![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België en de EU: een Siamese tweeling met twee koppen op hetzelfde lijf.
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had zo al eerder een dergelijke zaak bij een hoog geplaatste voorgehad en was er min of meer op voorzien. Ik was zo leep geweest de BTW mee ingerekend te hebben in de offerte (zo gezegd excl. BTW) Ik heb toen voor alle zekerheid een factuur opgesteld voor mijn eigen boekhouding, BTW incl. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 14 december 2019 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zat dat weer met de villa van minister Delcroix in Cap de Benat?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is in België een nationale sport. Als ik voorbij een bouwwerf loop heb ik nog nooit Nederlands horen praten.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je zo vroeg op de dag al beschonken dat je raaskalt?
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo liep ik eens voorbij een bouwwerf terwijl er aan de overkant iemand aan het parkeren was. Ik zag de chauffeur iets zeggen, maar ik hoorde hem niet, ik hoorde alleszins geen Nederlands.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hewel en dat is nu eens de kapitalistische uitbuiting onder de dekmantel van onze sossen die het van de armoede aan de onderkant en van de corruptie aan de bovenkant moet hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Knuppel, je zou voor minder als anti-Vlaming na zulke peiling.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
‘Iedereen in België maakt gebruik van werknemers zonder wettig verblijf. De enige sector waar ik nog geen sans-papiers heb aan?*getroffen, is in de ambtenarij’ JAN KNOCKAERT, FAIRWORK BELGIUM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet eens wat meer onder de mensen komen. Eens gaan wandelen. Bijvoorbeeld langs een bouwwerf.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() En het is die ambtenarij die haar werk niet doet en bovendien stukken van geld kost
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het mag, maar alleen voor vakantie zonder wisselmunten en verder blijft iedereen best thuis?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel degelijk reglementen, maar ze mogen inderdaad strenger. En meer controle mag ook.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar onderling op de werf, spreken ze Pools. En ja, ik weet t, Bulgaren zijn goedkoper, maar ik ben content van mijn Polen. Laatst gewijzigd door Anna List : 14 december 2019 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De baas is misschien wel in orde, maar de bouwvakkers?
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Editte nog. Laatst gewijzigd door Anna List : 14 december 2019 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is iedereen die geen Nederlands spreekt een sans-papier dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste ligt de werkzaamheidsgraad veel hoger in Vlaanderen dan in Wallonië, en nog hoger dan in Brussel. Ten tweede zijn niet alln buitenlandse werknemers uitgebuite illegalen. Last but not least: deze draad gaat over het 'ei' van de EU in BRUSSEL dat, ongestraft, gebouwd werd door zwartwerkers en illegalen. Maar d?*?*r reageer je met geen woord op. Je r negeert dat schandelijke feit totaal, alsof het minder erg is omdat er elders in de bouw ook wordt zwartgewerkt. Is het minder erg dat in hartje Brussel, straffeloos, een peperduur Europees complex wordt gebouwd door illegalen en zwartwerkers dan dat dit elders gebeurt? Zou je je niet beter afvragen waarom daar in Brussel geen énkele controle op is ipv dat feit straal te negeren?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen maakt gebruik van sans-papiers. In Brussel gebeurt dat wél. Meer bepaald aan het ei van de EU. Straffeloos. Wat is jouw probleem? Dat er geen illegalen in de ambtenarij werken? Of ben je paddig omdat het ideetje van Magnette wellicht niet in de praktijk zal worden omgezet, en je familie, die ook graag uit jouw geweldige moslimland weg wil en naar het racistische Vlaanderen wil komen, aan de nodige papieren te helpen? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10187766.html
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 december 2019 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |