![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Monsieur le Président
Je vous fais une lettre Que vous lirez peut-être Si vous avez le temps Je viens de recevoir Mes papiers militaires Pour partir �* la guerre Avant mercredi soir Monsieur le Président Je ne veux pas la faire Je ne suis pas sur terre Pour tuer des pauvres gens C'est pas pour vous fâcher Il faut que je vous dise Ma décision est prise Je m'en vais déserter Depuis que je suis né J'ai vu mourir mon père J'ai vu partir mes frères Et pleurer mes enfants Ma mère a tant souffert Elle est dedans sa tombe Et se moque des bombes Et se moque des vers Quand j'étais prisonnier On m'a volé ma femme On m'a volé mon âme Et tout mon cher passé Demain de bon matin Je fermerai ma porte Au nez des années mortes J'irai sur les chemins Je mendierai ma vie Sur les routes de France De Bretagne en Provence Et je dirai aux gens: Refusez d'obéir Refusez de la faire N'allez pas �* la guerre Refusez de partir S'il faut donner son sang Allez donner le vôtre Vous êtes bon apôtre Monsieur le Président Si vous me poursuivez Prévenez vos gendarmes Que je n'aurai pas d'armes Et qu'ils pourront tirer (Boris Vian) Deze post plak ik hier vandaag als aandenken aan alle gesneuvelde soldaten en onschuldige slachtoffers van alle zinloze oorlogen.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 november 2004 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe moet ik het zeggen..... ?
Gewoon ..... Je m'en vais déserter de " Politics.be ". Het Vlaams Blok is definitief veroordeeld wegens racisme, in Nederland is Theo Van Gogh vermoord door een fundamentalist, vandaag is Yasser Arafat echt dood verklaard, het is vandaag Wapenstilstand, het is ook 11.11.11 om mensen te steunen die soms zelfs geen deftig water hebben, en eigenlijk is het voor de natuur al later dan 5 voor 12.... Aan al hen ( hier zijn ze duidelijk een meerderheid ondanks de talrijke onafhankelijke vrijwillige medewerkers en beheerders van deze site ) die het nog steeds niet begrepen hebben en doorgaan ( maar het is onwil dat weet ik nu 100 %zeker ) zeg ik ...... Je m'en vais déserter Aan enkele zeldzame mensen op deze site met wie ik opbouwende geschreven gesprekken had zeg ik bedankt dat ik van u iets mocht leren. Bedankt voor de fijne dialogen. Je m'en vais déserter ..... même une puce �* ses limites...... Observer c'est bien, se laisser entraîner dans des conflicts absurdes est tout simplement .......absurde.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |