Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 10 november 2004, 04:20   #1
akanit
Burger

akanit's schermafbeelding

Standaard Kan iemand die wetswijzigingen tonen ?

Hallo,

T'is weeral lang geleden dat ik zelf nog eens iets gepost heb,ik lees dit forum wel regelmatig maar veelal zonder te reageren.

Maar ik heb nu al veel gelezen dat er men 6 wetten en de grondwet heeft aangepast om het blok veroordeeld te krijgen.
Kan iemand van dit forum die specifieke wetten eens tonen?Ik probeer mijn mening zoveel mogelijk te baseren op objectieve feiten en daarom zou ik graag weten over welke wetten het dan wel gaat.

Alvast bedankt
Oud 11 november 2004, 15:32   #2
akanit
Burger

akanit's schermafbeelding

Standaard

Aangezien niemand reageert,moet ik daar dan uit concluderen dat dat van die gewijzigde wetten een verzinsel was?
Of zijn de blokkers te lui om hun argumenten te staven met feiten ?
Oud 11 november 2004, 15:47   #3
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard is het pure nonsens.

De grondwet aangepast om het blok te veroordelen? haha goed gelachen.

Hier volgt de procedure om de grondwet te kunnen aanpassen:

1.Federaal parlement dient een herzieningsdecralatie in (zeggen welke artikelen ze willen veranderen)
2.automatisch (dus van rechtswege) worden de senaat en de kamer ontbonden!
3.het is evident dat door deze ontbinding nieuwe verkiezingen moeten komen zodat HET VOLK mee betrokken wordt in de grondwet herziening.
4. na de verkiezingen wordt een nieuw parlement gevormd die bestaat uit de nieuwe kamer en senaat.
5. de kamer en senaat gaan dan de grondwetwijziging doen aan de hand van de herzieningsdeclaratie.
6. bij een 2/3de meerderheid kan men een wijziging doorvoeren.

En naar mijn gedacht ben ik niet vroegtijdig moeten gaan stemmen

En u ziet hoe mooi het allemaal is, het volk wordt mee betrokken in een grondwetsherziening.

Maar soit, het is enorm grappig dat dan 1miljoen kiezers trappen in de shit die dewinter vertelt. losers!
Mustapha is offline  
Oud 11 november 2004, 15:57   #4
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Uiteraard is het pure nonsens.

De grondwet aangepast om het blok te veroordelen? haha goed gelachen.

Hier volgt de procedure om de grondwet te kunnen aanpassen:

1.Federaal parlement dient een herzieningsdecralatie in (zeggen welke artikelen ze willen veranderen)
2.automatisch (dus van rechtswege) worden de senaat en de kamer ontbonden!
3.het is evident dat door deze ontbinding nieuwe verkiezingen moeten komen zodat HET VOLK mee betrokken wordt in de grondwet herziening.
4. na de verkiezingen wordt een nieuw parlement gevormd die bestaat uit de nieuwe kamer en senaat.
5. de kamer en senaat gaan dan de grondwetwijziging doen aan de hand van de herzieningsdeclaratie.
6. bij een 2/3de meerderheid kan men een wijziging doorvoeren.

En naar mijn gedacht ben ik niet vroegtijdig moeten gaan stemmen

En u ziet hoe mooi het allemaal is, het volk wordt mee betrokken in een grondwetsherziening.

Maar soit, het is enorm grappig dat dan 1miljoen kiezers trappen in de shit die dewinter vertelt. losers!
voor zover ik weet kan men op het einde van de legislatuur artikels uit de grondwet opgeven ter herziening. dan moeten er geen extra verkiezigen plaatsvinden. na de verkiezingen kan men dan de grondwet echt veranderen. zo gebeurt het volgens mij meestal. de grondwet is al een paar keer gewijzigd zonder dat er extra verkiezingen gehouden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 11 november 2004, 16:16   #5
Tijl Uilenspiegel
Burger

Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding

Standaard Ik vermoed dat het hierover gaat

Wijziging aan de Grondwet van 7 mei 1999
Artikel 150 van de Grondwet wordt aangevuld als volgt :

« , behoudens voor drukpersmisdrijven die door racisme of xenofobie ingegeven zijn ».

Wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie
ingegeven daden (Laatse wijziging: wet van 20 januari 2003)

Wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde
door racisme of xenofobie ingegeven daden(BS, 8 VIII 81) en

gewijzigd op
15 februari 1993 (BS, 19 II 93),
12 april 1994 (BS, 14 V 94),
7 mei 1999 (BS, 25 VI 99),
20 januari 2003 (BS, 12 II 03)
23 januari 2003 (BS, 13 III 03)
Tijl Uilenspiegel is offline  
Oud 11 november 2004, 16:51   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door akanit
Aangezien niemand reageert,moet ik daar dan uit concluderen dat dat van die gewijzigde wetten een verzinsel was?
Of zijn de blokkers te lui om hun argumenten te staven met feiten ?
Neen, het is geen verzinsel, maar ik zou het eens moeten opzoeken om u de juiste wetswijzigingen met inhoud en datum te kunnen geven.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 16:53   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Wijziging aan de Grondwet van 7 mei 1999
Artikel 150 van de Grondwet wordt aangevuld als volgt :

« , behoudens voor drukpersmisdrijven die door racisme of xenofobie ingegeven zijn ».

Wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie
ingegeven daden (Laatse wijziging: wet van 20 januari 2003)

Wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde
door racisme of xenofobie ingegeven daden(BS, 8 VIII 81) en

gewijzigd op
15 februari 1993 (BS, 19 II 93),
12 april 1994 (BS, 14 V 94),
7 mei 1999 (BS, 25 VI 99),
20 januari 2003 (BS, 12 II 03)
23 januari 2003 (BS, 13 III 03)
U was me voor

Vooral die grondwetswijziging maakte het mogelijk om de vzw's (lees: het Vlaams Blok) voor een gewone correctionele rechter te dagen. Die wijziging had geen ander doel dan het viseren van het Vlaams Blok.
Oud 11 november 2004, 17:46   #8
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U was me voor

Vooral die grondwetswijziging maakte het mogelijk om de vzw's (lees: het Vlaams Blok) voor een gewone correctionele rechter te dagen. Die wijziging had geen ander doel dan het viseren van het Vlaams Blok.
Zijn (grond)wetswijzigingen niet altijd een inspelen op een huidige situatie? Ik vraag me af waarom iedereen zo altijd zit te memmen over het feit dat die aanpassingen er mede zijn gekomen om het Blok te viseren. Zelfs al is dat zo, is dat dan eigenlijk geen normale gang van zaken? Of moeten heksen nog steeds op de brandstapel ook? Nee he, dat passen ze aan als de tijden veranderen. TUURLIJK is een wetswijziging een gevolg van iets anders. Miljaar zeg. Laten we dan gelijk het hele geval extrapoleren en voor de wetteloze staat gaan

