![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vond u Leo Delcroix een goed minister? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
17 | 28,81% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
42 | 71,19% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Opgepast, het gaat enkel over Leo Delcroix en zijn periode als minister. Het gaat dus bijvoorbeeld niet over de CVP enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond Leo Delcroix, los van de verfoeilijke partij waarvoor hij ijverde (vooral om hun kas te spekken) een van de weinige ministers die ooit voor hun volk iets goeds hebben gedaan.
Hij schortte de discriminerende geldverslindende totaal nutteloze en overbodige dienstplicht op. Zijn villaatje in Frankrijk weze hem bij deze gegund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Hij heeft toch veel goeds gedaan voor de mensen die bij de post werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Leo,was een doorsnee minister zoals alle andere...
Guderian,waarom ineens deze vraag??? Op politiek vlak staat hij toch op non-actief. Dat zen kop moest rollen had alles te maken met onze 'wafelijzerpolitiek'. Zen villa in Frankrijk gebouwd door ne 'facteur' dat is toch een lachertje. Nee,volgens mij is Leo afgetreden omdat sommige politiekers wel eens heel ver durven gaan. Je leeft niet alleen op deze wereld, je hebt nog famillie ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vond Leo geen slechte minister, maar ook geen echt goede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe kan dat nu??? Men vraagt wat men vindt over een ex-minister die dan zelfs nog moest ontslag nemen omdat hij een villa gebouwd had aan de Frans kust en wat zie ik: men is niet echt tegen die CVP'er ... Nog mensen die je zo kan opnoemen?
Ik ben ook voor Delcroix, maar de antwoorden vind ik toch maar hypocriet. Je mag je mond hier niet roeren over de CVP of je krijgt een kwart kilo commentaar en als je een ex-minister opnoemt is hij goed ... Waar zit hier dan de logica?
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoals ik al ettelijke malen geschreven heb: In elke partij heb je bekwame politici, de zaak die ze dienen (programma van de partij) ligt u misschien niet. Wat kan het je schelen tot welke partij een persoon behoort als hij/zij een goed voorstel indient en schitterend werk verricht. In elke partij zitten zo wel van die individuen, maar in de eerste plaats moet je je achter het programma kunnen scharen en niet achter een 'toffe peer'. Zo heb ik er geen probleem mee Gerolf Annemans een bekwaam politici te noemen. De zaak die hij dient zeg me helemaal niets. Dat een beetje afbraak aan zijn inzichten maar de persoon an sich verandert daar niet mee.
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() profijtjes, aanbestedingen, enz. kwam steeds op één of andere manier de naam van dhr. L. Delcroix naar boven. Kan dit nog toeval zijn ??? Wij zwijgen dan nog over vele onfrisse dingen die niet aan het licht komen en over zijn optrekje in Frankrijk met postbode en geld van schoonouders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een vage vraag ? Wat bedoel je met goed ??
Typisch : alles willen zien in zwart-wit verhoudingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie mijn standpunt (pro-een-tsjeef-ik-mag-er-eigenlijk-niet-goed-aan-denken-bah ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vond hem een slecht minister, maar geen barslechte zoals we nu voortdurend zien in de paars-groene junta.
De afschaffing van de dienstplicht was inderdaad een goede beslissing, niet omwillen van onnozele pacifistische redenen maar omdat het Armee Bels Leger een belgenfabriek is dat het onderscheid tussen Walen en Vlamingen uiteraard niet kent. De vieze zaakjes waarin Delcroix betrokken was of genoemd werd kunnen ABSOLUUT NIET door de beugel! Het was een zoveelste bewijs dat we met een valse politieke elite opgezadeld zitten die de centjes en percentjes mentaliteit van het liberaal-kapitalisme maar niet kan loslaten. Het zijn vulgaire "commercanten", die in de politiek binnengesijpeld zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna akkoord. De volgende dan maar ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind de Belgische koning die de discriminerende, geldverslindende en overbodige dienstplicht invoerde een man zijn land waardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar misschien was de noodzaak om een leger in stand te houden iets groter na de Brabantse omwenteling dan na het ineenstorten van de Berlijnse muur ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond 'm niet beter of slechter dan de anderen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog altijd de groene milieubox..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Echt geen idee wie Leo Delcroix is of was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Was Leo niet de "baas" van het Belgisch paviljoen op de wereldtentoonstelling in Shangai?