![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben nieuw op dit forum maar heb besloten om het weer te verlaten.
Het niveau ligt meestal gewoon te laag om op een normale manier te kunnen discussiëren. Het lijkt wel of het hier uitpuilt van gefrustreerde mensen die niets liever doen dan wat te rebelleren en hun angst, onmacht en frustratie te uiten door iedereen die anders is of anders denkt tot op de grond af te breken, zonder nuance, zonder tussenweg. Het verveelt me dat veel mensen hier denken in termen van linksen en rechtsen, vlamingen en walen, autochtonen en allochtonen, katholicisme en islam, hetero's en holebi's, goed en kwaad,... Dit alles wederom zonder nuance of tussenweg en met bijhorende scheldwoorden die nergens op slaan. Natuurlijk zijn er verschillen en is hier discussie over mogelijk, maar weinigen doen de moeite om genuanceerd te denken, zich in te leven in iemand anders visie en dat te respecteren. Ik heb geleerd om mensen individueel te beoordelen op hun woorden en hun daden, veel reacties hier hebben daar niets van weg. Nee, ik zie de realiteit als een veel complexer en genuanceerder geheel. Dit topic gaat niet over wát mensen denken maar over hoé mensen denken en hun standpunten verdedigen, dus gelieve ontopic te blijven en niet te discussiëren over partijen, standpunten of maatschappelijke problemen. Ik ben benieuwd naar de reacties, naar hoe anderen hierover denken en of er hier ook ondoordachte reacties geplaatst zullen worden... Bij deze ook een oproep: Probeer hokjesdenken en scheldwoorden te vermijden in de toekomst, het helpt je niets vooruit en zo groei je alleen maar verder uit elkaar! ![]() Groeten. Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 24 oktober 2004 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als u een afkeer hebt van links/rechts e.d., dan raad ik u aan om eens de technocratische en positivistische manier van denken te onderzoeken. Lees ook eens Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes
Maar over het geheel genomen moet ik u wel gelijk geven. Veel geluk op een ander forum ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 oktober 2004 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog niet door gekregen dat het gros hier gewoon zijn tijd zit te verdrijven. Echte discusies moet je hier dan ook niet verwachten. Vrijwel niemand doet dan ook de moeite om een bericht waarop hij/zij reageert ook nog te lezen. Gewoon balen om iets anders te doen. Af en toe doe ik dat ook wel.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Overschot van gelijk cyber. Ik heb me hier geregistreerd, nu bijn 2 jaar geleden. Toen dacht ik nog; heey wat leuk, een politiek forum, hier kan je ongetwijfeld discussiëren met mensen waarvan het nivau iets hoger is dan aan de toog van de gemiddelde kroeg.
niets bleek echter minder waar. Ik ben eens een topic gestart over de legalistie van drugs, waarin ik uitvoerig met zinvolle argumenten de voordelen daar van aanhaalde. Sjongejonge, wat ik hier toen allemaal naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen. Gewoon niet normaal. Ter informatie, buiten het occasionele jointje gebruik ik geen drugs. Vanaf toen heb ik me maar beperkt tot het lezen van bepaalde topics( hier en daar vind je toch wel enkelen die zinvolle informatie brengen) met af en toe een reactie. Trachten een zinvolle discussie te starten, doe ik niet meer. Gewoon tijdverlies. Anyway, zoals ik al zei, er zitten hier toch wel een paar ernstige posters ook. Beperk je dan maar tot deze personen en negeer de rest gewoon.
![]() |
#5 |
|
![]() cyberfreak, je hebt gelijk hoor. het merendeel van de forummers weet niet want nuanceren is. ze beweren hier vanalles zonder ooit een bewijs te geven, en o wee als je er 1 durft vragen. verder zijn het steeds dezelfde discussies die je tegen komt, vaak nog met dezelfde mensen die weer hetzelfde beweren als wat je in en andere thread al weerlegde: belgicisten tegen flaminganten, links tegen rechts, extreem-rechts tegen de rest,...
toch zijn er ook heel wat forummers die wel degelijk een discussie kunnen voeren. je vindt ze in alle kampen. zoals hierboven gezegd, zoek deze mensen eruit, en negeer de rest, of lach er eens goed mee*. hopelijk blijf je nog wat hangen, want genuanceerde mensen kunnen we hier wel gebruiken. *ik lach er dikwijls eens goed mee, tis een goede manier om je eens af te reageren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is best wel niveau aanwezig, je moet alleen een beetje - nu ja, een beetje is nogal eufimistisch, maar kom - zoeken.
Plaatsen waar je beter niet zoekt: Politiek: Binnenland, Partijdiscussies, Communaitaire discussies, Vreemdelingenbeleid & Integratie En ik vergeet er waarschijnlijk nog wel een paar. ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() het beste is om je lid te maken van een debatgroep. Het gevaar zit erin dat je alleen maar met gelijkgezinden discusieert (hoewel daar ook stromingen en tendenzen in kunnen zitten), maar de toon is er rustiger, het niveau hoger.
Tot slot, si tous les degoutés s' en vont, il ne reste que les degoutants. driewerf
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff... Je neemt jezelf en dit forum véééél te ernstig. Op een anoniem forum moet je nu eenmaal niet komen zoeken naar ernstige debatten. Je mag al blij zijn als je af en toe tussen al dat extreem-rechts geweld eens een enigszins rustig verlopend gesprek kan voeren.
Affijn, wat mij betreft is dit forum in de eerste plaats een vorm van ontspanning. Het belangrijkste forumonderdeel is dan ook "Koetjes & Kalfjes". De andere forumonderdelen zijn er vooral ter aanvulling van "Koetjes & Kalfjes" en hebben tot doel de agressie te kanaliseren die in "Koetjes en Kalfjes" ten strengste verboden is. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ok, ik ga me dan proberen te beperken tot de serieuzere reacties op dit forum. Ik sta open voor álle meningen, zolang ze maar degelijk onderbouwd worden met correct taalgebruik.
Ik kom vaak op een Nederlands computerforum met enkele algemene subfora. Daar is het beleid echt uitstekend: http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/839233 Naast dit algemene subforum zijn er nog twee andere waar je na een tijdje toegang tot krijgt. Als je je daar niet aan de regels houdt krijg je een waarschuwing, na drie waarschuwingen wordt je gewoon van het forum geband. Dat zou geen slecht idee zijn voor deze site. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het u niet aanstaat ga gewoon op een ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Je moet hier alles niet te serieus nemen. Beter hier de frustaties afreageren dan iemand te gaan afkloppen. En als je er niet tegen kan dan moet je maar elders in een hoekje gaan kruipen en je afsluiten van de wereld. Wat zou je doen moest je in de jungle van een grootstad in de VS woont, of ergens in Rusland. In België zijn we eigenlijk heel erg verwend geworden en kunnen we nog nauwelijks tegen een stoot, al is die ook maar verbaal en zelfs enkel gericht om indruk te maken of te intimideren zonder eigenlijk zelfs achter de inhoud te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Excuseer, maar onze collectie doetjes zit al vol! Hopelijk hebt u meer succes op andere fora!8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() cyberfreak, ge zult ondertussen al wel een idee krijgen van wie ge best negeert zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Volkomen akkoord.
Blijf en verhoog het peil door je bijdragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 25 oktober 2004 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van bruin cafe, niet van een pianobar. Zit je strikje nog goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik vind dat je juist alle aspecten van een probleem te zien krijgt door de uiteenlopende meningen. Ik verwacht niet van de mensen dat ze redelijk zijn, het gaat em enkel over de opinies om aan meningsvorming te doen.
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 25 oktober 2004 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |