![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Mijn vriendin is Indonesisch, woont 8 jaar in Nederland en dreigt te worden uitgezet als zij 18 is (over 1.5 jaar is dat het geval)... Dit terwijl zij bij haar biologische moeder, stiefvader,broertje en zusje woont en volledig is geïntergreerd, ze zit in Havo 4 en voelt zich Nederlander.. Om de situatie te verduidelijken is er een website gemaakt: www.eliskamoetblijven.nl , hierop staat alle informatie overzichtelijk en ook de krantenberichten en nieuwsuitzending zijn hier te bekijken. Help ons!! Neem een kijkje op de site en geef de link alstublieft door, wij zijn ten einde raad... BVD Steven van den Bergh, vriend van Eliska @: [email protected] www: www.eliskamoetblijven.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook een vriend hij zit in VWO 3 en is van Vietnamese afkomst.Hij is hier gekomen toen hij 4 jaar was. We hebben alle handtekeningen van alle leraren verzameld.
Misschien een optie voor jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() wanneer gaat men leren de wet te respecteren ?
Als ze moet uitgezet worden volgens de wet dan moet het ook zo gebeuren. Iedereen is gelijk voor de wet, Eliska ook |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Triest verhaal. Ik ken de wetgeving niet en het klinkt misschien heel rigoureus, maar is trouwen geen optie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo, we zijn druk met de handtekeningenactie... 5000 is een voorlopig streven en daar zitten we al dicht tegenaan...En trouwen is 'nog' geen optie, want eliska is 16 en moet 21 zijn. En op deze leeftijd trouwen én om deze redenen is ook geen pretje natuurlijk. Maar toch hartelijk bedankt voor het meedenken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
sorry als dit hard aankomt maar het is de realiteit. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 december 2004 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() ze is niet illegaal...en ze is geen vluchteling/asielzoeker/vreemdeling of weet ik veel wat... Bekijk ajb eerst de site, ik weet dat er vaak negatief wordt gedacht over buitenlanders, en dat berichten als de dood op Theo van Gogh ook België ongerust maakt. Maar mijn vriendin is een heel ander geval...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meneer/mevrouw (eliskamoetblijevn)Dit is niet echt het perfecte forum om zoeits te vertellen, maar goed. Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 december 2004 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() aha ze is legaal. sorry "eliskamoetblijven", ik dacht echt dat ze hier illegaal was (waarom moet iemand anders uit het land gezet worden?) ik zal de site eens helemaal doornemen.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 december 2004 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() ik lees dat ze "geen verblijfsvergunning krijgt". Wat betekent illegaal, toch dat je geen papieren mag hebben om hier te verblijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() maakt niet uit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De wet is er voor de mens, de mens niet voor de wet. Dat ze illegalen terugsturen die hier in een illegaal circuit verblijven en weinig banden hebben met anderen hier daar kan ik nog inkomen (alhoewel we moeten streven naar een wereld waar mensen zich vrij mogen bewegen en vestigen maar dan is er ook een eerlijkere verdeling van rijkdom nodig zodat niet de halve wereld naar een bepaalde plaats emigreert), maar mensen als eliska die hun halve leven hier wonen en studeren en deel uitmaken van een gezin en hier vrienden hebben en de plaatselijke taal spreken kan je toch niet terugsturen. Das ronduit belachelijk en kafkaiaans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Termen verklaren is niet mijn beste vak, ik studeer marketing en geen recht, dus termen als legaal zijn moeilijk uit te leggen voor mij (in dit verhaal). Het komt er op neer dat de rechtbank uitspraak heeft gedaan: ze hoeft niet terug naar Indonesië, maar ze krijgt ook geen verblijfsvergunning. Het kan dus 2 kanten op, maar aangezien de LEGAAL hier verblijft, want de Nederlandse staat is op de hoogte van haar verblijf, hopen we dat de beslissing de goede kant op valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Van mij moet ze niet blijven, maar mag ze het!
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Waarom zouden wij een jonge Indonesische vrouw verplicht in Euroa moeten houden? Zij zou er beter mee gediend zijn een leven uit te bouwen in Indonesië. Het is niet omdat men zich Nederlander voelt, dan men dit ook daadwerkelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hem hier dus over een spijtige situatie waarin het kind dus eigenlijk aan de vader toebehoord die nog steeds in het land van herkomst zit (al dan niet verdwenen , al dan niet nog geïntereseerd in zijn dochter.
En moeder die dus hertrouwd is zonder dat de kinderen officieel aan haar zijn toegewezen, officieel gezien hoort dat kind dus niet bij haar te zijn, ... Ja dit zijn zo van die gevallen waar de letter van de wet volgen, ook niet echt logisch is maar die mensen hadden zich natuurlijk wel al langer in orde moeten stellen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe U met uw naam aan de Nederlandse of Belgische nationaliteit bent geraakt, is me een raadsel. Of heeft U de Duitse nationaliteit (of Oostenrijkse)? Kunt U hieromtrent meer uitleg geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben 100% Vlaming en mij nickname is uiteraard gebaseerd op 1 der mijn idolen... 8) |
|
![]() |
![]() |