![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() We zouden heel graag in Vlaanderen investeren, maar de realiteit is dat we het hier doen, in de Verenigde Staten. Dat zegt Fernand Huts, topman van Katoen Natie, in de marge van de Belgische economische missie naar Texas.
"Het liefst bouw ik zo dicht mogelijk bij huis", zegt Fernand Huts. "Ik ben fier om Vlaming te zijn en ik wil bijdragen aan onze economie. Maar een ondernemer is ook een pragmatische mens. Een bedrijf werkt met beperkte middelen en moet keuzes maken." Dus opent Huts morgen samen met prinses Astrid en Vlaams minister-president Geert Bourgeois een logistieke terminal in de Amerikaanse havenstad Houston. Het bedrijf is nu al aanwezig in vijf Amerikaanse staten. "Hier kan je ondernemen. De autoriteiten zijn er om je te helpen. Ze gaan met je rond de tafel zitten en zoeken mee naar een oplossing voor je probleem." In Vlaanderen heerst die cultuur niet, vindt de havenondernemer. "Er is geen rechtszekerheid. Ik wil bijvoorbeeld inzetten op e-commerce, maar ik krijg geen zekerheid rond het statuut van de arbeiders. Ook met vergunningen gaat het zo. Je moet maar eens proberen om in Vlaanderen een windmolen te zetten." http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...nvesteer.dhtml Dien Bourgeois reist nogal wat af! En bedrijven dat die man moet openen!! Maar de Huts spuwt in zijn gezicht! Laatst gewijzigd door demonen : 8 december 2016 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat dat daar?
![]() |
![]() |