![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu genoegzaam bekend is geraakt dat alle politici intensief en lucratief bijklussen in allerlei beheerraden en vzw's, is ook bewezen van waar het Piketty probleem, of het probleem van de 'armoede' komt in Belgie.
De VZW's, parastatalen zijn de nieuwe 'rijke structuren' die zich verrijken op kosten van alle Belgen en die miljarden versassen van de burgers naar hun rekeningen... Het Piketty probleem van Belgie is de 'corrupte positie van de omgekochte politici' die hersendood gemaakt worden door ze mee te betrekken in de verrijking. De verrijking gebeurt in alle structuren die intensief handel drijven met overheids mandaten: denk dus aan vakbond, ziekenbond, ocmw, intercommunales, infrax, nmbs, de lijn, etc Dus het volledige Belgische kaste systeem is verziekt naar een ambtenarij die zich verrijkt via een excessief pensioen, en een kaste van politici die zich verrijken in de besturen van deze parasitaire instellingen. De vraag is heel duidelijk, ik herinner mij een persoon die ooit vertelde van Dehaene zaliger dat hij onkostennota's van 25.000euro maakte voor het Gemeentekrediet en daar aub geen eurocent belastingen op betaalde;.. Dus het fiscale aspect van de airBnB wordt weer door onze ambtenarij aan banden gelegd, terwijl alstublieft de politieke kaste ontspringt aan de dans.. Hier zie je dus de 'animal farm' toestanden in volle ontplooing... Wanneer zien we de kracht van verandering in een kracht van 'orwell' of weg van het ambtonarocratie die zijn eigen politieke kaste systeem in stand houdt De democratie selecteert niet meer belezen en bekwame burgers, maar slaagt via een 'incest van ambtenarij met politiek' erin zijn eigen kaste in stand te houden. Het is dus tijd dat deze megainfaste spiraal van belangenvermenging wat ooit de verzuiling van de maatschappij genoemd werd, omgeturnd wordt naar een 'ontzuilde' 'an-ambton-arocratische' maatschappij waar firma's gemaakt worden die zelfbedruipend maar in concurrentie van elkaar en ten dienste van de burger diensten leveren aan de beste prijs kwaliteit. De bedrijven moeten hun inkomen niet betrekken door subsidies te werven van de overheid door belastingsvoordelen of subsidies uit te delen, maar door diensten aan marktconforme en gelijke rechten/plichten principe af te leveren aan alle burgers in alle vrijheid; Die vrijheid moet dus dringend hervormd worden zodat deze efficientieverhoging kan leiden tot een meer performante belgische economie of op zijn minst vlaamse economie. Ons politiek bestel lijkt er toch maar alleen een 'chantage'boeltje van te maken, waar pseudoregeringen zichzelf altijd maar in een chanteerbare positie duwen om de andere te doen betalen (kijk naar zaventem, ghelamco, kerncentrales, windmolenparken boven marktprijs, intercommunalies die twee miljard uitkeren naar gemeenten etc) Niets lijkt nog normaal te werken in dit apenland. Derhalve stem voor ontzuiling, tegen ambtonarocratie, tegen ambtelijke dictatuur, tegen animal farm toestanden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins voor gewone mensen kijkt de fiscus wel toe of onkosten geen verborgen inkomsten zijn.
Of grote vissen zo gemakkelijk wegkomen met grote onkosten: ik weet het niet. Daar zou eens een fatsoenlijk onderzoek vb. door een krant, op mogen gebeuren. Als je dan dat artikel zou lezen, moet je wel begrijpen wat het verschil is tussen onkosten en inkomsten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een ambtenaar met kloten ter grote van olifantenballen zou dat gerust eens mogen onderzoeken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onkosten = inkomsten in een carrousel.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lezenswaardig stukje in het openingstopic. De vraag die ik stel is of de democratie deze problematiek kan aanpakken in onze mondige maatschappij. Een groot deel van onze bevolking is voor hun inkomen afhankelijk van de overheid en de politiek. Ik heb dan niet alleen over parlementaire steuntrekkers maar ook over de gemaakte overheidsonkosten die inkomsten zijn voor vele burgers.
Ik beschrijf deze problematiek met de moeraskikkermetafoor: http://forum.politics.be/showthread.php?t=237378
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 februari 2017 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een minderheid van 2M gepensioneerde, 1M ziekenbonders, en 1M werklozen. Dus 4M is een minderheid. Maar nogmaals je moet het geheel bekijken, hoe zot zijn we bezigmet systemen bedenken om iedereen maximaal te belasten, en dan kredieten (wat we subsidies noemen) geven op die waanzinnige belastingen . |
|
![]() |
![]() |