Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt dat Merkel een eredoctoraat krijgt van KU Leuven en Ugent
Schandalig en wansmakelijk gezien de historie. En dat notabene van 2 universiteiten. 21 87,50%
Merkel verdient dit eredoctoraat en het gerechtvaardigd dat 2 universiteiten dit aan haar geven. 3 12,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2017, 21:12   #1
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard Merkel ontvangt eredoctoraat

Voor degenen dachten dat sinds de gebeurtenissen wereldwijd de politici en academici wat meer voeling zouden krijgen met de stem van het volk, wel ze zijn eraan voor de moeite.

Merkel, de vrouw die ettelijk terroristen liet meekomen met de vluchtelingenstromen, die asielzoekers van overal letterlijk uitnodigde en hartelijk welkom heette met een ongeziene vluchtelingenstroom als gevolg, de vrouw die zich bewierokend uitliet in haar nieuwjaarsspeech over de kansen die de nieuwe mensen zouden geven - gevolgd door de welgekende verkrachtingen in onder meer Keulen nog dezelfde nacht, de vrouw die de Brexit op haar geweten heeft, de vrouw die eigenhandig voor een ongeziene opgang van extreem rechts heeft gezorgd in Europa en eveneens voor een ongeziene instabiliteit heeft gezorgd, de vrouw die tot voor kort alle waarschuwingen negeerde en als een blinde en dove narcist onverstoorbaar haar persoonlijke overtuiging bleef volgen, de vrouw die manifest iedere verantwoordelijkheid bij iedere verkrachting of aanslag wegwuift en weigert haar conclusies te trekken ... wel die vrouw ... die krijgt een eredoctoraat van de KU Leuven en Ugent.

Torfs is natuurlijk even katholiek als Merkel die de dochter van een dominee is en tevens behoren ze toevallig tot dezelfde politieke familie ( CD&V en CDU ).
Dit lijkt dan niet meer te zijn als een politieke benoeming waarbij men tevens vanuit frustratie nog wat olie p het vuur gooit.

Wat vindt u ervan?

Citaat:
Rector Rik Torfs van de KU Leuven en zijn ambtsgenoot Anne De Paepe van de UGent hebben vandaag in aanwezigheid van premier Charles Michel en Vlaams minister-president Geert Bourgeois een gezamenlijk eredoctoraat uitgereikt aan Angela Merkel. Beide universiteiten lauweren de Duitse bondskanselier "omwille van haar diplomatieke en politieke inspanningen om de politieke sterkte van Europa uit te bouwen en de waarden te verdedigen die ons continent toelaten om in verscheidenheid toch eenheid te vinden". Met haar 'wir schaffen das' plaatst Merkel zich volgens beide rectoren mogelijk in het rijtje met grote historische figuren zoals Luther King, Parks, Gandhi en Mandela.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-figuren.dhtml
Oud 12 januari 2017, 22:19   #2
Eurosceptic
Minister

Standaard

Naar mijn mening zou een universiteit geen politiek standpunt mogen innemen.

Zelfs als ex student krijg ik nog politiek geïnspireerde mails van Rik Torfs binnen.
Oud 12 januari 2017, 22:28   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Merkel is nog een klassieke politica die haar verantwoordelijkheid opneemt en redelijke beslissingen neemt.
Ze heeft de impact van haar uitspraak 'wir schaffen das' verkeerd ingeschat. Nochtans was de bedoeling lovenswaardig.
Yep ze verdient dat doctoraat.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 januari 2017 om 22:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2017, 22:40   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Merkel is doctor, op proefschrift, dus ik zie niet in waarom ze niet nog een dr. h.c. erbij kan zetten.

Sportlui zoals Kim Clijsters een eredoctoraat geven vind ik wansmakelijk en denigrerend voor de titel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2017, 23:09   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Merkel is doctor, op proefschrift, dus ik zie niet in waarom ze niet nog een dr. h.c. erbij kan zetten.

Sportlui zoals Kim Clijsters een eredoctoraat geven vind ik wansmakelijk en denigrerend voor de titel.
Vergeet prins Filip niet!

http://www.standaard.be/cnt/dss04022002_001
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2017, 23:14   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Naar mijn mening zou een universiteit geen politiek standpunt mogen innemen.

Zelfs als ex student krijg ik nog politiek geïnspireerde mails van Rik Torfs binnen.
Interessant. Kan je eens zo'n mail met ons delen?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2017, 23:22   #7
eno2
Banneling

Standaard

Merkel behoort al tot de grootste. Ze zal nog meer (absoluut topleiderschap) laten zien.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2017 om 23:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:03   #8
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Interessant. Kan je eens zo'n mail met ons delen?
Deze met nieuwjaar.

Voorzichtig uitgedrukt, maar ik krijg diarree van mensen die het woord polarisatie gebruiken omdat cultureel rechtse partijen ons wijzen op de gevaren van een open grenzenbeleid.

In die zin verbaast dat eredoctoraat van Merkel me niks. Torfs is politiek gelijkgezind. Iemand als Wilders, Farage of Le Pen was nooit in aanmerking gekomen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 januari 2017 om 00:04.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:07   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze met nieuwjaar.

Voorzichtig uitgedrukt, maar ik krijg diarree van mensen die het woord polarisatie gebruiken omdat cultureel rechtse partijen ons wijzen op de gevaren van een open grenzenbeleid.

In die zin verbaast dat eredoctoraat van Merkel me niks. Torfs is politiek gelijkgezind. Iemand als Wilders, Farage of Le Pen was nooit in aanmerking gekomen.

Wat is daar nu politiek geinspireerd aan. Hij wenst op een vrij banale wijze iedereen vrede toe.

Ik veronderstel dat jij liever een haatboodschap gezien had?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:19   #10
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Het eredoctoraat werd al door minder verlichte geesten ontwaard. Merkel is niet eens zo'n schabouwelijke laureaat.
Oud 13 januari 2017, 00:32   #11
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is daar nu politiek geinspireerd aan. Hij wenst op een vrij banale wijze iedereen vrede toe.

Ik veronderstel dat jij liever een haatboodschap gezien had?
Het gaat me alleen over dat lelijke woord polarisatie.
Omdat ik zo vaak hoor dat mensen zoals Le Pen, Wilders, Farage etc autochtonen en allochtonen verdelen en wij en zij. Dat het racisten zijn die bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten. Het staat er zo niet, maar ik denk dat hij dat bedoelt.

Ik vind dat Merkel deze polarisatie veroorzaakt door haar migratiebeleid, waar de grote meerderheid van ons een probleem mee heeft omdat het Europa ten gronde richt.

Ik zie het eredoctoraat als een politiek statement
Oud 13 januari 2017, 00:40   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat me alleen over dat lelijke woord polarisatie.
Omdat ik zo vaak hoor dat mensen zoals Le Pen, Wilders, Farage etc autochtonen en allochtonen verdelen en wij en zij. Dat het racisten zijn die bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten. Het staat er zo niet, maar ik denk dat hij dat bedoelt.

Ik vind dat Merkel deze polarisatie veroorzaakt door haar migratiebeleid, waar de grote meerderheid van ons een probleem mee heeft omdat het Europa ten gronde richt.

Ik zie het eredoctoraat als een politiek statement
Klassificieer KUL mail als junk en je bent er vanaf he.

Had je maar naar de VUB ofzo moeten gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 00:56   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Mijn gedachte over dit soort dingen aangaande Merkel:
http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/k...l-fuck-off.png
Hare Wir Scheiße Das heeft haar zichzelf de das omgedaan !!!!
Ik heb werkelijk geen greintje respect voor dat hopeloze stuk afval !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 januari 2017 om 00:57.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:22   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Mijn gedachte over dit soort dingen aangaande Merkel:
http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/k...l-fuck-off.png
Hare Wir Scheiße Das heeft haar zichzelf de das omgedaan !!!!
Ik heb werkelijk geen greintje respect voor dat hopeloze stuk afval !!!!
Daar zullen de Duitsers zich om bekommeren.
Dat hopeloze stuk afval is al drie keer Bondskanselier en de vierde keer komt eraan. Het wordt steeds hopelozer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 01:28   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Als dat 4 op een rij wordt , laat haar dan maar de boel verder verkloten ,
dan verdienen ze het simpelweg om zo behandeld te worden !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 januari 2017 om 01:31.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 06:42   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zagen en hoorden het "politiek correctivisme" met dikke kwakken uit het beeld en de luidsprekers druipen.

Zowat iedereen in beeld was afhankelijk van een inkomen uit de staatsruiven.

Wij,diegenen die netto-opbrengers zijn,betalen de rekening en krijgen tevens nog "aanmaningen" ook van die club.

bah.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2017 om 06:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 07:05   #17
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Ze wordt vereerd voor haar vluchtelingenbeleid. Vluchtelingen binnen of ik doe dit of dat. Het zijn dreigementen. Als je de vluchtelingen niet binnenlaat zijn jullie inhumaan, barbaars. Chantage. Mensen een onnodig geweten schoppen. Het opgewezen vingertje. De morele hogere grond. Ze hebben liefde voor vluchtelingen tot een wapen gemaakt....

Gooi er nog wat mensenrechten bij. De gemiddelde Europeaan is hier niet de geweldenaar; het zijn de moraalridders...

