Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2018, 02:43   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard VZW Helping Dogs

Ik wil even aanklagen dat de organisatie Helping Dogs Vzw geen enkele reden heeft om zich een dierenrechtenorganisatie te noemen.

Waarom? Zonder mijn medeweten heeft mijn ex mijn hond via deze organisatie verpatst. Ik mis mijn hond al jaren, maar deze organisatie geeft niet graag toe dat ze in fout waren en weigert me gegevens over mijn geplaatste hond.

De papieren van de hond stonden op mijn naam, maar na een echtscheiding moest ik tijdelijk in een bouwwerf trekken. Er heeft nooit iets wettelijk op papier gestaan. Ik nam de katten mee, omdat mijn ex die dieren haatte en ze verwaarloosde, dumpte en de kop in sloeg.

Van de twee honden stonden er 1 op mijn naam en 1 op zijn naam. Hij nam ze allebei mee zonder dat ik afscheid kan nemen. Die dieren hebben mijn leven gered van zijn fysieke en mentale terreur.

Ik legde me er met pijn in het hart even bij neer dat ik de honden even bij een dierenbeul moest nalaten. Mijn hart brak, maar gezien mijn nieuwe huis moest verbouwd worden, besloot ik dat dit even beter was dan niets.

Mijn huis was af en opeens zag ik dat mijn ex mijn hond herplaatst had via Helping Dogs VZW, die toegaven dat de papieren op mijn naam stonden, maar mij nooit gecontacteerd hadden.

Ik voel nog steeds veel pijn, verdriet en vooral schaamte omdat ik iemand die mijn katten en ratjes de kop in sloeg en een kat van mij dumpte, een hond van mij liet meenemen. Ergens geloofde ik nog steeds dat hij om de honden gaf.

Dit is niet waar. Officieel deed hij de honden weg omdat hij naar het buitenland trok met zijn nieuwe, buitenlandse bruid. De waarheid is dat veel mensen hem nog in België zien.

Van zijn reu heb ik de nieuwe eigenaar gevonden. Dat dier dat mijn leven redde van zijn terreur is ondertussen gestorven, maar in gelukkige omstandigheden. Ik heb contact gehad met de nieuwe eigenaars en dat was voor beide een aangename ervaring.

Ondertussen probeer ik mijn Enya een plaats te geven na al die jaren, maar het lukt niet. van Helpings Dogs VZW moet ik niets verwachten.

Daarom vraag ik: wie kent Nierlenders Enya, mechelaar teef, geboren op 14/04/2005?

Ik zal haar niet terug halen uit haar adoptiegezin, maar wil gewoon afsluiting, zodat ik zelf verder kan. Ik kan officieel bewijzen dat ze mijn hond was en heb geen woorden om ze zeggen hoe hard ik haar na al die tijd nog steeds mis.

En als jullie me vragen waarom het zo lang duurt om iets te plaatsen, kan ik enkel antwoorden dat het de tegenwerking van Helping Dogs VZW was, die me vertraagde, maar ik ga niet meer blijven zwijgen.

Mijn ex zijn reu is ondertussen overleden. Dit is misschien mijn laatste kans voor een teken van leven van Enya te krijgen.
Oud 10 april 2018, 05:37   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

13 jaar is wel oud voor een Mechelaar.
Oud 10 april 2018, 07:13   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik wil even aanklagen dat de organisatie Helping Dogs Vzw geen enkele reden heeft om zich een dierenrechtenorganisatie te noemen.

Waarom? Zonder mijn medeweten heeft mijn ex mijn hond via deze organisatie verpatst. Ik mis mijn hond al jaren, maar deze organisatie geeft niet graag toe dat ze in fout waren en weigert me gegevens over mijn geplaatste hond.

De papieren van de hond stonden op mijn naam, maar na een echtscheiding moest ik tijdelijk in een bouwwerf trekken. Er heeft nooit iets wettelijk op papier gestaan. Ik nam de katten mee, omdat mijn ex die dieren haatte en ze verwaarloosde, dumpte en de kop in sloeg.

Van de twee honden stonden er 1 op mijn naam en 1 op zijn naam. Hij nam ze allebei mee zonder dat ik afscheid kan nemen. Die dieren hebben mijn leven gered van zijn fysieke en mentale terreur.

Ik legde me er met pijn in het hart even bij neer dat ik de honden even bij een dierenbeul moest nalaten. Mijn hart brak, maar gezien mijn nieuwe huis moest verbouwd worden, besloot ik dat dit even beter was dan niets.

Mijn huis was af en opeens zag ik dat mijn ex mijn hond herplaatst had via Helping Dogs VZW, die toegaven dat de papieren op mijn naam stonden, maar mij nooit gecontacteerd hadden.

Ik voel nog steeds veel pijn, verdriet en vooral schaamte omdat ik iemand die mijn katten en ratjes de kop in sloeg en een kat van mij dumpte, een hond van mij liet meenemen. Ergens geloofde ik nog steeds dat hij om de honden gaf.

Dit is niet waar. Officieel deed hij de honden weg omdat hij naar het buitenland trok met zijn nieuwe, buitenlandse bruid. De waarheid is dat veel mensen hem nog in België zien.

Van zijn reu heb ik de nieuwe eigenaar gevonden. Dat dier dat mijn leven redde van zijn terreur is ondertussen gestorven, maar in gelukkige omstandigheden. Ik heb contact gehad met de nieuwe eigenaars en dat was voor beide een aangename ervaring.

Ondertussen probeer ik mijn Enya een plaats te geven na al die jaren, maar het lukt niet. van Helpings Dogs VZW moet ik niets verwachten.

Daarom vraag ik: wie kent Nierlenders Enya, mechelaar teef, geboren op 14/04/2005?

Ik zal haar niet terug halen uit haar adoptiegezin, maar wil gewoon afsluiting, zodat ik zelf verder kan. Ik kan officieel bewijzen dat ze mijn hond was en heb geen woorden om ze zeggen hoe hard ik haar na al die tijd nog steeds mis.

En als jullie me vragen waarom het zo lang duurt om iets te plaatsen, kan ik enkel antwoorden dat het de tegenwerking van Helping Dogs VZW was, die me vertraagde, maar ik ga niet meer blijven zwijgen.

Mijn ex zijn reu is ondertussen overleden. Dit is misschien mijn laatste kans voor een teken van leven van Enya te krijgen.
ik vrees er ook voor dat die leeftijd hoog is voor een Mechelaar. kans is t grootst dat die ook al gestorven is.
maar ik snap je gevoel wel.
kan je niet nog eens langs gaan bij die vzw? mss geven ze je de info nu wel om die reden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 08:04   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hond die baasjes doodbeet, blijft misschien toch leven

Citaat:
Chico beet vorige week zijn baasjes dood in een flat in het Duitse Hannover. De hond zou een spuitje krijgen, maar na hevig protest gaat die beslissing misschien niet door.
Oud 10 april 2018, 13:11   #5
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Boa

een hond is een voorwerp
als ik iets van u verkoop zonder uw medeweten dan is dat diefstal

gewoon klacht indienen tegen die vzw en uw ex
die vzw weet perfect waar die hond zit

Laatst gewijzigd door 1207 : 10 april 2018 om 13:12.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 13:12   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Boa

een hond is een voorwerp

dit gaat Boa niet graag lezen, maar t zou juridisch kunnen kloppen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 14:48   #7
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Boa

een hond is een voorwerp

die vzw weet perfect waar die hond zit
Dat heb ik lang overwogen. Het enige probleem is dat ik eigenlijk liefst zo ver mogelijk van mijn ex weg blijf. Die zou volgens sommige bronnen in het buitenland zitten, maar de foto's die ik van hem vind, doen me vermoeden dat dat land wel erg sterk op België lijkt.

Ik heb die VZW al enkele jaren geleden gecontacteerd met de vraag of ik nog een berichtje van mijn hond zou kunnen krijgen.
Ze waren er alles behalve vriendelijk voor mij. Het is wel dankzij mijn ex dat ik zonder inkomsten op staat stond en de hond tijdelijk bij hem liet, tot ik een oplossing had.

Ik moet echt niet het adres van de nieuwe eigenaars hebben. Ik vraag hen ook niet of ze me dat geven, maar of ze wel eventueel tussenpersoon wilden zijn.

Van de reu weet ik dat hij er niet meer is en ik weet waar hij zat. Ik heb die mensen 1 keer gecontacteerd, om hen mijn medeleven te betuigen, toen ik vernam dat die hond gestorven was en daar is het ook bij gebleven.

Ik snap best dat dierenrechtenorganisaties geen adressen van nieuwe baasjes gaan geven.

Het enige wat ik me nog steeds afvraag is het volgende:

- de hond had een oortattoo en geen chip (was toen nog niet verplicht)

- voor door deze organisatie geplaatst te worden, moest de hond een chip hebben.

Blijkbaar heeft mijn ex die hond zonder mijn medeweten op zijn naam laten chippen. Het paspoort en de stamboompapieren stonden op mijn naam en ik heb nooit iets ondertekent voor afstand.

De dierenrechtenorganisatie zei dat dit kom omdat ik getrouwd was zonder scheiding van goederen, maar op het moment dat de hond gechipt werd (2012), was ik al officieel gescheiden en was mijn ex al hertrouwd met een ander. De hond stond nog steeds op mijn naam. De stamboompapieren trouwens nog steeds. Ik heb contact gehad met de kweker en Sint-Hubertus, maar die kunnen me ook niet verder helpen. De hond lijkt voor hen in rook opgegaan, terwijl een overlijden normaal gemeld zou moeten worden.

Daarnaast weet een dierenarts zulke dingen toch niet. Dus als ik met een hond die op een mannennaam sta naar de dierenarts ga en zeg: "Dat is mijn man en we zijn zonder contact getrouwd, dus je mag die hond op mijn naam chippen ..." Ik denk dat een normale dierenarts dan wel contact zal opnemen met mijn "man". Ik moest mijn identiteitskaart geven om mijn kat te laten chippen. Dus kom je af met een rashond met papieren op andermans naam ... Ik wil echt wel weten welke DA dit gedaan heeft, want blijkbaar is het dan erg makkelijk om een gestolen hond te verduisteren.

