![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik vind van wel. Nadat dat land nog eens platgebombardeerd is moeten we dat toch wel doen. 25 jaar Saddam heeft het land ook geen goed gedaan. We moeten vermijden dat Irak een amerikaanse kolonie wordt. Er moeten zo snel mogelijk verkiezingen worden gehouden. In dit land moeten miljarden worden geïnvesteerd, dat is het westen hen toch wel schuldig. Als Irak nu in de steek laten komen er nog veel 11 september's. Het leven van de irakezen is belangrijker dan de eer van de Europeanen, ik ben ook een tegenstander hoor, maar de oorlog is er nu spijtig genoeg. Laten we de schade proberen te beperken.
|
|
|
#2 |
|
Burger
|
Dat is allemaal heel menslievend en zou ik ook wel willen zien, maar wie gaat dat allemaal betalen !
de paus ?
|
|
|
#3 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 |
|
Burger
|
Misschien zou het wel beter zijn om gerichte investeringen te doen in Irak...
Scholen... werk, bouw (wat m.i. inderdaad heel wat werk en geld zou opleveren) Maar oei, zou ik dan niet gaan profiteren van de oorlog die the us aan het voeren is... (tuutuut) Tsja, ethiek... 't is nie gemakkelijk... 't kruipt overal tussen... Maar zonder waarschijnlijk alleen maar chaos... 't is om zot te worden eigenlijk... aan de ene kant je cultuur gaan rechtvaardigen, en aan de andere kant het volledig gaan neerhalen... Nogwel dat het Orionnevel er is... ![]()
|
|
|
#6 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Misschien was de enige fout in je repliek wel dat 'We' eigenlijk 'the us & co' moest zijn. 'k Moe zeggen, 'k vind dat onze kopstukken in de politiek toch wel flink hun best gedaan hebben om hun ongenoegen te uiten naar een militaire interventie toe... Akkoord, ze zijn niet consequent, maar wat wil je... de geschiedenis plakt aan onze genen... ...en denk je eens in hoe moeilijk het voor die mannen moet zijn om ook maar enig kritiek te spuien tegen grootmachten. De enige reden waarom er een paar hun mond hebben opengedaan, is omdat het een mening was die aanleunde bij de Fransen & co en ze zich ergens wel veilig voelen met deze Europese grootmachten aan hun zijde... 'k Zie nog niet zo vlug Frankrijk en Duitsland de toestemming geven aan de us om hier efkes de boel te komen op orde stellen. 't Zou wat zijn zeker... (heb ik dat niet gelezen hier ergens op het forum, dat the us van plan is om hier etc...)
|
|
|
|
#7 |
|
Staatssecretaris
|
Als de Amerikanen betalen wel ja... Zelf betalen: neen! Jammer voor de Iraki's maar het is de yankee's hunne rotzooi, dat ze er zelf maar voor betalen...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Parlementslid
|
Natuurlijk moet het land geholpen worden .
De steenrijke "broeders" uit de omliggende oliestaten zullen liefdevol bakken geld in het land pompen om het terug op te bouwen . Laat ons hier maar eerst eens onze schuldenberg inkorten. Er is daar in de streek rijkdom genoeg zodat ze het zelf kunnen oplossen.
|
|
|
|
#9 |
|
Europees Commissaris
|
Hetgene Europa eerst moet sturen zijn zakenmensen om de mooiste prijzen onder de Yankees hun neus nog trachten weg te kapen. (als nog niet alles uitverkocht is toch..)
Voorts mogen de US wel eens terug opbouwen wat ze vernielen. Misschien dat die kosten ze wat zal behoeden voor meer zever in de toekomst. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Burgemeester
|
Inderdaad, ik vind ook dat we dat moeten doen, helpen met de wederopbouw. We kunnen de klok niet meer terugdraaien. Diene Prodi keek lichtjes beschaamd als hij zei dat Europa in feite een ngo geworden is, maar ik ben daar eigenlijk wel trots op
Wat ik wel vind, is dat ze het geld van de Irakis moeten teruggeven, zodat zij zelf kunnen bepalen wat ze ermee willen doen. Nu heeft Bush bevrozen Iraakse kredieten laten confisceren om er de wederopbouw mee te betalen. Sneu. Ze hebben zooooveel geld veil voor die wapens, maar voor de wederopbouw moeten ze gaan schooien?? Nu ja, ik wil best wel geloven dat de VS aan de rand beginnen te zitten, als ze zelfs hun noodfonds moesten aanboren.
|