Make love so hot so that you can forge a sword out of it to strike down every enemy.... De roze ridders....
Oud 13 januari 2017, 10:08   #18
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ze wordt vereerd voor haar vluchtelingenbeleid. Vluchtelingen binnen of ik doe dit of dat. Het zijn dreigementen. Als je de vluchtelingen niet binnenlaat zijn jullie inhumaan, barbaars. Chantage. Mensen een onnodig geweten schoppen. Het opgewezen vingertje. De morele hogere grond. Ze hebben liefde voor vluchtelingen tot een wapen gemaakt....
Gooi er nog wat mensenrechten bij. De gemiddelde Europeaan is hier niet de geweldenaar; het zijn de moraalridders...
Make love so hot so that you can forge a sword out of it to strike down every enemy.... De roze ridders....
Zo is dat, maar u drukt het nog te zacht uit. Als je niet akkoord bent met hun standpunt, dan ben je een extreem rechtse racist of een nazi.

Omgekeerd echter, wanneer er vervolgens aanslagen of een zoveelste verkrachting gebeurt door diezelfde asielzoekers die massaal zijn binnengestroomd en zijn ingegaan op de uitnodiging van Merkel en zij die haar beleid ondersteunen, dan wijzen ze iedere verantwoordelijkheid af en doen ze alsof ze totaal niets mee te maken hebben.

Toen bij de aanslagen in Parijs bleek dat minsten 2 terroristen als vluchteling waren binnengekomen gaf Merkel achter gesloten deuren expliciet de opdracht aan de lidstaten om de link tussen haar vluchtelingebeleid en deze terroristische aanslag dood te zwijgen. Gelukkig klapten er een paar Oost-Europese landen uit de biecht en vermelden ze dit wel.

Kortom zo zie je maar hoe inconsequent en wat voor een hypocriete tweezakken linkse mensen zijn.

Hun denkpatroon is eigenlijk net hetzelfde en ze redeneren even dogmatisch als iemand die religieus fundamentalistisch is. Met geen enkele objectieve reden kan je discussiëren over hun geloof / dogma, maar wanneer je ze confronteert met de negatieve gevolgen van dat zelfde geloof / dogma, dan hoor je ze niet meer, wijzen ze alle verantwoordelijkheid af en kijken ze snel de andere kant op.

Merkel ziet het als haar religieuze en daaruit voortvloeiden menselijk plicht om mensen op te vangen, blijft selectief doof voor alle objectieve waarschuwingen en mogelijke negatieve gevolgen, maar wanneer de negatieve gevolgen duidelijk worden proberen ze dit eerst stil te zwijgen, te ontkennen en wanneer ze tot slot niet anders kunnen bij een bijvoorbeeld een aanslag, spelen ze de vermoorde onschuld, betuigen ze snel hun medeleven en wijzen ze alle verantwoordelijkheid af.

Ik denk dat je kan stellen dat het wereldvreemde mensen betreft die niet weten hoe de realiteit in elkaar zit en wiens logische redeneringsvermogen compleet geblokkeerd wordt door het dogma waar ze op geen enkele manier voorbij geraken. Dit zijn bijzonder gevaarlijke mensen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 januari 2017 om 10:09.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 10:38   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Voor degenen dachten dat sinds de gebeurtenissen wereldwijd de politici en academici wat meer voeling zouden krijgen met de stem van het volk, wel ze zijn eraan voor de moeite.

Merkel, de vrouw die ettelijk terroristen liet meekomen met de vluchtelingenstromen, die asielzoekers van overal letterlijk uitnodigde en hartelijk welkom heette met een ongeziene vluchtelingenstroom als gevolg, de vrouw die zich bewierokend uitliet in haar nieuwjaarsspeech over de kansen die de nieuwe mensen zouden geven - gevolgd door de welgekende verkrachtingen in onder meer Keulen nog dezelfde nacht, de vrouw die de Brexit op haar geweten heeft, de vrouw die eigenhandig voor een ongeziene opgang van extreem rechts heeft gezorgd in Europa en eveneens voor een ongeziene instabiliteit heeft gezorgd, de vrouw die tot voor kort alle waarschuwingen negeerde en als een blinde en dove narcist onverstoorbaar haar persoonlijke overtuiging bleef volgen, de vrouw die manifest iedere verantwoordelijkheid bij iedere verkrachting of aanslag wegwuift en weigert haar conclusies te trekken ... wel die vrouw ... die krijgt een eredoctoraat van de KU Leuven en Ugent.

Torfs is natuurlijk even katholiek als Merkel die de dochter van een dominee is en tevens behoren ze toevallig tot dezelfde politieke familie ( CD&V en CDU ).
Dit lijkt dan niet meer te zijn als een politieke benoeming waarbij men tevens vanuit frustratie nog wat olie p het vuur gooit.

Wat vindt u ervan?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-figuren.dhtml
Eindelijk erkenning.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 11:07   #20
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eindelijk erkenning.
Het eredoctoraat dat Merkel vandaag in Brussel heeft ontvangen, is lang niet het eerste. De teller staat nu op veertien.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be