![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vergelijk dat met mijn laatste commentaar op sociale woningen: Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan de "privé" ooit een valabel economisch model bouwen op mensen die eigenlijk,om te beginnen,al weinig tot niks hebben?
Dat kan NIET! De vorige economische crisis,getriggerd in de VS toen bleek hoe slecht het hypothecair leningsysteem eigenlijk wel was (massa's mensen die veel,veel meer konden lenen dan goed voor hen was) toonde al aan wat er dan kan gebeuren... Laatst gewijzigd door kelt : 8 maart 2017 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dacht ik ook al ja. Ik plaatste het erbij omdat ik het zo....ironisch vond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens in Amerika ook makkelijker om een sociale uitkering te ontvangen dan met het OCMW in Belgie waar men eist dat men een domicilie moet opgeven. In Amerika volstaat het vaak dat men het adres opgeeft van een tehuis voor daklozen. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 9 maart 2017 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dit is een huisvestingsprobleem. Geen uitkeringsprobleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
In België EISEN ze inderdaad liever dat je een domicilie hebt voor je een uitkering kan krijgen. En plaatsen ze mensen met woningproblematiek op zesjarige wachtlijsten voor een sociale woning. En geven ze sociale woningen aan mensen die op de privé markt kunnen huren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon dweilen met de kraan open. Mensen die hier nooit hebben afgedragen krijgen rechten die onze eigen mensen niet hebben omdat ze toevallig iedere dag gaan werken en net iets teveel verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Yep Maar vele daklozen hebben geen administratieve skills genoeg of de geschikte mindset om daar gebruik van te maken. Er zijn trouwens voorwaarden aan verbonden.
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 maart 2017 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien. Je moet als dakloze zelf bewijzen dat je zes maand dakloos bent voor ze je een OCMW domicilie geven. Dan heb je nog steeds geen onderdak. Je krijgt dan enkel "prioriteit" voor een toewijzing, bij het vrijkomen van een sociale woning. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 maart 2017 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vroeger had België opvang voor daklozen, in Vlaanderen had je Wortel, Merksplas en Hoogstraten, waar meer dan 1000 daklozen konden verblijven en zelfs werken en hun eigen onderhoud bekostigden. Die kolonies waren zelfs een bron van inkomsten voor justitie en de Belgische overheid. Laatst gewijzigd door Jantje : 12 maart 2017 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hete patat wordt gewoon doorgeschoven. Alleen een directe frontale huisvestingsaanpak kan helpen. Hoed af voor de mayor Eric Garcetti van Los Angeles. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 maart 2017 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |