![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez bezie dat nu.... en dan te zeggen dat de arme kindjes in Afrika, Venezuela... amper rijst, brood hebben..... a shame it is......
![]() o_0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat was dus in de burger king....
yep, de verwende vlaming weet niet meer wat honger is, a real shame......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Is dat voedsel dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waa r is dat voedsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij verspillen jaarlijks heel veel voedsel aan parvenu's zoals u.
Te lui om te werken, wel overal commentaar op geven, en als het kan ook nog het één en ander meenemen zonder te betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja mensen, da's eten, dieren werden voor wat daar tussen die broodjes zit geslacht......... 't Is idd geen comme chez soi maar de saucissen en veel vh vlees in de supermarktrekken evenmin........ Dat zijn btw ook dieren die daar voor geleden hebben, allemaal om de buik - wat zeg ik, 'pens' - vd vadsige verwende vlaming te vullen (en niet de vuilnisbakken), think about it i shall say... Duh. Laatst gewijzigd door bembem : 11 augustus 2017 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wow, de maatschappelijke relevantie overvalt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het eten dat bembem koopt en eet is voedselverspilling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 11 augustus 2017 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o_0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voedsel verspillen gebeurt helaas in de hele Westerse wereld. In België wordt zo'n 200.000 ton voedsel per jaar verspild. Dat komt neer op bijna 300 € jaarlijks per gezin. Wel bij mij is dat hooguit 5 €. Ik verspil geen voedsel, heb dat nooit gedaan! Ik eet mijn eten op, punt. Ik kijk regelmatig het beetje voorraad na dat ik mijn kast en ijskast heb om zeker te zijn dat niets binnenkort gaat vervallen. Maar ik zorg ervoor dat ik geen kilo's en kilo's voorraad in huis heb van etenswaren want dan wordt het dikwijls moeilijk om het te overzien. Nee bembem, ik ben geen verwende Vlaming. Laatst had ik een groot brood gekocht en vergeten in de diepvries te steken, wel daar heb ik toch 4 dagen van gegeten maar de 5de dag was het toch te hard en heb ik de laatste sneetjes weggegooid. Geloof het of niet, dat heb ik met schuldgevoel gedaan want ik ben geen verwende Vlaming.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een verspilling. ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voedselverspilling in Nederland.
https://www.natuurenmilieu.nl/themas...elverspilling/ Quote In Nederland gooien we thuis gemiddeld 47 kg eten per persoon per jaar weg. Dat zijn geen schillen en botten, maar eetbaar voedsel. 5 kg zit zelfs nog onaangeraakt in de verpakking of schil wanneer het wordt weggegooid. In totaal gaat het om 14% van het voedsel dat we kopen. Dat staat gelijk aan € 2,5 miljard aan eetbaar voedsel. Producenten, tussenhandel, horeca en supermarkten gooien nog eens voor €2 miljard aan voedsel weg. Unquote Verwende Vlamingen?
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf probeer ik niks te verspillen. Ik denk ook dat het niet aan de 'gewone' mens ligt, al die tonnen voedsel die verspild worden.
Op mijn werk bv is het heel normaal dat er dagelijks 8-10 liter soep weggegooid wordt! Ook kilo's vlees, groenten.......................ik sta er na al die jaren nog altijd versteld van. Zoveel mensen die zouden kunnen geholpen worden. Maar neen, da mag ni. Het is verplicht - op mijn werk- dat alle 'overschotten' in vuilniszakken gedaan worden. Het wordt zelfs als diefstal aanzien mocht iemand een kommetjes soep mee naar huis nemen. Schandalig vind ik dat. |
![]() |
![]() |