Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2004, 19:51   #1
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard Probleempjes met "Vlaanderen onafhankelijk"

Ik ben maar een simpele jongen (, geslacht al verklapt), en ik weet het toch nog niet zo hoor, van dat "Vlaanderen onafhankelijk", want -ik vrees- zal dat meer problemen geven, dan er eigenlijk zullen opgelost worden.

Denken we aan:
  • verdeling van de staatsschuld (jaja, 60-40% )
  • Brussel - bij Vl [merendeel IS franstalig ], of wat doen we daarmee
  • faciliteitengemeenten - idem als Brussel; daar wonen ook Walen
Zélfs iemand die Vlaamsgezind is, moet toegeven, dat België dan eenvoudiger is...

Graag je reacties

//ik mag dan nog maar 2 posts hebben, ik ben hier nieuw
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 20:04   #2
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

verdeling staatschuld: 60/40 is een van de manieren waarop de staatschuld verdeeld kan worden. Bij wijze van "goodwill" (en te gebruiken bij onderhandelingen) kunnen we eventueel de gehele staatsschuld overnemen (?); alzo bewijzen we weeral eens dat we solidair zijn en geven we Wallonië een duwke in de rug.
Ik zie meer in een Europees "Brussels DC" en verkies dus een na dere hoofdstad. Het spreekt voor zich dat de Vlamingen in Brussel een beschermde HISTORISCHE minderheid zijn (dit in tegenstelling tot de ingeweken franstaligen in de Vlaamse rand - een recent fenomeen)
De faciliteitengemeenten blijven uiteraard bij Vlaanderen en de franstaligen aldaar hebben reeds 40 jaar de tijd gehad om zich in te burgeren. Voor mijn part spreken ze thuis of onder elkaar frans of koeterwaals, zolang ze maar met de overheid communiceren in het nederlands.
Simple comme bonjour...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 20:18   #3
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

• Citaat:
    60/40 is een van de manieren waarop de staatschuld verdeeld kan worden. Bij wijze van "goodwill"
ola, meneer eist ws overal een 60-40 verdeling, maar als hij dat moet betalen, dan wordt het:
"goodwill" - "te gebruiken bij onderhandelingen" - "we bewijzen dat we solidair zijn"
dan is het ws "voor het goede van de waaltjes" ???

• Europese Brussels DC
Citaat:
(dit in tegenstelling tot de ingeweken franstaligen in de Vlaamse rand - een recent fenomeen)
mja, wat doe je ermee? Dat het recent is, interesseert mij niet.
Die DC klinkt mooi - maar dan hebben die Brusselaars geen enkele garanties meer op nederlandse diensten, en dan zal het niet lang meer duren voor alles Franstalig is

• faciliteiten
Citaat:
De faciliteitengemeenten blijven uiteraard bij Vlaanderen en de franstaligen aldaar hebben reeds 40 jaar de tijd gehad om zich in te burgeren. Voor mijn part spreken ze thuis of onder elkaar frans of koeterwaals, zolang ze maar met de overheid communiceren in het nederlands.
ola, ebben ze joe ooit iets misdaan?
Ze wonen daar nu, en ze gaan daar niet weggaan omdat enkele pipo's Vlaanderen onafhankelijk willen é.... je mag ervan op aan dat -walen en vlamingen- daar in vrede leven, waarom dat dan verstoren?
Oud 19 november 2004, 20:23   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Rodeo, welkom op dit forum. Mooie avatar !

Je zal gauw merken dat de flaminganten eigenlijk niet veel argumenten hebben voor hun Vlaemsch republiekje en dat ze eigenlijk geen antwoorden hebben op de onze. Ze begrijpen vooral niet dat zowat 90% van de Belgen tegen het einde van hun land zijn. Dat is democratie, weet je wel, en dat ligt hen niet zo goed.

Zielig en grappig tegelijkertijd !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 20:23   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ik ben maar een simpele jongen (, geslacht al verklapt), en ik weet het toch nog niet zo hoor, van dat "Vlaanderen onafhankelijk", want -ik vrees- zal dat meer problemen geven, dan er eigenlijk zullen opgelost worden.
Nu gaan we het krijgen zie

Citaat:
Denken we aan:

Och, is het dat maar? Ik ben zelfs voorstander om Vlaanderen 100% van de Belgische staatsschuld op zich te laten nemen. Uit échte solidariteit met Wallonië, om hun zieltogende economie niet in de knop te breken, want de Waalse economie wordt verlamd door de Belgische geldstromen (maar liefst 15% meer steriliteit van het Waalse arbeiderspotentieel dan in Vlaanderen). Vlaanderen én Wallonië kunnen hun eigen beleid uitstippelen, elk gericht op de eigen noden en wensen, en ze plukken de vruchten van dat beleid. Wallonië kan groeien, en Vlaanderen kan makkelijk die schuld alleen dragen. Iedereen wint.

Citaat:
Brussel - bij Vl [merendeel IS franstalig ], of wat doen we daarmee
Brussel mag voor mijn part bij Vlaanderen horen, maar moet niet. Ik ben er de man niet naar om in het Verenigde Europa zo iets te laten doorwegen. We laten de Brusselaars zelf kiezen. Kiezen ze onafhankelijkheid of de status van een Europees district: so be it. Kiezen ze voor Wallonië: so be it. Kiezen ze voor Vlaanderen: so be it. In dat geval krijgt (afin, krijgt... behoud) Brussel de status van een tweetalige stad.
Citaat:
  • faciliteitengemeenten - idem als Brussel; daar wonen ook Walen
Neen beste vriend, daar wonen niet zo heel veel Walen. Daar wonen veel Franstaligen, en dat is niet hetzelfde. U gaat voorbij aan de rol van die faciliteiten. Die zijn bedoeld als een instrument om de anderstalige bevolking te helpen inburgeren, met de bijgedachte dat men de streektaal wel zou leren op den duur. In Wallonië lukt dat aardig: daar nemen de Vlamingen en de Duitstaligen de streektaal Frans snel over. In Vlaanderen (in de Rand en aan de Taalgrens) wil dat iets minder goed lukken. Daar dienen faciliteiten als een instrument van imperialisme. Er bestaat overigens een meerderheid in de publieke opinie (Jaak Billiet e.a. KULeuven) van bijna 56% om die faciliteiten af te schaffen, zodat de Franstaligen verplicht zijn Nederlands te leren. 16% wil nog eens het strengere systeem dat ze de aanvraag telkens moeten herhalen. Slechts 15% wil een status quo en maar 13% wil de Franstaligen the Full Monty geven.

Kortom: die faciliteiten zijn slechts een dienst, een geschenk, en geen recht. Aangezien de meerderheid voor afschaffing is, moeten ze ook afgeschaft worden.

Citaat:
Zélfs iemand die Vlaamsgezind is, moet toegeven, dat België dan eenvoudiger is...
quod non

Citaat:
Graag je reacties
Bij deze

Citaat:
Waarom dek je je zo in?
Oud 19 november 2004, 20:24   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Rodeo, welkom op dit forum. Mooie avatar !

Je zal gauw merken dat de flaminganten eigenlijk niet veel argumenten hebben voor hun Vlaemsch republiekje en dat ze eigenlijk geen antwoorden hebben op de onze. Ze begrijpen vooral niet dat zowat 90% van de Belgen tegen het einde van hun land zijn. Dat is democratie, weet je wel, en dat ligt hen niet zo goed.

Zielig en grappig tegelijkertijd !
Wanneer reageer je dan eens op mijn repliek over de meerwaarde van België, gij met al uw argumenten? Dat moet toch een piece of cake zijn?
Oud 19 november 2004, 20:29   #7
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ola, meneer eist ws overal een 60-40 verdeling, maar als hij dat moet betalen, dan wordt het:
"goodwill" - "te gebruiken bij onderhandelingen" - "we bewijzen dat we solidair zijn"
dan is het ws "voor het goede van de waaltjes" ???
Euh, minuutje... niet te rap... Lees eens goed: ik stel voor om eventueel zelfs de volledige belgische staatschuld over te nemen als teken van "goodwill". 60/40 lijkt mij echter de meest logische verdeling...

Citaat:

• Europese Brussels DC
mja, wat doe je ermee? Dat het recent is, interesseert mij niet.
Die DC klinkt mooi - maar dan hebben die Brusselaars geen enkele garanties meer op nederlandse diensten, en dan zal het niet lang meer duren voor alles Franstalig is
Lezen hé jongen: de vlaamse brusselaars kunnen probleemloos erkend worden als historische minderheid (via europa); dan zijn die diensten er wel.

Citaat:

• faciliteiten
ola, ebben ze joe ooit iets misdaan?
Ze wonen daar nu, en ze gaan daar niet weggaan omdat enkele pipo's Vlaanderen onafhankelijk willen é.... je mag ervan op aan dat -walen en vlamingen- daar in vrede leven, waarom dat dan verstoren?
't is toch erg met u hé, "lezen!": of ze nu frans spreken of niet, doet er niet toe. Natuurlijk mogen zij blijven en worden zij ook vlaamse staatsburgers. Er wordt natuurlijk wel gevraagd of zij hun contacten met de overheid in het nederlands doen. Zij zijn natuurlijk geen historische minderheid, en hebben reeds 40 jaar de tijd gehad om zich in te burgeren. Die paar woordjes nederlands, daar gaan ze niet van dood hé. 'T is allemaal een kwestie van territorialiteit: de franstaligen beschouwen het gehele belgische grondgebied als het hunne en menen dan ook dat zij overal frans kunnen spreken, althans in officiële contacten. Indien je in een ander land (deelstaat) gaat wonen pas je jezelf aan. Maar natuurlijk mogen die kerels blijven, geen probleem mee. Ik woon in de vlaamse rand en heb reeds enige aanvaringen gehad met franstaligen (UNION, FDF) 'en consoorten die het nodig vinden om onze gemeente bij Brussel te doen aansluiten en tevens faciliteiten te eisen... Stel u maar eens voor dat ze nederlands moeten spreken hé?

Laatst gewijzigd door korvo : 19 november 2004 om 20:33.
Oud 19 november 2004, 20:34   #8
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

DAS PAS EEN ANTWOORD SE

Citaat:
Citaat:

Waarom dek je je zo in?
zit zelf op andere fora - en guests en gasten met slechts enkele posts kan je meestal niet vertrouwen: dat zijn soms gewoon gekende forumleden, die eens wat zot willen doen met een 'extra' account.

Citaat:

Citaat:
Denken we aan:

Och, is het dat maar? Ik ben zelfs voorstander om Vlaanderen 100% van de Belgische staatsschuld op zich te laten nemen. Uit échte solidariteit met Wallonië, om hun zieltogende economie niet in de knop te breken, want de Waalse economie wordt verlamd door de Belgische geldstromen (maar liefst 15% meer steriliteit van het Waalse arbeiderspotentieel dan in Vlaanderen). Vlaanderen én Wallonië kunnen hun eigen beleid uitstippelen, elk gericht op de eigen noden en wensen, en ze plukken de vruchten van dat beleid. Wallonië kan groeien, en Vlaanderen kan makkelijk die schuld alleen dragen. Iedereen wint.
JIJ maakt mij niet wijs, dat het VB of het NVA (om nog maar te zwijgen van hun achterban) akkoord zullen gaan "met het overnemen van de schuld van die walen"! "ze doen nooit niets, en dan zouden we hun schulden overnemen!" te verwachten VB-taal

Citaat:
Citaat:
Brussel - bij Vl [merendeel IS franstalig ], of wat doen we daarmee

Brussel mag voor mijn part bij Vlaanderen horen, maar moet niet. Ik ben er de man niet naar om in het Verenigde Europa zo iets te laten doorwegen. We laten de Brusselaars zelf kiezen. Kiezen ze onafhankelijkheid of de status van een Europees district: so be it. Kiezen ze voor Wallonië: so be it. Kiezen ze voor Vlaanderen: so be it. In dat geval krijgt (afin, krijgt... behoud) Brussel de status van een tweetalige stad.
Nog zoiets, willen die partijen zomaar Brussel opgeven (want zeg nu zelf, met een referendum zit dat er dik in)? Dat betekent dan: Brussel géén hoofdstad van Vl, iets wat toch belangrijk is voor de NVA/VB'ers

ik geef toe - de faciliteitengemeenten vormen mss een kleine probleem - maar zijn er ook geen faciliteiten in de Walen, voor de Vlamingen? Want dat zou de Vlamingen negatief stemmen, en aldus opnieuw de NVA/VB'ers tegen het hart stoten....

Iets anders: ik zie dat TANTIST "Vlaanderen - de Nederlanden" als locatie heeft, en ook uit zijn antwoorden hierboven maak ik op dat hij zo rap mogelijk onafhankelijk wil zijn.
Wil meneer worden overgenomen door NL? Buiten extra gouden plakken, winnen we daar niet veel mee, vrees ik (?)
Oud 19 november 2004, 20:35   #9
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard ik bedoel met "gasten" "pipo's op een forum", maar net na "guests" komt dit niet over

[size=1]DUBBELPOST

zo gaat het snel- zo gaat het beter, alweer een kilometer

beetje raar systeem om posts te wijzigen

sorry[/size]

Laatst gewijzigd door rodeo : 19 november 2004 om 20:36.
Oud 19 november 2004, 20:36   #10
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

[size=1]DUBBELPOST

zo gaat het snel- zo gaat het beter, alweer een kilometer

sorry
[/size]
Oud 19 november 2004, 20:37   #11
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Gelieve het N-VA niet te vergelijken met het VB hé...
Wij willen graag tot constructieve oplossingen komen! U mag veronderstellen wat u wilt; daar bent u vrij in. Wij ook.
Oud 19 november 2004, 20:39   #12
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Wat is trouwens uw probleem met de nederlanders?
Om al snel te antwoorden: ik heb geen probleem met de modale "jean avec la casquette". Wel met zijn politici, hun uitkeringseconomie en de arrogantie van sommige brusselse franstaligen en hun partijen die het fenomeen België onbestuurbaar maken...

Laatst gewijzigd door korvo : 19 november 2004 om 20:43.
Oud 19 november 2004, 20:46   #13
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

WAT IS MIJN PROBLEEM MET DE NEDERLANDERS

zeer eenvoudige vgl:
"Vlaanderen in 'De Nederlanden'(VN) is als Wallonië in België"

nu hebben wij in B alles te zeggen, gewoon omdat we met meer zijn (60-40)
in VN is de verhouding 8-3, meer dan 2-1.
Dit wil zeggen:

• VTM, VRT verdwijnen, kijk maar naar NED1-3
  • zitten toch weer met monarchie opgescheept
  • zijn in de minderheid (minder dan 2:1)
  • hoofdstad etc. zijn verder van ons (hebben daar minder invloed)
  • ...
  • (niet exhaustief ;p;p;p)

Laatst gewijzigd door rodeo : 19 november 2004 om 20:47.
Oud 19 november 2004, 20:49   #14
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

JIJ maakt mij niet wijs, dat het VB of het NVA (om nog maar te zwijgen van hun achterban) akkoord zullen gaan "met het overnemen van de schuld van die walen"! "ze doen nooit niets, en dan zouden we hun schulden overnemen!" te verwachten VB-taal
Ze doen nooit iets; wat heeft de N-VA dan aldus nog niet gedaan? Over VB spreek ik mij niet uit, want ik ben van de andere club.

Citaat:
Nog zoiets, willen die partijen zomaar Brussel opgeven (want zeg nu zelf, met een referendum zit dat er dik in)? Dat betekent dan: Brussel géén hoofdstad van Vl, iets wat toch belangrijk is voor de NVA/VB'ers
Voor sommige N-VA'ers, VB'ers, Flaminganten niet. Dat zou wel es kunnen veranderen hé...
Citaat:
ik geef toe - de faciliteitengemeenten vormen mss een kleine probleem - maar zijn er ook geen faciliteiten in de Walen, voor de Vlamingen? Want dat zou de Vlamingen negatief stemmen, en aldus opnieuw de NVA/VB'ers tegen het hart stoten....
De vlamingen die in Wallonië wonen passen zich gewoonweg aan aan hun omgeving. Daar hoor je niets meer van, die gedragen zich... (en voelen zich mischien niet zo superieur op linguïstisch gebied... )
Oud 19 november 2004, 20:52   #15
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAT IS MIJN PROBLEEM MET DE NEDERLANDERS

zeer eenvoudige vgl:
"Vlaanderen in 'De Nederlanden'(VN) is als Wallonië in België"

nu hebben wij in B alles te zeggen, gewoon omdat we met meer zijn (60-40)
in VN is de verhouding 8-3, meer dan 2-1.
Dit wil zeggen:

• VTM, VRT verdwijnen, kijk maar naar NED1-3
  • zitten toch weer met monarchie opgescheept
  • zijn in de minderheid (minder dan 2:1)
  • hoofdstad etc. zijn verder van ons (hebben daar minder invloed)
  • ...
  • (niet exhaustief ;p;p;p)
Maar afin jongen... dat geloof je toch zelf niet? (Dat VTM verdwijnt is trouwens een goeie zaak )
Zelf ben ik voorstander van een confederatie, waarin je perfect én de monarchie én een republiek kunt behouden. Samen krijgen we meer gewicht in de EU enz...
U behoudt aldus uw eigen hoofdstad, etc... Bekijk het maar als een uitgebreidere versie van de Benelux...
Of we in de minderheid zijn of niet maakt geen fluit uit... Of vreest u een inval van d'ollanders?
Oud 19 november 2004, 20:53   #16
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommige N-VA'ers, VB'ers, Flaminganten niet. Dat zou wel es kunnen veranderen hé...
[code] Voor sommige N-VA'ers, VB'ers, Flaminganten niet. Dat zou wel es kunnen veranderen hé...[/code]vlaamsbelang.org
[code]2. Vlaams-Brussel maakt deel uit van Vlaanderen[/code]n-va.be

Dat moet dan idd nog veranderen

Citaat:
Ze doen nooit iets
no offence, "ze" slaat op de walen. voorbeeld van een slagzin tégen het volledig opnemen van de schuld
Oud 19 november 2004, 20:55   #17
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
no offence, "ze" slaat op de walen. voorbeeld van een slagzin tégen het volledig opnemen van de schuld
die doen niet veel nee,... inderdaad. het wordt stilaan tijd dat ze eens iets gaan doen in plaats van te blijven teren op hun uitkeringseconomie. Voor hun en voor ons een goeie zaak.
Oud 19 november 2004, 20:55   #18
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf ben ik voorstander van een confederatie, waarin je perfect én de monarchie én een republiek kunt behouden. Samen krijgen we meer gewicht in de EU enz...
Sorry, maar nu is het aan mij:
"Jongen, dat gelooft ge toch zelf niet?"
Bekijk het op een iets langere termijn dan morgen é,
die confederatie zal leiden tot een assimilatie tussen NL en VL, partijen zullen ontstaan die het samengaan willen, en dan zal dat op den duur ook gebruiken
(voorbeeld van :Ockham's scheermes)

MEt "VTM" verdwijnt, bedoel ik: de "Vlaamse Cultuur" verdwijnt (jullie idee, nietwaar?)

Laatst gewijzigd door rodeo : 19 november 2004 om 20:58.
Oud 19 november 2004, 20:58   #19
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar nu is het aan mij:
"Jongen, dat gelooft ge toch zelf niet?"
Bekijk het op een iets langere termijn dan morgen é,
die confederatie zal leiden tot een assimilatie tussen NL en VL, partijen zullen ontstaan die het samengaan willen, en dan zal dat op den duur ook gebruiken
Dat heet dan maatschappelijke evolutie. Bent u er zeker van dat u echt geen probleem hebt met nederlanders? Afin, er bestaan euro-sceptici, waarom zouden er dan geen mensen bestaan die enige skepsis vertonen t.o.v. een VL/N confederatie. Van mij mag het hoor... Het zou wel es hartstikke gesellig kunnen worden zo samen met de nederlanders ('k kan het weten; heb daar nog een lief gehad!)

Laatst gewijzigd door korvo : 19 november 2004 om 20:59.
Oud 19 november 2004, 20:59   #20
Tantist

Standaard

Citaat:

Ik hoef u niets wijs te maken, dat zulle tricolore kereltjes wel met je doen.

Dat is niet het discours van N-VA en Vlaams Belang neen. VB gewoon omdat ze niks motten van die Walen, N-VA omdat ze geen duidelijke lijn kan trekken in haar beleid en veel te steriel blijft.

Het zou echter wel verstandig zijn van hun, en wees maar zeker dat dit scenario ter sprake zal komen eens er deftig geklapt wordt over scheiden. Dat is nu nog niet het geval, nu blijft het -eerlijk is eerlijk- nog maar al te vaak bij infantiel geroep en getier, aan beide kanten van de taalgrens.

Citaat:
Nog zoiets, willen die partijen zomaar Brussel opgeven (want zeg nu zelf, met een referendum zit dat er dik in)?
Waarom denk je dat? Waarom denk je dat Brussel tegen zijn eigen belangen zou kiezen? En een exclave worden van Wallonië? Of erger: van Frankrijk, waarbij het niet alleen zijn hoofdstadfunctie verliest, maar een kleine, onbenullige perifere stad zoals Rijsel, Toulouse,... Dat moet je nu toch zelf ook wel toegeven?

Citaat:
Dat betekent dan: Brussel géén hoofdstad van Vl, iets wat toch belangrijk is voor de NVA/VB'ers
Bwah, je hebt gelijk. Dat dogma van "Brussel, hoofstad van Vlaanderen" heb ik hier al meer dan eens op de korrel genomen. Dreigementen van belgicisten in die aard dat we Brussel wel eens kunnen verliezen, bewijzen mijn gelijk.

Citaat:
ik geef toe - de faciliteitengemeenten vormen mss een kleine probleem - maar zijn er ook geen faciliteiten in de Walen, voor de Vlamingen?
Dat heb ik u toch gezegd? En die werken zoals ze bedoeld zijn: Vlamingen leren de taal en hopsakee, ze hebben ze niet meer nodig. De faciliteiten afschaffen in heel België (wat IEDEREEN beoogt die ze in Vlaanderen wil afschaffen) zou nauwelijks Vlamingen schaden in Wallonië, want die kennen de taal wel...

Citaat:
Want dat zou de Vlamingen negatief stemmen, en aldus opnieuw de NVA/VB'ers tegen het hart stoten....
Ai neen... Juist omdat die niet veel gebruikt worden: Vlamingen zijn goede gasten in Wallonië, Franstaligen niet.

Citaat:
Iets anders: ik zie dat TANTIST "Vlaanderen - de Nederlanden" als locatie heeft, en ook uit zijn antwoorden hierboven maak ik op dat hij zo rap mogelijk onafhankelijk wil zijn.
Ik wil een secessie ja...

Citaat:
Wil meneer worden overgenomen door NL? Buiten extra gouden plakken, winnen we daar niet veel mee, vrees ik (?)
Ach ja... Smijt dat havenbeleid, dat lidmaatschap van de G8 (dan G9), die sterke stem in Europa, die economische schaalvoordelen, dat rijk cultuurbeleid, die reductie van extreem-rechts tot zo'n 3 �* 4% ipv 25%, dat gezamelijke onderwijs en onderzoeksproject (dat nu reeds begonnen is door de GENT akkoorden),... maar in de vuilbak. Rodeo heeft geen zin

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be