Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2017, 12:32   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Zwitserse moslimmeisjes moeten met jongens zwemles volgen

Een goede beslissing van het Europees hof, vind ik persoonlijk.

Meer in het algemeen: ge kunt daar vaak kop noch staart aan krijgen, aan die uitspraken van die hoogste instanties ....

titel: Zwitserse moslimmeisjes moeten met jongens zwemles volgen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170110_02666213

Citaat:
Zwitserland wou twee moslimmeisjes niet vrijstellen van verplichte gemengde zwemlessen niet te volgen. De beslissing was gerechtvaardigd, oordeelt het Europees Hof van de Rechten van de Mens.

De beslissing om voorrang te geven aan het handhaven van het volledige curriculum en de succesvolle integratie van kinderen in de maatschappij is gerechtvaardigd, klinkt het.

Voor het Europees Hof van de Rechten van de Mens schond Zwitserland de godsdienstvrijheid niet, hoewel de weigering voor een uitzondering die vrijheid wel verstoort.

Enkele moslimouders van Turkse afkomst weigerden om hun dochters naar verplichte gemengde zwemlessen te sturen die deel uitmaakten van het curriculum van de school. Enkel voor pubermeisjes bestonden uitzonderingen, kregen ze te horen. Maar hun dochters zaten nog niet in de puberteit.

Na een lang dispuut moesten de ouders in 2010 een boete van bijna 1.300 euro betalen omdat ze hun ‘ouderlijke plicht verzaakten’. Volgens hen was dat een schending van artikel 9 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, maar de rechter volgt die redenering niet.

De rechtbank stelt dat Zwitserland vrij is om zijn onderwijs vorm te geven volgens zijn noden en tradities. Scholen spelen een belangrijke rol in de sociale integratie en uitzonderingen zijn enkel in erg uitzonderlijke omstandigheden gerechtvaardigd.

‘Het belang van volledig onderwijs voor de kinderen, en zodoende hun integratie volgens lokale gewoontes te bevorderen, weegt zwaarder door dan de wens van de ouders om hun kinderen een uitzondering te geven voor gemengde zwemlessen’, stelt de rechtbank.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 21:03   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Euhhhh ja ok
Oud 15 januari 2017, 21:10   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Loopt al een draadje over.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 21:44   #4
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

Geef alle moslim meiden en ook hete vieszwarte hindoe meiden gewoon ook verplichte moderne Westerse seksintegratie theorie en praktijk lessen in heel europa, om hier succesvol te assimileren. Wie weigert gelijk denaturalisatie en enkeltje terug naar hun zwarte woestijnen.

in een natuurlijke mensapentoop moeten alle uitheemse wijfjes apinnen verplicht pijpen en kutjes wijd open gooien voor tientallen lekkere dominante inheemse alfa hetero mannetjes.

de natuur is intelligent en beste is natuur wetten hier verplicht invoeren.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 02:27   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een goede beslissing van het Europees hof, vind ik persoonlijk.
Vind ik ook , want wat zou er verkeerd aan zijn om gezamenlijk te zwemmen !!
Bij toch weigeren , GEBUISD , zonder deliberatie !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be