Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2017, 13:44   #1
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard Waar maken we ons zorgen over?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eadf/#comments

Welvaart voor iedereen?

Maar op wiens kop moeten we dan schijten?

Laatst gewijzigd door Pericles : 26 oktober 2017 om 13:45.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 14:49   #2
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citytrips, lattes en 4K-flatscreens als maatstaf voor welvaart.

De schrijver van dat artikel leeft in een serieuze bubble.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:35   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Welvaart voor iedereen?

Een lijst geven zou te lang duren.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 15:59   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De helft van de Belgen gaat maar op vakantie in de zomer. Eén derde gaat op herfstvakantie. En dat zijn vermoedelijk diezelfde. Ook diezelfden zijn het die daar bovenop nog eens citytrippen en latté's drinken. De tweeverdieners, ervers, miljonairs van de nv-a.
De andere helft van de bevolking zitten op de road to serfdom. Die schrijven natuurlijk geen belachelijke debiele columns.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 17:53   #5
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

OPINIE. “Vakbonden, jullie voeren het verkeerde gevecht. Er is geen status quo meer te verdedigen” zegt de CEO van appontwikkelaar ‘In The Pocket’ .....intelligente mensen weten dan al vanwaar de wind waait, nietwaar?
CEO én dan moet het waarschijnlijk 'In MY pocket' zijn?
Uiteraard ziet die liever de vakbond helemaal verdwijnen, gratis loonslaven, de ultieme natte droom van ceo's...zijn gelul over AI: wishfull thinking, vooralsnog moet je hardware/software zelf nog steeds iets voederen voor er ook maar iets kan uitkomen.....bovendien zie ik geen robot/AI bejaarden op de pan helpen of is tegen dan verplichte euthanasie reeds ingevoerd? Spaart meteen de wettelijke pensioenen die nu reeds aalmoezen geworden zijn waarvan geen mens nog een rusthuis kan betalen.
Droom verder, ceo'tje van mn botten, kom het eens vertellen als je droog bent achter je oren.
Oud 28 oktober 2017, 22:59   #6
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
OPINIE. “Vakbonden, jullie voeren het verkeerde gevecht. Er is geen status quo meer te verdedigen” zegt de CEO van appontwikkelaar ‘In The Pocket’ .....intelligente mensen weten dan al vanwaar de wind waait, nietwaar?
CEO én dan moet het waarschijnlijk 'In MY pocket' zijn?
Uiteraard ziet die liever de vakbond helemaal verdwijnen, gratis loonslaven, de ultieme natte droom van ceo's...zijn gelul over AI: wishfull thinking, vooralsnog moet je hardware/software zelf nog steeds iets voederen voor er ook maar iets kan uitkomen.....bovendien zie ik geen robot/AI bejaarden op de pan helpen of is tegen dan verplichte euthanasie reeds ingevoerd? Spaart meteen de wettelijke pensioenen die nu reeds aalmoezen geworden zijn waarvan geen mens nog een rusthuis kan betalen.
Droom verder, ceo'tje van mn botten, kom het eens vertellen als je droog bent achter je oren.

De tegenstander van de "vakboungden" zou de toekomst zijn.
De onmiddelijke toekomst misschien wel.
Maar als we niet uitkijken kan de toekomst er gans anders uitzien dan we nu denken. Als dat gekakel hier blijft duren zouden er om te beginnen wel meer Erdogans kunnen wakker schieten. Ik heb al gewone mensen horen beweren dat het volk dan beter af zou zijn. Een sterke leider dus en veelpraters laten werken. Het zou beterkoop uitvallen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2017, 23:11   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
De tegenstander van de "vakboungden" zou de toekomst zijn.
De onmiddelijke toekomst misschien wel.
Maar als we niet uitkijken kan de toekomst er gans anders uitzien dan we nu denken. Als dat gekakel hier blijft duren zouden er om te beginnen wel meer Erdogans kunnen wakker schieten. Ik heb al gewone mensen horen beweren dat het volk dan beter af zou zijn. Een sterke leider dus en veelpraters laten werken. Het zou beterkoop uitvallen.
Eén ding is zeker, democratie werkt niet.
Oud 29 oktober 2017, 04:14   #8
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welvaart voor iedereen?

Wedden dat er dan psycholoog robots zullen zijn!!!!

Even medisch wetenschappelijk niets bewijzend als de psycholoog nu!!!