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:05   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Zijn (grond)wetswijzigingen niet altijd een inspelen op een huidige situatie? Ik vraag me af waarom iedereen zo altijd zit te memmen over het feit dat die aanpassingen er mede zijn gekomen om het Blok te viseren. Zelfs al is dat zo, is dat dan eigenlijk geen normale gang van zaken? Of moeten heksen nog steeds op de brandstapel ook? Nee he, dat passen ze aan als de tijden veranderen. TUURLIJK is een wetswijziging een gevolg van iets anders. Miljaar zeg. Laten we dan gelijk het hele geval extrapoleren en voor de wetteloze staat gaan
Er is nog altijd een verschil tussen een wijziging om een partij-onafhankelijke situatie te verhelpen en een wijziging om een partij specifiek te viseren. Daat laatste hoort thuis in een dictatuur, waar de ene de andere uitschakelt om zelf de macht te kunnen houden of grijpen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 november 2004, 18:10   #10
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Er is nog altijd een verschil tussen een wijziging om een partij-onafhankelijke situatie te verhelpen en een wijziging om een partij specifiek te viseren. Daat laatste hoort thuis in een dictatuur, waar de ene de andere uitschakelt om zelf de macht te kunnen houden of grijpen.
Racisme is een partij-onafhankelijke situatie. Jammer dat het Blok racistisch is dan eh.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:12   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn (grond)wetswijzigingen niet altijd een inspelen op een huidige situatie? Ik vraag me af waarom iedereen zo altijd zit te memmen over het feit dat die aanpassingen er mede zijn gekomen om het Blok te viseren. Zelfs al is dat zo, is dat dan eigenlijk geen normale gang van zaken?
Neen, in een normale rechtsstaat past men wetten aan om een goed bestuur mogelijk te maken, niet om politieke tegenstanders monddood te maken of hun op de een of andere manier te vervolgen.
Oud 11 november 2004, 18:13   #12
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, in een normale rechtsstaat past men wetten aan om een goed bestuur mogelijk te maken, niet om politieke tegenstanders monddood te maken of hun op de een of andere manier te vervolgen.
Is het Blok monddood dan? Tiens. Ik dacht dat ze nu ineens de verkiezingen gingen winnen? Toch altijd iets eh... tsss

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:18   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Racisme is een partij-onafhankelijke situatie. Jammer dat het Blok racistisch is dan eh.
Neen, jammer dat men eerst de wet vijf keer heeft moeten aanpassen vooraleer men het Blok officieel racistisch kon noemen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 november 2004, 18:20   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het Blok monddood dan? Tiens. Ik dacht dat ze nu ineens de verkiezingen gingen winnen? Toch altijd iets eh... tsss
Neen, natuurlijk niet. En dat is juist de grote misrekening geweest van de Liga. Zoals de toenmalige voorzitter van de Liga zich in een openhartig moment liet ontvallen was het de bedoeling het Vlaams Blok te nekken, hen het spreken onmogelijk te maken (want ja, iedere keer dat ze weer hetzelfde zeggen zijn ze strafbaar...). Die boemerang is wel flink in hun gezicht gevlogen.
Oud 11 november 2004, 18:21   #15
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, jammer dat men eerst de wet vijf keer heeft moeten aanpassen vooraleer men het Blok officieel racistisch kon noemen.
Ja makker. Alle begin is moeilijk eh

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:25   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja makker. Alle begin is moeilijk eh
Behalve voor datzelfde Blok, zo is elke verkiezing gebleken. 8)
Distel is offline  
Oud 11 november 2004, 18:28   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, de beste propagandisten van het VB waren trouwens ook weer iedere keer haar tegenstrevers. Denken we maar aan die arrogante kop van een Geysels. Iedere maal dat die op het scherm weer zijn haat uitbraakte tegen alles wat Vlaams Blok was, kreeg de partij er weer enkele honderden stemmen bij.
Oud 11 november 2004, 18:31   #18
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, natuurlijk niet. En dat is juist de grote misrekening geweest van de Liga. Zoals de toenmalige voorzitter van de Liga zich in een openhartig moment liet ontvallen was het de bedoeling het Vlaams Blok te nekken, hen het spreken onmogelijk te maken (want ja, iedere keer dat ze weer hetzelfde zeggen zijn ze strafbaar...). Die boemerang is wel flink in hun gezicht gevlogen.
Dus ze zijn niet monddood gemaakt.

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:32   #19
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Awel wat is het probleem dan?

nou nou is offline  
Oud 11 november 2004, 18:33   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel wat is het probleem dan?
Voor ons geen enkel, wel voor jullie. Al die "zwarte zondagen" opnieuw, wat moet dat frustrerend zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be