![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een comparatieve studie van bb aan de hand van oa persoonlijke bevindingen, indrukken alsook research via google enz. ivm moslims en hun verschillen in temperament volgens ethnische oorsprong:
-de Maghreb: veelal een soort van meelopers zou ik zeggen; ze werden overrompeld door Arabieren en hebben zodus hun religie van hen overgenomen.... ik vergelijk het ietwat met de Zuid-Amerikanen die christenenen werden nadat de conquistadores langs daar waren gepasseerd. Veelal heethoofden qua karakter maar mits ze in toom worden gehouden/niet onder religieuze invloed staan valt er nog een mouw aan te passen... - Arabië/het Midden-Oosten: volgens mij de bakermat van wat men heden ten dage onder de islam verstaat... in wezen vind ik het een agressief volk, zowel Saoedië-Arabië, Irak, Iran enz. enz. zijn imo erg 'heethoofdige' mensen..... Zij deinzen er ook niet voor terug om dit over de rest van de wereld trachten uit te spreiden, cf. Noord-Afrika dat zij op die manier inpalmden. -Zuid-Azië: delen van Indië, Pakistan, Afghanistan, Indonesië, Maleisië: tja, ook meelopers imo, met een onderscheid tussen de eerste drie die ik iets fanatieker/gewelddadiger inschat dan zeg maar de Indonesiërs & inwoners van Maleisië alhoewel er volgens mij niet echt een lijn door valt te trekken... cf. het uitmoorden van christenen & Chinezen in Indonesië nog niet zo heel lang geleden. Dat was het zo in grote lijnen, natuurlijk dat er zich ook moslim populaties elders bevinden, met name delen van Rusland, China enz. om het huidige Europa niet te vergeten..... Discuss pls, wat vinden jullie van deze bevindingen? thanks ^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, is dit niet wat racistisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wat valt er over te discussieren? Dit zijn uw persoonlijke indrukken gebaseerd op Eigen reflecties en beperkte ervaringen. We kunnen er wat over leuteren maar het zal het niveau van toogpraat niet overschrijden.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 april 2017 om 07:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Deze post is stuitend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene mens is inderdaad wat slimmer enz. dan de andere, dat ga ik niet ontkennen, maar volgens mij kennen godsdienst & indoctrinatie geen ras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is gewoon een vorm van discrimineren. Men kan discrimineren op verschillende gronden, waaronder racistische.
Men kan niet spreken van 'Discriminatie op grond van racisme' als het woord racisme opnieuw 'discrimineren op grond van racisme' betekent. Dat is een cirkelredenering. Racisme is louter het idee dat bepaalde rassen superieur zijn ten opzichte van andere rassen of dat deze kunnen gerangschikt worden ten opzichte van elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste niet-Arabische moslims worden door de arabieren beschouwd als overwonnen volkeren.
Er heerst daarom een zekere minachting bij arabieren t.o.v. niet-Arabische moslims. Arabieren beschouwen zich nog steeds als de ware moslims. De nazaten van de profeet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 11 april 2017 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Indonesiers kunnen anders ook beter met de machete overweg dan je denkt....denk ik
Laatst gewijzigd door Odol : 11 april 2017 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Of klopt het soms niet wat in de OP staat ? Dan is het aan jou dat tegen te spreken, liefst met onderbouwde argumenten, ntl. Trouwens, ook IQ-tests per bevolkingsgroep of ras zijn niet racistisch, maar objectief gemeten vaststellingen. Of om even voort te gaan op jouw mening; stel nu dat alle mensen ter wereld blanken zouden zijn. Zou je die bevindingen dan ook als ‘racistisch’ kwalificeren ?
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 april 2017 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Categorie 4: de blanke moslim.
Herkenbaar aan de rood/rood-bruine baard. Nog een minderheid maar in aantal groeiend. Minder impulsief dan de arabier maar zeer fanatiek (moet zich dubbel bewijzen) en toegewijd aan de dien van Allah Subhanahu wa ta'ala. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |