![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben maar een simpele jongen (
![]() Denken we aan:
Graag je reacties //ik mag dan nog maar 2 posts hebben, ik ben hier nieuw |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() verdeling staatschuld: 60/40 is een van de manieren waarop de staatschuld verdeeld kan worden. Bij wijze van "goodwill" (en te gebruiken bij onderhandelingen) kunnen we eventueel de gehele staatsschuld overnemen (?); alzo bewijzen we weeral eens dat we solidair zijn en geven we Wallonië een duwke in de rug.
Ik zie meer in een Europees "Brussels DC" en verkies dus een na dere hoofdstad. Het spreekt voor zich dat de Vlamingen in Brussel een beschermde HISTORISCHE minderheid zijn (dit in tegenstelling tot de ingeweken franstaligen in de Vlaamse rand - een recent fenomeen) De faciliteitengemeenten blijven uiteraard bij Vlaanderen en de franstaligen aldaar hebben reeds 40 jaar de tijd gehad om zich in te burgeren. Voor mijn part spreken ze thuis of onder elkaar frans of koeterwaals, zolang ze maar met de overheid communiceren in het nederlands. Simple comme bonjour... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Gouverneur
|
![]()
"goodwill" - "te gebruiken bij onderhandelingen" - "we bewijzen dat we solidair zijn" dan is het ws "voor het goede van de waaltjes" ???
Citaat:
Die DC klinkt mooi - maar dan hebben die Brusselaars geen enkele garanties meer op nederlandse diensten, en dan zal het niet lang meer duren voor alles Franstalig is
Citaat:
Ze wonen daar nu, en ze gaan daar niet weggaan omdat enkele pipo's Vlaanderen onafhankelijk willen é.... je mag ervan op aan dat -walen en vlamingen- daar in vrede leven, waarom dat dan verstoren?
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Rodeo, welkom op dit forum. Mooie avatar !
Je zal gauw merken dat de flaminganten eigenlijk niet veel argumenten hebben voor hun Vlaemsch republiekje en dat ze eigenlijk geen antwoorden hebben op de onze. Ze begrijpen vooral niet dat zowat 90% van de Belgen tegen het einde van hun land zijn. Dat is democratie, weet je wel, en dat ligt hen niet zo goed. Zielig en grappig tegelijkertijd ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom: die faciliteiten zijn slechts een dienst, een geschenk, en geen recht. Aangezien de meerderheid voor afschaffing is, moeten ze ook afgeschaft worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door korvo : 19 november 2004 om 20:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Gouverneur
|
![]() DAS PAS EEN ANTWOORD SE
Citaat:
Citaat: Citaat:
Citaat:
ik geef toe - de faciliteitengemeenten vormen mss een kleine probleem - maar zijn er ook geen faciliteiten in de Walen, voor de Vlamingen? Want dat zou de Vlamingen negatief stemmen, en aldus opnieuw de NVA/VB'ers tegen het hart stoten.... Iets anders: ik zie dat TANTIST "Vlaanderen - de Nederlanden" als locatie heeft, en ook uit zijn antwoorden hierboven maak ik op dat hij zo rap mogelijk onafhankelijk wil zijn. Wil meneer worden overgenomen door NL? Buiten extra gouden plakken, winnen we daar niet veel mee, vrees ik (?)
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() [size=1]DUBBELPOST
zo gaat het snel- zo gaat het beter, alweer een kilometer beetje raar systeem om posts te wijzigen sorry[/size]
Laatst gewijzigd door rodeo : 19 november 2004 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() [size=1]DUBBELPOST
zo gaat het snel- zo gaat het beter, alweer een kilometer sorry [/size]
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Gelieve het N-VA niet te vergelijken met het VB hé...
Wij willen graag tot constructieve oplossingen komen! U mag veronderstellen wat u wilt; daar bent u vrij in. Wij ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Wat is trouwens uw probleem met de nederlanders?
Om al snel te antwoorden: ik heb geen probleem met de modale "jean avec la casquette". Wel met zijn politici, hun uitkeringseconomie en de arrogantie van sommige brusselse franstaligen en hun partijen die het fenomeen België onbestuurbaar maken... Laatst gewijzigd door korvo : 19 november 2004 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() WAT IS MIJN PROBLEEM MET DE NEDERLANDERS
zeer eenvoudige vgl: "Vlaanderen in 'De Nederlanden'(VN) is als Wallonië in België" nu hebben wij in B alles te zeggen, gewoon omdat we met meer zijn (60-40) in VN is de verhouding 8-3, meer dan 2-1. Dit wil zeggen:
Laatst gewijzigd door rodeo : 19 november 2004 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zelf ben ik voorstander van een confederatie, waarin je perfect én de monarchie én een republiek kunt behouden. Samen krijgen we meer gewicht in de EU enz... U behoudt aldus uw eigen hoofdstad, etc... Bekijk het maar als een uitgebreidere versie van de Benelux... Of we in de minderheid zijn of niet maakt geen fluit uit... Of vreest u een inval van d'ollanders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[code]2. Vlaams-Brussel maakt deel uit van Vlaanderen[/code]n-va.be Dat moet dan idd nog veranderen Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Jongen, dat gelooft ge toch zelf niet?" Bekijk het op een iets langere termijn dan morgen é, die confederatie zal leiden tot een assimilatie tussen NL en VL, partijen zullen ontstaan die het samengaan willen, en dan zal dat op den duur ook gebruiken (voorbeeld van :Ockham's scheermes) MEt "VTM" verdwijnt, bedoel ik: de "Vlaamse Cultuur" verdwijnt (jullie idee, nietwaar?)
Laatst gewijzigd door rodeo : 19 november 2004 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door korvo : 19 november 2004 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
|
![]() Citaat:
Dat is niet het discours van N-VA en Vlaams Belang neen. VB gewoon omdat ze niks motten van die Walen, N-VA omdat ze geen duidelijke lijn kan trekken in haar beleid en veel te steriel blijft. Het zou echter wel verstandig zijn van hun, en wees maar zeker dat dit scenario ter sprake zal komen eens er deftig geklapt wordt over scheiden. Dat is nu nog niet het geval, nu blijft het -eerlijk is eerlijk- nog maar al te vaak bij infantiel geroep en getier, aan beide kanten van de taalgrens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |