Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2018, 17:53   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Ayoob Ghalib: “Hier geboren of niet, vreemdeling ben je voor eeuwig”

Ayoob Ghalib: “Hier geboren of niet, vreemdeling ben je voor eeuwig”

Citaat:
Jongeren met een migratieachtergrond voelen zich vaak niet compleet thuis in onze samenleving. Ze kampen met discriminerende uitspraken of voelen zich minderwaardig tegenover de autochtone bevolking.
Laten we het hoofd buigen en nadenken over: hoe zou dat toch komen dat jongeren met migratieachtergrond zich hier niet echt thuis voelen.

Misschien moeten we dat wel zoeken in dat veel jongeren met migratieachtergrond zich totaal niet willen aanpassen aan de 'rules & regulations' die van toepassing zijn in het land waar ze misschien wel geboren geweest zijn of er te gast zijn?

Ik denk dat we het niet ver moeten gaan zoeken maar als je de nieuwsuitzendingen bekijkt de kranten er even op na gaat lezen of wat gaat surfen op het net dan merk je dat het bijna altijd mensen met een migratieachtergrond zijn die de boel ergens ten velde op stelten zet.

Op zich is dat erg en zoeken ze het eigenlijk zelf dat ze totaal niet geliefd.

Uiteindelijk gaat het er om dat wij hun manier van samenleven niet moeten volgen maar dat het juist andersom is.

Kunnen allochtonen zich daar niet met vereenzelvigen of kunnen ze zich daar niet in vinden dan moeten ze andere oorden opzoeken waar ze misschien wel kunnen leven op de manier die zij in het hoofd dragen.

Maar uitwijken en dan gaan zagen- en zeveren dat ze niet geliefd zijn dat lijkt mij ver gezocht.

Ik vind dat ze zelf véél mogen, ga dat in één van hun landen eens proberen, alvast véél succ6.

Respect moet van twee kanten komen.

p.s.

Citaat:
Ze kampen met discriminerende uitspraken
En onze mensen moeten het is bepaalde gevallen maar blijven pikken als ze bijvoorbeeld nageroepen worden met de woorden: Uw moeder is een hoer!!!

(één van hun standaardzinnen naast racist )

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2018 om 17:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2018, 19:17   #2
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Laten we het hoofd buigen en nadenken over: hoe zou dat toch komen dat jongeren met migratieachtergrond zich hier niet echt thuis voelen.

Misschien moeten we dat wel zoeken in dat veel jongeren met migratieachtergrond zich totaal niet willen aanpassen aan de 'rules & regulations' die van toepassing zijn in het land waar ze misschien wel geboren geweest zijn of er te gast zijn?
De enige reden waarom mohammedanen zich niet kunnen/willen aanpassen, is het feit dat ze allen - grootouders/ouders/kinderen - in wezen een pathologische opvoeding genoten hebben:

Deense psycholoog legt uit waarom juist de islam psychopaten en monsters voortbrengt

"De Deense psycholoog Nicolai Sennels, die vanuit zijn professie veel ervaring heeft met moslims, legt uit waarom juist de islam zoveel psychopaten en sociopaten voortbrengt, veel meer dan enige andere ideologie. ‘De culturele cocktail van woede, een laag zelfbeeld, een slachtoffermentaliteit, de bereidheid om blind autoriteiten te volgen, en een agressieve en discriminerende kijk op niet-moslims, die door middel van pijn, intimidatie en gedachtenverlammende herhalingen van de bijna ontelbare verzen in de Koran die haat en geweld tegen niet-moslims promoten wordt opgelegd, is de reden waarom de islam monsters creëert."

https://nl4nl.wordpress.com/2015/10/...s-voortbrengt/

Inshallah.
Oud 24 maart 2018, 19:38   #3
Diego Raga

Standaard

Ter bevestiging van het bovenstaande:

Austrian School Teacher Cannot Control Her 84% Moslem Classroom

https://www.liveleak.com/view?t=DZSH_1521911808

Nog 'n rondje moslim-invasie, iemand ?
Oud 24 maart 2018, 19:45   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De enige reden waarom mohammedanen zich niet kunnen/willen aanpassen, is het feit dat ze allen - grootouders/ouders/kinderen - in wezen een pathologische opvoeding genoten hebben:

Deense psycholoog legt uit waarom juist de islam psychopaten en monsters voortbrengt

"De Deense psycholoog Nicolai Sennels, die vanuit zijn professie veel ervaring heeft met moslims, legt uit waarom juist de islam zoveel psychopaten en sociopaten voortbrengt, veel meer dan enige andere ideologie. ‘De culturele cocktail van woede, een laag zelfbeeld, een slachtoffermentaliteit, de bereidheid om blind autoriteiten te volgen, en een agressieve en discriminerende kijk op niet-moslims, die door middel van pijn, intimidatie en gedachtenverlammende herhalingen van de bijna ontelbare verzen in de Koran die haat en geweld tegen niet-moslims promoten wordt opgelegd, is de reden waarom de islam monsters creëert."

Inshallah.
Ik kocht vrij recent een 'Koran' in de zin van eens te kijken wat daar min- of meer in geschreven staat van 'verzen'.

Maar het zijn inderdaad bijna allemaal 'tot vervelens toe' teksten die aanzetten tot haat tegen niet moslims.

Ik schreef al eerder dat ik niet weet welke eigenlijk de 'juiste' versie van de Koran is.

'De Koran leesbaar gemaakt voor de Islam-ontdekker.'

Citaat:
Deze vertaling van prof. Dr. J.H. Kramers maakt de aloude Arabische tekst toegankelijk, zodat iedereen kennis kan nemen van het boek dat aan de basis ligt van de op één na grootste religieuze traditie ter wereld. Arabisten Drs. Asad Jaber (1946) en Prof. Dr. Johannes J.G. Jansen (1942) hebben hun best gedaan om deze tekst ook voor niet-moslims begrijpelijk te maken en in een historisch perspectief te plaatsen. In hun noten bij de vertaling besteden zij bovendien extra aandacht aan de parallellen tussen de Koran en de Bijbel.
Karunesh - Inshallah

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2018 om 19:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2018, 19:46   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inshallah.
Ik zou i.v.m. de moslimproblematiek er nog een item aan toevoegen: mentale en fysieke problemen veroorzaakt door de plaag van veel te veel huwelijken binnen een te enge familiale kring. M.a.w.: inteelt
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2018, 20:07   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als 2de generatie allochtoon heb ik er toch weinig last van. En mijn vader, als eerste generatie, daar kan je het nog van horen aan zijn accent en taalgebruik dat ie niet vanachter de hoek was.

De enige plek waar ik ooit last gehad heb van mijn niet Blegische roots, was in de lagere school.
Oud 24 maart 2018, 20:37   #7
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik kocht vrij recent een 'Koran' in de zin van eens te kijken wat daar min- of meer in geschreven staat van 'verzen'.

Maar het zijn inderdaad bijna allemaal 'tot vervelens toe' teksten die aanzetten tot haat tegen niet moslims.
Om precies te zijn, het zijn er 349:

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-niet-moslims/
Citaat:
Ik schreef al eerder dat ik niet weet welke eigenlijk de 'juiste' versie van de Koran is.
'De Koran leesbaar gemaakt voor de Islam-ontdekker.'
Karunesh - Inshallah
Om de ‘juiste’ versie te begrijpen, zal je eerst ‘n cursus Arabisch moeten volgen en dan nog…
Oud 24 maart 2018, 20:38   #8
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zou i.v.m. de moslimproblematiek er nog een item aan toevoegen: mentale en fysieke problemen veroorzaakt door de plaag van veel te veel huwelijken binnen een te enge familiale kring. M.a.w.: inteelt
Dat is idd ook een van de redenen, waarom moslims niet intelligent genoeg zijn om zich te assimileren of waar dan ook ter wereld mee te kunnen met de moderniteit – medische studies genoeg daarover -, het handvol uitzonderingen daar gelaten.
Oud 24 maart 2018, 20:55   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om precies te zijn, het zijn er 349:

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-niet-moslims/

Om de ‘juiste’ versie te begrijpen, zal je eerst ‘n cursus Arabisch moeten volgen en dan nog
Dat dan ook nog

Oud 24 maart 2018, 21:43   #10
Bloem123
Vreemdeling

Standaard

Ik ben een migrant met Japanse ouders. Ik voel mij cultureel meer Japans dan westers. Maar ik heb wel veel respect voor Europa. Om meer voeling te krijgen met net westen heb ik toen ik op 12jarige leeftijd toen ik naar hier kwam veel gelezen over julie geschiedenis en dat vindt ik super interessant. Vooral Romeinen. Maar wat mij vooral stoort aan dit land is de grote aanwezigheid van Islam. Van die totalitaire religie had ik in Japan geen last. Ik hoop dat Europa, europa blijft. Want ik vindt het hier wel heel erg mooi.
Groetjes.
Bloem123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 00:00   #11
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Ik ben een migrant met Japanse ouders. Ik voel mij cultureel meer Japans dan westers. Maar ik heb wel veel respect voor Europa. Om meer voeling te krijgen met net westen heb ik toen ik op 12jarige leeftijd toen ik naar hier kwam veel gelezen over julie geschiedenis en dat vindt ik super interessant. Vooral Romeinen. Maar wat mij vooral stoort aan dit land is de grote aanwezigheid van Islam. Van die totalitaire religie had ik in Japan geen last. Ik hoop dat Europa, europa blijft. Want ik vindt het hier wel heel erg mooi.
Groetjes.
Respect daarvoor en welkom in Europa.
Enige info daarover is hier op z'n plaats, me dunkt:

Japan – het land zonder moslims

https://ejbron.wordpress.com/2013/05...onder-moslims/

Europa zou zonder de instromende moslimmassa's alleszins een betere leefkwaliteit bezitten voor haar autochtone inwoners.
Oud 25 maart 2018, 00:13   #12
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Respect daarvoor en welkom in Europa.
Enige info daarover is hier op z'n plaats, me dunkt:

