![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.854
|
![]() http://www.airbus.com/newsroom/press...nal-a380s.html
Het was al van 2015 geleden dat Airbus nog een bestelling mocht noteren voor hun grootste vliegtuig,de A380. Maar dankzij Emirates ,dat er kortgeleden 20 (bij)bestelde en een optie op nog eens 16 kan Airbus die produktielijn zeker doorheen de jaren 20 slepen... De immense Airbus werd gedacht als de "bevoorrader" van speciaal daartoe aangepaste vliegvelden (hubs) waarvandaan dan de passagiers overstappen op normalere toestellen om te raken waar ze willen zijn.... Het concept is zeker niet nieuw (de Jumbo jet speelde voordien dergelijke rol)gedacht maar ,dankzij aanzienlijke vorderingen bij kleinere (tweemotorige-) verkeersvliegtuigen die ook "intercontinentale" actieradiussen verkregen hebben (oa de eigen Airbus produkten) is de markt voor die monstervliegtuigen toch niet zo groot als gedacht....Dat werd wel duidelijk gezien toch Airbus al 10 jaar het monopolie heeft op die mega-carriers.... Maar luchtvaartmaatschappijen met hypermoderne faciliteiten op het Arabische schiereiland,(geografisch uitmuntend gelegen )blijken totnogtoe blijvend geinteresseerd te zijn in dit soort massa-transport.... Voordat deze bestelling binnenkwam zag het er inderdaad naar uit dat Airbus dit type uit zijn catalogus zou moeten verwijderen.....
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 20 januari 2018 om 08:52. |
![]() |
![]() |