Men moet het alleen maar geloven hé
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 oktober 2017 om 04:15.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 13:39   #9
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eén ding is zeker, democratie werkt niet.
2! Je hebt het ook door!
Als democratie verwatert tot het in stand houden van maffia-praktijken mag ze ook voor mij verdwijnen.
Oud 29 oktober 2017, 13:54   #10
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

de vakbonden moeten verboden worden, délégéés moeten in den bak gestoken worden en al hun aanhangers hebben het verstand van een zak vol stront
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 14:16   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2! Je hebt het ook door!
Als democratie verwatert tot het in stand houden van maffia-praktijken mag ze ook voor mij verdwijnen.
Of tenminste, democratie werkt wel, alleen hebben we in Belgie geen democratie.
Oud 29 oktober 2017, 14:41   #12
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de vakbonden moeten verboden worden, délégéés moeten in den bak gestoken worden en al hun aanhangers hebben het verstand van een zak vol stront

Spijtig dat je het alleen maar tegen de "vakboungden" hebt.
Je vertelt maar halve waarheden en .......je bent weer aan het roepen!
Als je meent te moeten verkondigen dat er alleen bij de "vakboungden" aanhangers zitten met verstand van een zak vol stront dan ga er van uit dat in de politiek zelf uitsluitend mensen met verstand zitten.
Maar uw inbrengen op dit forum zijn te herleiden tot één essentie.
Feitelijk roept U onophoudend; zonder woorden; dat U een zelfstandige bent die tegen allen bent waarvan U vermoedt dat ze iets voor werknemers zouden doen. U staaft niks. U vermeldt geen feiten. U roept maar.
Welnu aan uw boodschappen heb ik dus niks. Ik neem ze dus ook niet als waardevol. U neemt zelfs niet echt deel aan het debat.
U bent de roeper van de achtergrond die af en toe roept :"Smeerlappen!
Durft U dus uw inbrengen waardevol noemen die verder onderzoek en uitdieping zouden verdienen? Ik steek er alleszins mijn tijd niet in.
Hoeveel keer heb je trouwens al geroepen : "Dood aan de sossen! Smerige sossen!" en ander fraais.
Sorry; maar uw manier van handelen strookt niet met hetgeen deftige mensen verwachten. Op een voetbalterrein staan ook sommige mensen van uw soort. " Stuk onbenul! Vuile zwarte! Onnozelaar! Beenstamper! Hoerejong! Uw moeder is een hoer." zijn ook hun woordenschat.
Waarom ze dat allemaal zouden zijn wordt er niet bij geroepen.
Verheffende proza zijn uw inbrengen dus niet. Stop er dus mee.

Laatst gewijzigd door werkman : 29 oktober 2017 om 14:44.
Oud 29 oktober 2017, 14:58   #13
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de overheid toch. In de privé niet. Het is dankzij de vakbonden dat men nu eindelijk iets begint te doen, twintig jaar te laat, aan de sociale dumping dmv van oostblokslaven.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 oktober 2017 om 14:59.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 16:43   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Alle macht aan de patrons. De werkmens is niet meer als een zak stront.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2017, 16:52   #15
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....aldus een keuterboerke dat liefst de tijd terugdraait naar Daens om zijn personeel legaal te kunnen uitbuiten om zijn winst te optimaliseren?
Dat de top vd vakbonden corrupt zijn, bankrekeningen in Zwitserland hebben die ze bijeen rapen door hun leden voor te liegen is een publiek geheim.
Ook dat die top het oorspronkelijke idealisme verraadt en hun bestaansrecht op de helling zet door onder één hoedje te spelen met de werkgevers/organisaties en intussen hun façade van 'opkomen voor de werkmens' pogen te behouden terwijl de afgevaardigden in het veld echt wel hun best doen maar tegengewerkt worden door hun eigen top.
Vakbonden, alhoewel gedeeltelijk corrupt én collaborateurs met de politiek en werkgevers tégen de werkmensen die ze zouden moeten vertegenwoordigen, blijven vooralsnog broodnodig om te vermijden dat onze réchten, waarvoor gevochten werd, helemaal afgebroken worden en de werkmens weer speelbal en slaaf wordt van arrogante niksnutten van werkgevers die minachtend hun snuit ophalen voor hun werknemers die hun winsten genereren!
Die afbraak is al veel te vér gegaan, sluipend waardoor de werkgever steeds meer legale middelen verkreeg om werknemers te gijzelen, chantage te plegen door de stok achter de deur van ontslag dat steeds gemakkelijker werd.
Intussen kregen werkgevers ook steeds meer 'steun' van de politiek in de vorm van subsidies voor de meest belachelijke redenen waardoor misbruik voor de subsidies door veelvuldig verloop de norm werd.
Een vaste job werd zo onmogelijk gemaakt en werk-onzekerheid is een bereikt doel geworden.
En dan hebben we het nog niet gehad over de schande van cadeautjes aan de werkgevers door fiscale aftrek allerhande, loonlastenverlaging, verlaging van vennootschapsbelasting (die niet werd betaald) of via facturen werden doorgeschoven naar de belastingbetaler, de 3 miljárd euro geroofd van de SZ voor loonlastenverlaging waarvoor de werknémer opdraait met een indexsprong, verarming en daar bovenop nog eens de nieuwe put van 6,6 miljard euro door niet dekking van de taxshift voor 58%.
Zonder vakbonden is er helemaal geen bescherming meer voor de werkmens.

