![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier veel verkocht waar ik vroeger zoveel waarde aan hechte. Ik ga ook op een rommelmarkt staan en al mijn DVD's verkopen.
Waarom doe ik dit? Niet omdat ik geld nodig heb. Maar om mijn wil te herleiden naar constructievere zaken. Bijvoorbeeld, ik verkocht mijn surround systeem voor 300 euro. Ik koop 2 LP platen van 25 euro die later het tiendubbele waard zijn. Ik heb de Xbox geruild voor een PS4 en heb een spaarpot gezet om alle overschotten in bij te houden. Enkel eurostukken en briefjes, geen bruine rotzooi. En zo is Peche hedendaags toch ietske beter als voorheen. I liberate myself from the illusion of culture, consumption and ideologies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() En ik ga mij ook politiek terugtrekken en "wetenschappelijk".
Ik heb wat mij betreft daar mijn laatste woord (tot heden toe) behaald en ga daar mijn rug toe keren. Ik laat mijn linkse wortel terug aarde schieten, ga naar het centrum van mezelf en reik traag maar zeker mijn armen open om het leven terug aan te grijpen. Dit board heeft veel invloed op mij uitgeoefend en ik heb veel perspectief mogen verwerven over onze samenleving en haar politiek denken. Het voelt dat ik alles en iedereen aan het overstijgen ben en mijn tijd hier begin te verdoen, dus maar beter een terughoudende positie inneem. Ik moet tenslotte andere hun groei ook gunnen zonder mij daar aan op te trekken en altijd mijn gelijk te halen. Ik ga terug in trajectbegeleiding en zoeken naar werk want de winter is gepasseerd. De zon schijnt mensen, mijn vitamine D wordt aangevuld en 't is tijd dat Peche wortel schiet en floreert in het zonneke waarin de schaduw maar weinig invloed uitoefent. Ze zal me altijd volgen, maar ik ga mijn donkere zijde niet meer voeden. Ze is machtig, ze zou me enorm kunnen verrijken en ver kunnen brengen. Maar in het midden en keeping it simple is waar het vandaag toch om zal draaien. It's been a ride, but it's time to get real. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, is dat tegenwoordig materiële onthechting?
Het ene speelgoed ruilen voor een ander in plaats van te accumuleren
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegenover nu een exclusive waar mijn nabestaanden iets aan hebben. Mijn vader heeft ook zo'n hele LP collectie die echt wel meer dan tiendduizend euro waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boring .... (want niks te maken met de titel)
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Hoezo niet? Ik ben me materieel aan het onthechten.
OK ik heb nog speelgoed staan waarvan ik geen afstand zal doen. Maar ik ga nu enkel dingen kopen die stijgen in waarde en niet meer zakken in waarde. Zo is een hele oude LP speler meer waard dan dat ik een nieuwe van Pioneer zou kopen. Back to back man. Ik ga echt terugkeren naar het archaïsche. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wat mij ook verheugd is dat de jeugd steeds meer voor schrijven kiest en zich hoe langer hoe meer onthechten van de sociale media. Ze vinden schrijven tegenwoordig hyper dan typen. Ik vind dat ook stijlvol, met zo'n mooie vulpen krullig schrijven.
We need to return to what is real. And what is real is YOU, what's on the inside. Not on the outside. De wegwerpmaatschappij, ik ga dat wat minder ondersteunen en wat meer de duurzaamheid in het leven ondersteunen. Iets nieuw komt hier niet meer binnen. Want iets oud is nog perfect bruikbaar of herstelbaar en nog niet opgebruikt. Laatst gewijzigd door Peche : 14 maart 2017 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De ultieme vorm van materiele onthechting is dakloze worden.
You can do it Peche ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Peche baadt in luxe, daar niet van. En ik ben gesteld op comfort. Maar ik vind de ultieme vorm van materieel onthechten enkel en alleen dingen kopen die je daadwerkelijk nodig hebt. En koopjes doen, dingen die later geld opbrengen zo goedkoop mogelijk opkopen. Ik moet me met "iets" bezig houden he, iets constructief deze maal. Gedempt en mijn willetje/obsessies niet meer de overhand laten nemen. Ergens in het midden, centrumgericht leven. Tao ken je wel. Beetje orde in de chaos creëren, ik ben (positief) geprikkeld om iets constructiefs van werk te zoeken. Is dat al niet wat? Het is niet omdat ik me materieel ga onthechten dat ik geen gebalanceerde bankrekening wil he. Beetje meer stabiliteit verwerven. Er reist één vraag door mijn kop bij iedere aankoop: Heb ik dat werkelijk nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is geen materie : http://www.demorgen.be/wetenschap/we...gram-be4bed00/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() consu-minderen.
Dat ga ik doen. En in plaats van iets nieuws te kopen, iets dat nog niet opgebruikt is kopen. Van het geld dat ik overhoud ga ik ecologische kledij kopen of tweedehands. Zo draag ik mijn klein steentje bij om de massa consumptie en wegwerpmentaliteit tegen te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lp's kunt ge kopen aan 1€ voor 10 kilo.
Wie daar zijn geld insteekt en denkt er iets aan te verdienen zal zeer oud moeten worden en dan nog zeer veel geluk moeten hebben. Ik heb de mijne (honderden) op het containerpark gesmeten.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde met boeken.
Zeer zelden zal een oud boek waarde blijken te hebben. Al de rest is gewoon oud en versleten en niet 1 cent (letterlijk) waard. Uiteraard...je kan met 1000 boeken 100 jaar rommelmarkten vullen en iedere keer een paar centjes verdienen. Niet direct een business plan.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hype dat roest op een oude velo geen roest maar "patine" is ....is ook een beetje doorprikt.
Men is er achter gekomen dat het gewoon "roest" is.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderschat mij maar, maar ik boekte op enkele dagen veel succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw winst op die paar dagen?
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is geen materiele onthechting. Integendeel, ge gaat er u nog wat meer op focussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is eerlijk geantwoord. Maar de innerlijke rijkdom die ik verworven heb is van een onschatbare waarde. Ik kan onthechten van materie en ideologie, want ik doe het. Voor mij is dat meer waard dan winst boeken. Ik spaar nu trouwens blind, als ik op reis ga draai ik dat potje open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen geldelijke winst. Ja geestelijk kan dat wel bevredigend zijn als hobby. Ook dat is eerlijk en juist. Allez respect bij deze dus.
![]() |