kiezen voor Nederlands. Dat is 1,7. Alle Brusselaars moeten Nederlands kiezen=1.
1,7+1=2,7.

2,7 van de 4,5 hebben Nederlands als 2e taal.

Besluit: 60% van de Franstaligen volgen Nederlands als tweede taal.
Oorspronkelijk in de discussie ging het wel alleen over de Franstalige Brusselaars.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 november 2015 om 12:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 13:49   #19
Tempest
Gouverneur

Standaard

Politico heeft de smaak te pakken: Belgium is a failed state
Oud 19 november 2015, 15:08   #20
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
In de wet staat dat in Brussel en in de faciliteitsgemeenten Nederlands verplicht de tweede taal is. Het bewijs heb ik hier boven aangehaald. Bewijs gij mij maar dat dit niet klopt.

Ik herhaal:

bron: http://www.axl.cefan.ulaval.ca/Etats...s-capitale.htm
Dacht ook dat het zo was, in Brussel is Nederlands verplicht de tweede taal, in Wallonië hebben ze de keuze tussen Engels en Nederlands. Dacht wel dat het verschil tussen Engels en Nederlands groter was (meer Engels).
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be