En néé, ik was tijdens mijn hele loopbaan nooit gesyndiceerd want ik was mondig genoeg om op te komen voor mezelf.
Oud 29 oktober 2017, 18:57   #16
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Eduard komt hier nog eens met een zootje stront smijten.
Ik heb hem nooit anders gekend. Schreeuwen en nonsens verkondigen die zelfs soms niks te maken hebben met de topic.
En dan nog steeds met een verwaandheid en onbeleefdheid die zeer ergerlijk is.
Hij verkondigt steeds maar hetzelfde; m.a.w. niks.
Die vent heeft het niet door dat hij op een forum zit.
Voor jaren terug heb ik hem over hetzelfde al eens aangepakt.
Toen verweet ik hem zelfs dat hij de manieren had van een visverkoper achter zijn microfoon. Ik hem toen al geviseerd dat hij via zijn luidspreker niet moest tieren en roepen over al wat hem niet aanstond.
Met ouder te worden verwacht men toch dat mensen meer verstand krijgen.
Maar als er totaal geen verstand is kan men ook niet meer krijgen.
In een leeg hoofd is wel ruimte om te kweken maar er is ditmaal totaal niks om mee te beginnen. Hopeloos dus.
Och kom. We slagen de bladzijde om en proppen stoppen in onze oren tot de wervelende visverkoper uitgeraasd is.
Hij heeft het niet en zal het nooit krijgen.
En dat zou een zelfstandige zijn? Ik vraag mij af hoe ze het kunnen.
Een zelfstandige moet zijn zaak verzorgen en verspilt geen tijd op forums.
Ge kunt ook van jezelf denken dat je deel uitmaakt van de hoger geachte schijf van de samenleving en zoveel pretentie krijgen daardoor dat stupiede waanzin toeslaat.
Oud 29 oktober 2017, 19:01   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
S
Als je meent te moeten verkondigen dat er alleen bij de "vakboungden" aanhangers zitten met verstand van een zak vol stront dan ga er van uit dat in de politiek zelf uitsluitend mensen met verstand zitten.
Volledig verkeerd. Er is geen enkele reden om die conclusie te trekken.
Enkel mensen met een totale afwezigheid van logica zouden dat doen.

Veel vakbondsvolk doet trouwens zelf aan politiek
Oud 29 oktober 2017, 19:11   #18
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
werkman
Reageert in een discussie 19:04
Waar maken we ons zorgen over?

jawadde, weeral haast tien minuten bezig met reageren. Ofwel typen we met één vinger, ofwel zal het weer een lang evangelie zijn
Oud 29 oktober 2017, 19:14   #19
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welvaart voor iedereen?

feitelijk een zeer correct en goed opiniestuk. De modale lezer van HLN zal het natuurlijk niet begrijpen.
Die staat waarschijnlijk wat verbouwereerd te kijken en wacht op zijn délégéé (meestal zelf een hol vat) die gaat roepen "ze gaan uw pensioen/werk/geld afpakken!", om dan vervolgens met de linkervuist wat in de lucht te staan zwaaien en alle bedrijven weer kapot te gaan staken

De auteur van het opiniestuk heeft gelijk: ze voeren de verkeerde strijd. Dat ze eens kijken naar de vakbonden in Scandinavie of Duitsland. Die zijn stukken slimmer dan diegene hier, van de Latijnse slag
Oud 29 oktober 2017, 19:26   #20
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volledig verkeerd. Er is geen enkele reden om die conclusie te trekken.
Enkel mensen met een totale afwezigheid van logica zouden dat doen.

Veel vakbondsvolk doet trouwens zelf aan politiek

Wel als je dan iets zegt wees dan volledig. Op den duur komt er nog een aanvaardbaar verhaal uit uw sokken. Maar steeds maar hetzelfde uitkramen over een beperkte groep is niks meer mededelen maar gewoon zagen.
En heb ik een totale afwezigheid aan logica omdat ik dat gedurende jaren reeds
heb vastgesteld dan is dat niet te wijten aan afwezigheid van logica maar wel aan mijn terechte vaststellingen op dit forum.
En welke conclusie trok ik?
Dat je een visverkoper bent! Die roepen ook steeds hetzelfde door hun micro.
Dus ik ben niet logisch omdat ik uw gedrag vaststel en verwerp?
Wel dan verkies ik nog steeds mijn gebrek aan logica boven uw gebrek aan verstand. En ik heb U jaren terug reeds laten weten dat ik je een visverkoper vond.
En welke conclusie trok jij?

Bedankt voor eindelijk een mededeling. Bepaalde mensen van de vakbond doen inderdaad aan politiek. Wat een nieuws! Echt, dat wist ik ook nog niet.
Bedankt! Honderdmaal bedankt. Het stom volk heeft weer iets bijgeleerd.
Gelukkig hebben we nog mensen op dit forum die ons op den duur nog slim gaan maken. En........weg met de sossen!!

Laatst gewijzigd door werkman : 29 oktober 2017 om 19:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be