![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat nu voor het soepforum Europa ? Of voor economie ? Of binnenlandse zaken, afdeling belastingen en budget ?
Ik zag een filmpje op yt waar een Hollander zei dat hij 5.000 euro bruto verdiende per maand. Ik dacht: daar ga ik eens wat over opzoeken. Wel, volgens http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto zou die pipo nog 3.245,33 eurootsjes overhouden. En de situatie in Vlaanderen (of buitenland Wallonië), volgens http://www.jobat.be/nl/test/bruto-netto-calculator/ , houden wij met zo'n pree toch nog 2.703 over. Dat is 542 euro verschil. En ... hij krijgt daar op het einde van de rit nog een groter pensioen van ook. Nederland is nu ook niet direct een sociaal kerkhof. Dus, beste linkiewinkies en ander linksogigen: waarom kan dat niet bij ons ? Waarom wringt Peeters, de tsjeven en het acw zo tegen ? Ze dreigden zelfs om met Di Rupo in zee te gaan ipv met ons, de nva ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hoe zit het met de sociale zekerheid in Nederland? Dat vraag ik mij nu af.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 december 2016 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eer is kinderbijslag, er is ziekteverzekering (inbegrepen gehandicapten), er is een vorm van werkloosheidsvergoeding, er zijn sociale woningen, hun onderwijs is voldoende toegankelijk, en vooral: hun pensioen is uitstekend (gesplitst over een soort van basisinkomenpensioen van de staat, altijd aangevuld met de verplichte stortingen in een privaat pensioenfonds ...). Huisvesting is doorgaans wel duur (mogelijks uitgezonderd in Zeeuws-Vlaanderen ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verplichte ziekteverzekering is ook nog een dikke 1000 euro. https://www.cm.be/wat-te-doen-bij/gr...-nederland.jsp Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150121_01485908 Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 december 2016 om 11:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik denk toch dat we onderhand allemaal kunnen aannemen dat België hoogst staat qua belastingdruk en helemaal niet bovenaan staat qua return on investment, we scoren daarop slechts middelmatig en qua pensioenen bij de slechtste van Europa... wat ik niet begrijp is waarom links dit thema aan roepers als Dedecker en De Wever laat, terwijl dit toch gewoon een zeer asociaal gegeven is ... de zwaar belaste Belg heeft een hoogst inefficiënte overheid, die teveel kost voor wat ze kan teruggeven ... waarom komt links niet met voorstellen om hier iets aan te doen ? er blijft zo immers te weinig geld over ... in de eerste plaats voor de allerzwaksten in de maatschappij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar ik weet niet waar je hiermee naartoe wil, ik had het uitdrukkelijk over de kostprijs van de overheid aan de belastingbetaler en de return on investment, dus de kwaliteit van de geleverde diensten ... Laatst gewijzigd door Anna List : 27 december 2016 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geef 2 mensen 1000 euro, en de ene kan er niks mee doen en heeft de volgende maand niks over en verhoogd bleitend de belastingen en de andere heeft de maand erop 1400 euro vast én geld geinvesteerd in behoeftige mensen. Wij hebben 't eerste en Nederland het tweede. Zo simpel is 't.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest de bankencrisis er niet geweest zijn zaten wij nu op 40% staatschuld. Dan moesten we niet zoveel afbetalen (reken ook maar de immense intersten die Belgie toen aan zijn been kreeg) en konden de belastingen een pak naar beneden. Was ik duidelijk? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 december 2016 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom laat links dit toch sociale thema aan rechts/populistisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wel zeg is dat zonder de bankencrisis we er stukken beter bij zouden zitten (niet alleen qua staatsschuld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is zoiets dat je bedoelt zeker?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Trek daar nog eens een goede 250 euro netto vanaf voor de pensioenbijdrage (bvb metaalindustrie, bij anderen meer of minder).
Trek daar nog eens een goede 150 euro netto vanaf voor je zorgverzekering. Netto 2850 euro. Bij dat Belgisch salaris mag je 130 euro aan maaltijdcheques en 20 euro aan eco cheques bijtellen. Wat...opeens is het evenveel. 2850 euro netto. Ik heb jaren in NL gewerkt. De netto lonen waren hoger, maar de verplichte kosten zijn ook hoger. En in BE zijn er veel extralegale voordelen die ze in NL niet hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is werkloosheidsvergoeding. Maar als ik eens aan die Nederlandse meisjes hier in het warenhuis vraag waarom ze in België komen werken leggen ze u haarfijn uit hoe laag het bedrag is en hoe beperkt de uitkering in tijd is. Er zijn sociale woningen. Dikwijls ter grootte van een uit de kluiten gewassen konijnenhok. Er is onderwijs....maar pas vanaf de leeftijd van 5 jaar. Daarvoor moet je de kinderen maar in een dure creche dumpen. Een buurmeisje heeft in Nederland een universitair opleiding genoten. Ze moet nog jaren afbetalen aan haar studielening. Pensioen: als je dat met het Belgische wil vergelijken moet je in België de bijkomende (vrijwillig betaalde) pijlers ook bij het gewone pensioen optellen. En dan moet je rekening houden met het feit dat de grootste meerderheid van gepensioneerde Belgen een eigen afbetaalde woning bezit. In Nederland zijn er nog velen die tot aan hun dood betalen voor hun 'zogezegd' eigen woning. En dat de kinderen dus ook weinig tot niks erven... Eigenlijk is het onmogelijk om te vergelijken. Maar ge moogt gerust zijn. Onder dat groene gras aan de andere kant zitten er ook addertjes. |
|
![]() |
![]() |