![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een schitterend stuk van Bart Brinckman in DS waarin hij de hypocrisie portretteert die nu opgeld maakt in de vlaamse en regionale politiek. Elke truuk is toegelaten om een karaktermoord te plegen op iemand die de volgende kiesronde een tegenstander is.
Het zijn boeiende tijden, de verandering blijkt de geur van een mestkar te verspreiden. Goede zaak ? Of gaat men de burger volledig doen walgen van zijn bestuur ? Is er echt 1 partij dom genoeg om te geloven dat ze dit kan blijven doen zonder de weerbots te mogen ontvangen ? Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juli 2017 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet mij eraan denken: heeft iemand al een draad gemaakt over het interview met Vuye en Wouters in Humo. Het was anders wel goed.
Na de verkiezingen en het eclatante succes van de NVA bleken er plotseling een aantal personen te zijn die heel rap met bepaalde postjes wegwaren. Vuye verwonderde er zich over dat er zo'n werklustige mensen in zijn partij zaten. Bleken dus vetbetaalde postjes te zijn die binnengehaald werden door partijleden die goed op de hoogte waren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politici doen aan politiek, de zwakkeren gaan er van tussen.
Er is nu eenmaal veel tot enorm veel geld mee gemoeid. De schandalige hoge partijdotaties, de lonen en de ontelbare raden van bestuur en commissies, de duizelingwekkende aantallen VZW's die enkel dienen om op ronduit criminele wijze geld uit de samenleving te sluizen enz. En dan zijn er de miljarden die jaarlijks opnieuw naar de zuilen/ziekenkassen en vakbonden glijden zonder ernstige controle. Vroeger verdeelden de traditio's dat elke keer rustig onder elkaar, nu brengt de N-VA dat allemaal in gevaar. En dat merken we, koning kerk staat, alle remmen los tegen de N-VA.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan heb je nog NVA militanten die draden tegen sossen opstarten en dan in de op zeggen dat iedereen tegen de NVA is. Hou toch eens op met janken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als je alleen maar linkse pap lust, dan gaat zo'n artikel er kritiekloos in.
Dat Brinckgeval slaat echter op één punt de bal volkomen mis. De politieke situatie voor het doorbreken van Groen en NVA, was of is nog altijd een beetje apart: namelijk drie oude machtspartijen met een zuil achter zich, de naam van maffia meer dan waard. Die drie hielden mekaar in evenwicht. Ne keer meer naar hier, ne keer meer naar daar. Nieuwkomers moeten niet opboksen tegen de concurrerende machtspartij, maar tegen de zuil. De zuil van zijn kant reageert als de maffia. Genadeloos moordend. Daarom is het niet zo verschietachtig dat de sfeer nu meer lijkt op oorlog dan op kampvuur rondedans zangstonden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Grote Leider heeft het laten doorschemeren en Vuye heeft het bevestigt: de NVA is bezig met een inhaaloperatie politieke postjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook tegen sossenminister Pascal Smet. Die aap is 'minister' in Brussel, maar zag "nikske" vlak onder zijn neus passeren. Kom nou.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Janken? Kom, zet die ploat af...
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is er voor Belgie toch geen probleem? Zelfs een nog grotere N-VA overwinning kan dan geen probleem zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel is duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, persoonlijk ben ik geen uitgesproken fan van BDW.
Hij heeft volk genoeg klaarstaan, hij heeft mij niet nodig. Ik ben trouwens ex-VB, nog steeds besmet met de separatistische erfzonde, hij zou mijn hulp niet eens willen. De man kan alleen maar winnen, hij heeft het Vlaams gelijk echt aan zijn kant staan.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 juli 2017 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez kom nu, da's gelijk ne generaal van 't leger die zou zeggen: "a ja, maar ik wist niet dat de Duitsers al aangevallen waren ...". Of ne loodgieter die uw afvoerpijp aansluit op uw waterleiding ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zal eer die Europese tuin die hulp nodig heeft, in voorkomend geval ...
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had hem nochtans voor de persconferentie gezegd 'zeg aub niet dat je niet wist dat je recht had op die' 30,000 euro. ![]() |
|
![]() |
![]() |