![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Blijkbaar bestond er in Nederland nog steeds een verbod op zogenaamde "godslastering": Artikel 147 en 147a uit het Wetboek van Strafrecht Artikel 147 Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft: 1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat; 2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot; 3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt. Artikel 147a 1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie. 2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt. 3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet. Wat houdt het in? Citaat:
__________________ [size=2]OEF!!! Hebben we toch eindelijk eens iets goeds! Maar wacht even: als ze hetzelfde stramien als voor de veroordeling van het Vlaams Blok gaan toepassen, dan veranderen ze vijf wetten én de grondwet en voeren godslastering met terugwerkende kracht in! Enfin, Wodan zal tenminste gelukkig zijn! Is hij tenminste van die bisschopstitel af en kan hijzelf terug gewoon sinterklaas spelen! (ps.: in Brussel mogen de kleuterjuffen wel nog knutselen met sinterklaasfiguurtjes maar er mag geen kruis meer op zijn mijter staan, om de moslimkindjes niet te choqueren! Zullen we ineens Wodan dan maar terug invoeren?) .. of is dat nog gevaarlijker voor het verliezen van je hoofd? Ho! nog iets: in verschillende winkelketens in GrootBrittanie mag de kerstman ook al niet meer komen! Ook wegens te choquerend voor moslims (enfin, niet-christenen staat er) [/size] [size=2]quote Een vertegenwoordiger zei "we wensen niet ongevoelig te zijn voor mensen van andere religie's tijdens de kerstperiode. Er zijn hier heel wat mensen in de buurt die niet-Christen zijn en die kerstmis alsdusdanig niet vieren. James Lovell, van de "Santa training school" antwoordt: "dit is jammer want de kerstman is er voor iedereen ongeacht de religieuze achtergrond". In deze shoppingcentra zal de kerstman dus voortaan afwezig zijn: Brent Cross, North London; Buchanan Galleries, Glasgow; Swansgate Centre, Wellingborough, Northants; Clayton Square, Liverpool; Prospect Centre, Bradford; Whitgift Centre, Croydon; Oracle Centre, Reading, Berks; Merry Hill Centre, Dudley, West Midlands. unquote![/size][size=2] En wat met die Noorse godheid die aan de basis ligt van de kerstman? Mag die dan zomaar geschoffeerd worden? Ik zie in die wettekst namelijk geen enkele bepaling over welke Godheid het zou kunnen gaan.[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() wie er hier niet tegen kan dat zijn 'diepste overtuiging' wordt belachelijk gemaakt, moet het maar afbollen.
dit is nu eenmaal een goddeloos land. en we moeten onze goddeloosheid blijven verdedigen tegen alle inquisiteurs van het Boek en profeten van de achterlijkheid. het is onze overtuiging dat god niet bestaat. en het wordt tijd dat de moslims RESPECT krijgen voor onze overtuiging. Laatst gewijzigd door Mitgard : 13 november 2004 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En gaan de boeken van Wolkers en Reve dan verboden worden?
__________________________ Waar je de veiligheidsmuur ook zet, ofwel includeer je meer Palestijnen in Israel, ofwel laat je meer Israeli's achter in Palestina. De Openbaringen van Flippend Rund, 1814 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
____________________________ Het belangrijkste ingredient voor een forum zijn mensen waarmee je het grondig oneens bent. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2952 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hun boekske opdreunen dat volstaat met haat jegens ongelovigen (ik dus). zij mogen het hebben over ongelovige honden en 'koeffars' etc. dat kan zonder dat ik hen een strobreed in de weg leg en zonder dat ik mij 'gekwetst' voel in mijn goddeloze overtuiging. ik ga hen daarvoor niet bedreigen of zelfs vermoorden. niemand van humanistische overtuiging trouwens. maar wie kritiek durft geven op de islam wordt bedreigt met de dood. ik toon veel meer respect voor de islam dan de islam voor mijn overtuiging, flippend kalf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Welke god kan men belasterren als men in geen enkelle god gelooft,zoals ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Godslastering strafbaar... dit is overduidelijk in strijd met het principe van scheiding tussen kerk en staat (correcter: levensbeschouwing en staat). Absoluut onaanvaardbaar in deze tijd. Willen we soms terug naar de tijd van de Spaanse Inquisitie of wat?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
----------- Ik veronderstel dat "allah is een varken' (TVG) dan ook als godslastering zal worden beschouwd? Maar dat Jezus = niet de zoon van God dat dan weer niet is? Het lijkt me vooral een beetje paniekvoetbal van die Nederlandse CDA'er.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat een domme wet.
Als ik geloof in een godsdienst dat mij oproept uw dochters te verkrachten en u in uw bed te vermoorden (referentie de recenste moord in Sint-Amandsberg te gent), dan hebt u het recht mijn doctrine af te stempelen als barbaars.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ondertussen heeft hij z'n kak al terug ingetrokken. 't Is al voor de vierde of vijfde keer dat hij eerdere uitspraken moet herroepen.
Kijk, je kan voor of tegen een politicus zijn, maar Donner wordt zelfs uitgelachen door mensen uit z'n eigen partij. Dat zulk hersenloos sujet het tot minister heeft geschopt is gewoonweg onbegrijpelijk.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 18 november 2004 om 18:24. |
![]() |
![]() |