Japan – het land zonder moslims

https://ejbron.wordpress.com/2013/05...onder-moslims/

Europa zou zonder de instromende moslimmassa's alleszins een betere leefkwaliteit bezitten voor haar autochtone inwoners.
Inderdaad, we hadden het zo goed kunnen hebben in Europa zonder die islamitische smeerlapperij.
Oud 25 maart 2018, 00:19   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad, we hadden het zo goed kunnen hebben in Europa zonder die islamitische smeerlapperij.
Op zijn minst een paar aanslagen en een paar dozijn doden minder. En dan mogen we Breivik er nog niet bijtellen.
Oud 25 maart 2018, 02:27   #14
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat we het niet ver moeten gaan zoeken maar als je de nieuwsuitzendingen bekijkt de kranten er even op na gaat lezen of wat gaat surfen op het net dan merk je dat het bijna altijd mensen met een migratieachtergrond zijn die de boel ergens ten velde op stelten zet.

Op zich is dat erg en zoeken ze het eigenlijk zelf dat ze totaal niet geliefd.

Uiteindelijk gaat het er om dat wij hun manier van samenleven niet moeten volgen maar dat het juist andersom is.

Kunnen allochtonen zich daar niet met vereenzelvigen of kunnen ze zich daar niet in vinden dan moeten ze andere oorden opzoeken waar ze misschien wel kunnen leven op de manier die zij in het hoofd dragen.

Maar uitwijken en dan gaan zagen- en zeveren dat ze niet geliefd zijn dat lijkt mij ver gezocht.

Ik vind dat ze zelf véél mogen, ga dat in één van hun landen eens proberen, alvast véél succ6.

Respect moet van twee kanten komen.

p.s.

En onze mensen moeten het is bepaalde gevallen maar blijven pikken als ze bijvoorbeeld nageroepen worden met de woorden: Uw moeder is een hoer!!!

(één van hun standaardzinnen naast racist )
Newsmonkey is heel erg poco.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 07:45   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse vrouwen en meisjes voelen zich niet thuis in onze mannenmaatschappij waar mail pigs alles voor het zeggen hebben.

Vlamingen met een technisch diploma voelen zich niet thuis.

Vlamingen met ros haar voelen zich gediscrimineerd.

Vlaamse sossen voelen zich vreemdelingen in een nva-Vlaanderen.

Daar moet wat minder gezaagd worden, en wat meer gewerkt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 08:02   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Groetjes.
Aziaten (niet moslims) hebben meestal veel meer respect voor andere culturen en gaan niet overal heibel en ellende veroorzaken zoals het gros van de moslims.

moslims eisen dat de maatschappij waar zij terecht komen zich aanpast aan hun eisen en geplogenheden. Zij vinden hierin medestanders bij de links/zogenaamd progressieve poco kerk in West Europa.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 08:04   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inshallah.
Dat kan wel eens zeer goed kloppen. Hoe kan men anders verklaren dat afvallige moslims die hun toevlucht hebben gezocht tot (kruimel)diefstal, druggebruik/verkoop van het ene op het andere moment besluiten om gruwelijke aanslagen te plegen zogenaamd in naam van hun god?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 08:29   #18
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:

Je moet het zo ver niet zoeken.
Dit gezin Vlamingen is rond 2002 naar Wallonië verhuist.
Wij waren daar ook 'vreemden' en vandaag kan je vaststellen dat we daar onterecht zijn behandeld. Dat door een kleine minderheid van de buren maar zeker door fiscus en justitie.

Het algemeen idee leeft dat men iemand die men niet van jongs af kent steeds als een onbetrouwbaar iemand wordt ervaren.
Wij hadden als Vlamingen dan nog een vergelijkbare cultuur. Neem dat nog weg en je kan snappen waarom alles loopt zoals het loopt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2018, 09:24   #19
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je moet het zo ver niet zoeken.
Dit gezin Vlamingen is rond 2002 naar Wallonië verhuist.
Wij waren daar ook 'vreemden' en vandaag kan je vaststellen dat we daar onterecht zijn behandeld. Dat door een kleine minderheid van de buren maar zeker door fiscus en justitie.

Het algemeen idee leeft dat men iemand die men niet van jongs af kent steeds als een onbetrouwbaar iemand wordt ervaren.
Wij hadden als Vlamingen dan nog een vergelijkbare cultuur. Neem dat nog weg en je kan snappen waarom alles loopt zoals het loopt.
U vergeet één grote factor: religie. Voor islamieten zijn ongelovigen slecht en zelfs minderwaardig. Dus te vermijden.
Oud 25 maart 2018, 09:26   #20
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op zijn minst een paar aanslagen en een paar dozijn doden minder. En dan mogen we Breivik er nog niet bijtellen.
Het zijn niet alleen de aanslagen. Het is ook het crimineel gedrag tegenover autochtonen dat onze maatschappij ontwricht. Kijk nog maar naar veel steden in West-Europa, waar het islamtuig de plak zwaait.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be