Ik weet ook dat hij de hond naar een asiel wou brengen, maar dat die weigerden, omdat zijn naam niet op de papieren stond.

Ik blijf het een bizarre situatie vinden. De twee mogelijkheden die ik zie is dat mijn ex OF mijn handtekening vervalst heeft, of dat zijn nieuwe vrouw zich voor mij heeft uitgegeven bij de DA, maar ik vraag me dan nog steeds af hoe deze laatste er in trapte, gezien zijn nieuwe vrouw een buitenlandse is die amper Nederlands spreekt en er nogal exotisch uitziet om mijn naam te hebben. Anderzijds is hij er wel in geslaagd terwijl we nog niet gescheiden waren om ook zonder mijn medeweten een hypothecaire lening aan te gaan en een nieuwe woonst te kopen, terwijl ik hierdoor niets kon zonder zijn handtekening. Dat kwam ook uit bij de boedelverdeling.

Het enige wat ik leuk zou gevonden hebben, was dat Helping Dogs VZW of de chippende dierenarts even de moeite hadden genomen me te contacteren. Dan denk ik dat er een pak ellende minder was.

Misschien dus een goede raad als je een oudere hond krijgt die herplaatst moet worden en waarvan de chip en de papieren niet overeen komen, om eens na te gaan wat er gaande is, in plaats van de hond zomaar te plaatsen.

Ik wil dit verhaal delen, omdat ik hoop dat er andere mensen zulke dingen nooit meer moeten meemaken.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 april 2018 om 14:58.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 14:58   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar je bent erg dom geweest, je huisdier achterlaten bij iemand die katten en ratjes de kop insloeg??????????
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 14:59   #9
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Sorry maar je bent erg dom geweest, je huisdier achterlaten bij iemand die katten en ratjes de kop insloeg??????????
Tegenover de honden was hij anders. Dat waren de enige wezens waar hij nog een beetje normaal tegen deed.
Oud 10 april 2018, 15:00   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tegenover de honden was hij anders. Dat waren de enige wezens waar hij nog een beetje normaal tegen deed.
I see.... (ik begrijp je wel daar niet van....)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 15:25   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit gaat Boa niet graag lezen, maar t zou juridisch kunnen kloppen
Zou de vzw Helping dogs trouwens niet kunnen worden beschuldigd van heling indien zij een hond (laten) verkopen waarvan men weet dat deze gestolen/weggenomen is bij de oorspronkelijke eigenaar?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2018, 21:36   #12
Boadicea

Standaard

Mensen, ik heb een goede update. Helping Dogs VZW heeft zich verontschuldigd. Ze hebben bevestigd dat Enya vorig jaar overleden is. Ze had kanker, dus mijn gevoel dat ze ziek was klopte.

Ik ben erg dankbaar voor deze update en ben blij dat ze nu met haar maatje over de regenboogbrug speelt.

Voor mij is mijn ex nog altijd de grote schuldige en ik ben er ook heilig van overtuigd dat Helping Dogs ook in goed vertrouwen heeft gehandeld. Ik ken mijn ex en weet wat voor een manipulator hij is. Deze organisatie heeft zich door hem een stuk laten misbruiken en ik wil hen dus niet als de boemannen afdoen.

Wat er ook gebeurd is, ik weet dat Enya gelukkig gegaan is bij hetzelfde adoptiegezin waar ze jaren verbleven heeft. Ze is dus niet over en weer geslingerd en ook al zal ik die mensen nooit kennen, ik ben hen dankbaar voor de mooie jaren die ze Enya nog gegeven hebben.

Slaap zacht, lieve Enya. Je was misschien enkele jaren uit mijn leven door omstandigheden, maar nooit uit mijn hart. Jouw pootafdruk en die van Dajak zullen er altijd blijven instaan en ik ben dankbaar dat jullie goede baasjes getroffen hebben en verlost zijn geraakt van mijn ex.
Oud 10 april 2018, 21:39   #13
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zou de vzw Helping dogs trouwens niet kunnen worden beschuldigd van heling indien zij een hond (laten) verkopen waarvan men weet dat deze gestolen/weggenomen is bij de oorspronkelijke eigenaar?
Ik heb een gevoel dat ze het inderdaad niet echt wisten. Mijn ex had hen dingen wijsgemaakt. In het gezicht kon hij het liefste baasje zijn. Achter de rug ... Ik ken hem en ik ben er heilig van overtuigd dat Helping Dogs VZW ter goeder trouw gehandeld heeft.

Mijn ex is eigenlijk de grote schuldige hier. Och ja, zijn huis dat hij destijds kocht is hij al kwijt. Ik woon misschien met mijn katten in een kruipkotje, maar ben er gelukkig en als ik ooit de ruimte zou hebben voor een nieuwe hond ... Ik weet dat die nu niet meer in de schaduw van Enya gaat staan.
Oud 11 april 2018, 06:16   #14
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Heb je die honden echt laten geiten neuken ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be