![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Electrabel gaat besparen: Er volgen geen gedwongen ontslagen, wel komen bij Electrabel 275 mensen in aanmerking voor vrijwillig vertrek.
Daarbij wordt onder meer gedacht aan een uitstapregeling vanaf 53 jaar, aldus ABVV-secretaris Jan Van Wijngaerden. Werknemers mogen dan thuis blijven, en krijgen door Electrabel een deel van hun loon bepaald. Het gaat voor alle duidelijkheid niet om een vorm van brugpensioen. Dat kan niet op die leeftijd. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art Prachtig : die mensen zijn onbemiddelbaar op de arbeidsmarkt en krijgen dus dopgeld. De werkgever betaalt de rest. Dit is nog veel beter dan brugpensioen want de staat krijgt nugabollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Gewoon schandalig. Werken tot ze dood vallen. En als Electrabel problemen heeft dan moet elke werknemer zijn steentje bijdragen en minstens de helft van hun loon terug storten. Hoe kunnen ze anders hun CEO en de andere politiek benoemde zakkenvullers hun welverdiende hoge lonen kunnen blijven betalen. En al die decadente feestjes waar champagne als water wordt verbruikt en er meer hoeren rond lopen dan er in het schipperskwartier zitten? Denk eens aan die hard werkende bazen aub
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert wanneer heeft iemand die vrijwillig vertrekt, recht op werkloosheidsvergoeding ?
Niet dat het daarom niet even schandalig is ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door pajoske : 20 januari 2017 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U krijgt de kans tussen : 1/ een gedwongen ontslag zonder koekjes 2/ een vrijwillig ontslag met koekjes U krijgt 1 minuut bedenktijd! Dat iedereen eerlijk de keuze voor zich eens maakt! Laatst gewijzigd door demonen : 20 januari 2017 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 januari 2017 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die wat 48 jaar waren moesten nog 2 jaar blijven en dan vielen die in dezelfde regeling. Denkt U dat collectief brugpensioen een keuze is? Bij de sluiting kreeg iedereen die 50 jaar was bij de AANKONDIGING vd sluiting te horen dat hij VERPLICHT met brugpensioen MOEST gaan. ALS OOK DE VERPLICHTING om tot de sluitingsdag in dienst te blijven (vele anderen mochten zonder verlies aan hun ontslagvergoedingen vertrekken). Kansloos voor de arbeidsmarkt kregen wij te horen, we moesten heell blij zijn met deze regeling. De gouden handdruk was een fractie vd anderen want de bijpassing vd werkgever bovenop de werkloosheidsuitkering compenseerde dat. 7 dagen na de sluiting zei Peumans op TVL dat dat brugpensioen van "die vd Ford" niet doorging. "Wij kunnen die niet betalen, die moeten blijven werken. Er komen nu elk jaar 50.000 statutaire ambtenaren in de pensioenleeftijd en wij moeten die verworven rechten respecteren" (het SWT vd Ford was bij CAO afgesloten met de regering!!!). De reporter vroeg aan Peumans of die oudere werknemers wel kans hadden op de arbeidsmarkt gezien de precaire economische situatie. "Dat weet ik niet, ik kom zzelf uit de ambtenarij, wij kennen dat niet sluitingen en herstructureringen, maar die mensen moeten blijven werken". 2 dagen later werd Koning Filip dik tegen zijn goesting uit zijn vakantieoord in India gehaald om deze wet te tekenen (net voor 31/12/2014) waardoor alle bruggepensioneerden retro-actief geactiveerd werden voor de arbeidsmarkt. De uitleg van Peumans vond ik walgelijk en ik ben toen gaan kijken wie die N-VA-ers waren.. Bijna de volledige top komt uit de ambtenarij en gesubsidieerde tewerkstelling (oa kabinetmedewerker). De anderen zijn direkt gelieerd met de ambtenarij via direkte familie (oa de vader van Jambon was onderwijzer). Ik heb toen mijn conclusies getrokken maar 1 vraag blijft mij achtervolgen : Hoe komt het dat een partij die bijna volledig uit de ambtenarij komt en waarvan niemand ooit een bedrijf van binnen zag een verbond sluit met de BELGISCHE bedrijfseigenaren? Wie of wat zit daar achter en wat is de reden daarvan? Ik heb voor mij het antwoord nl wij laten de mensen uit de privé (hun rechten) vallen en de opbrengsten zijn 100% voor jullie, in ruil voor de consolidatie vd verworven rechten vd statutaire ambtenarij. Laatst gewijzigd door demonen : 20 januari 2017 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn nog van die regelingen geweest oa Belgacom waarbij mensen gewoon thuis moesten blijven en doorbetaald krijgen. Die van Belgacom waren wel statutairen, die van Electrabel dat weet ik niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() De laatste tijd regent het klachten over bedrijven die sluiten en die zich onvermogend laten verklaren waardoor er zelfs geen wettelijke vooropzeg uitbetaald wordt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat wil jij eigenlijk? Dat Electrabel failliet gaat en aan 17.000 mensen dopgeld moet worden betaald?
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou d�*t toch maar komen?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dewever
N-VA
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals in vele andere van je posts, blijkt dat je de klok wel hoort luiden, maar de klepel niet weet hangen. Correctie: ik denk dat je het wel goed weet, maar dat je hier met een langlopende opdracht zit (ik heb dat nog gezegd op dit forum). Een opdracht van de cel propaganda om je eerst een jaar voor te doen als nva-aanhanger, en om dan te doen alsof je tot bezinning gekomen bent. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 januari 2017 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen veranderen van partij en meer frequent dan jij denkt! Uw partij zal dat ondervinden bij de eerstvolgende verkiezingen. Jullie hebben geen enkele belofte kunnen waarmaken en hebben principes overboord gegooid. Denkt U dat jullie daarvoor beloond gaan worden? Laatst gewijzigd door demonen : 21 januari 2017 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() U als statutair ambtenaar begrijpt dat niet want jij werd niet geconfronteerd met herstructureringen en sluitingen.
Brugpensioen was collectief bij CAO afgesloten. Indien U weigerde, U kon dat door zelf ontslag te nemen, verloor je uw recht op alle ontslagvergoedingen en uw recht op brugpensioen en had U geen recht tot de sociale verzekering (dopgeld, ziekteverzekering, pensioen, ...). Hoeveel mensen hebben zelf ontslag genomen en zijn dat dommeriken? Die mensen waren gemiddeld 5 jaar ouder ivm jou toen jij vrijwillig met vervroegd pensioen zijt gegaan. Hun kansen op de arbeidsmarkt waren laag om niet te zeggen onbestaande. Vraagje : heeft uw vrouw ondertussen werk gevonden? Jullie zijn toch niet echt het profiel vd N-VA kiezer, toch? Hard werkend en ondernemend in de privé en werken tot 67 en liefst langer? Wie zijn die mensen achter deze partij en wat is hun bedoeling? Hoe komt het dat de statutair ambtenaar Becaus na zijn ambtelijke pensionering plots Vlaams-nationalist wordt en de arme werknemers gaat bestelen om het uit te delen aan de rijke bedrijfseigenaren terwijl hij nooit een bedrijf van binnenuit zag? Wie zijn jullie echt en wat zijn jullie echte bedoelingen? Laatst gewijzigd door demonen : 21 januari 2017 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() In 1994 begon ik zelf met een nieuwe vorm van brugpensioen: als 50+ dopper wettelijk niet meer moeten beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Afijn, ik vond geen leefbaar werk meer in België en ook niet in het buitenland: nadat ik expatrieerde met een contract bleek ook dat dat geen toekomstperspectief op te leveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft me iedere dag weer verbijsteren dat het voor bepaalde (grote-) firmas gunstiger is om werknemers met een deel van hun loon buiten te zetten dan hen voor hun normale vergoeding dingen te laten maken en doen binnen de firma voor de firma.
Dat zegt iets ,iets negatiefs,over het beheer van het personeelsbestand van die firma of over de economische relevantie van hun aktiviteiten of over de speklaag die er blijkbaar (nog) is.... Ondertussen zullen de KMO's en hun werknemers wel blijven het volle gelag betalen. Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2017 om 14:46. |
![]() |
![]() |