Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2012, 13:37   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Beke heeft het nog steeds niet begrepen...

http://www.knack.be/nieuws/belgie/wo...0034316457.htm

Je ziet dat onze Wouter Beke het verstand heeft van Markske van Fc De kampioenen, nog steeds begrijpt hij niet dat het communitair akkoord waar hij aan meegewerkt heeft nefast is voor de vlamingen en vooral voordelig is voor de franstaligen en de brusselaars.

Zou hij het wel ooit begrijpen dat hij Vlaanderen verkocht heeft + er nog een hoop geld bovenop gegeven heeft??
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 14:05   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Je ziet dat onze Wouter Beke het verstand heeft van Markske van Fc De kampioenen, nog steeds begrijpt hij niet dat het communitair akkoord waar hij aan meegewerkt heeft nefast is voor de vlamingen en vooral voordelig is voor de franstaligen en de brusselaars.

Zou hij het wel ooit begrijpen dat hij Vlaanderen verkocht heeft + er nog een hoop geld bovenop gegeven heeft??
Hij begrijpt het zeer goed, hij wil dan ook het beste niet voor Vlaanderen, hij wil gewoon dat de miljarden door de vingers van het CD&V profitariaat blijven glijden.
Oud 25 januari 2012, 15:47   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij begrijpt dat wel, hij geeft het alleen niet toe omdat hij denkt dat hij de Vlamingen nog steeds blaaskes kan wijsmaken.

Verder heeft hij ook wel gelijk dat het partijprogramma van CD&V veel Vlamingen kan bekoren. Hij 'vergeet' er evenwel bij te zeggen dat CD&V er niet echt voor gekend staat om na de verkiezingen ook daadwerkelijk voor de uitvoering van dat partijprogramma te gaan. Dan worden postjes ineens veel belangrijker. DAT Mr Beke is wat de teloorgang van uw partij betekent. Niet de woorden uit het partijprogramma, maar de daden van u en uw mandatarissen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 16:09   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Geloof je nu echt dat hij het ook maar zou insinueren te beseffen dat hij Vlaanderen verkocht heeft?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 16:16   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb tijdens de onderhandelingen lang achter De Wever gestaan, wat ook uit mijn berichten uit die periode blijkt. En ik was niet blij met de tsjevenstreek van Beke.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat hetgeen nu door de regering wordt gebracht, in ieder geval het beste is wat men ooit hadden kunnen hopen. Dat de Walen en hun PS dat allemaal aanvaarden is toch wel onverwacht.

Het heeft waarschijnlijk veel te maken met de schrik voor N-VA en het is dus ook dankzij De Wever dat ze dat allemaal doen.

Maar het gebeurt wel, hé! Zowel op socio-economisch vlak als op institutioneel vlak. Het kan nog meer zijn, maar het is nog nooit zoveel geweest.
Oud 25 januari 2012, 16:24   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb tijdens de onderhandelingen lang achter De Wever gestaan, wat ook uit mijn berichten uit die periode blijkt. En ik was niet blij met de tsjevenstreek van Beke.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat hetgeen nu door de regering wordt gebracht, in ieder geval het beste is wat men ooit hadden kunnen hopen. Dat de Walen en hun PS dat allemaal aanvaarden is toch wel onverwacht.

Het heeft waarschijnlijk veel te maken met de schrik voor N-VA en het is dus ook dankzij De Wever dat ze dat allemaal doen.

Maar het gebeurt wel, hé! Zowel op socio-economisch vlak als op institutioneel vlak. Het kan nog meer zijn, maar het is nog nooit zoveel geweest.

zelden zoveel naiviteit in één post bijeen gezien
trop is teveel
ik vermoed dan ook niet echt naiviteit, maar eerder dat uw post een doelgerichte leugen is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 16:24   #7
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:

Jij vind een splitsing van Bhv met dat we de volle bevoegdheden over de 6 faciliteiten gemeenten verliezen + 800 miljoen/jaar naar brussel een goede splitsing? En wat dan met die franstalige magistraten in Vlaanderen? En de nefaste financieringswet wat ons een flink stuk zal verarmen? En dan ben ik nog maar net begonnen...

Ik ben er steenvast van overtuigd als de tradio's nva niet als een baksteen hadden laten vallen dat men dan samen met de nva een véél betere staatshervorming uit de brand had kunnen slepen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 januari 2012 om 16:34.
Oud 25 januari 2012, 16:25   #8
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Enerzijds dankzij de N-VA (loonsverhoging ministers, verhoging dotatie koningshuis) en anderzijds onder lichte dwang van Europa. In elk ander geval was het zover nooit gekomen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 16:26   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij vind een splitsing van Bhv met dat we de volle bevoegdheden over de 6 faciliteiten gemeenten verliezen + 800 miljoen/jaar naar brussel een goede splitsing? En wat dan met die franstalige magistraten in Vlaanderen? En de nefaste financieringswet wat ons een flink stuk zal verarmen? En dan ben ik nog maar net begonnen...
het is hier al allemaal zoveel geschreven en geanalyseerd ...

ik geloof niet meer in die zogenaamde 'onwetendheid' van sommigen hier ...
Oud 25 januari 2012, 16:31   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

zelden zoveel naiviteit in één post bijeen gezien
trop is teveel
ik vermoed dan ook niet echt naiviteit, maar eerder dat uw post een doelgerichte leugen is.
Noch naïviteit, noch leugen. Ik zou trouwens niet weten waarom ik zou moeten liegen

Het programma van De Wever had nooit kunnen worden uitgevoerd, zoveel is zeker. Of u het graag heeft of niet, Wallonië bestaat nog steeds, België bestaat nog steeds, en we moesten samen een regering maken.

Nu ze de N-VA er uit hebben gegooid, en samen een regering hebben gevormd, kunnen ze niet anders dan een aantal zaken doen die er anders nooit waren gekomen.
Oud 25 januari 2012, 16:34   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het alternatief was : geen splitsing en geen hervormingen. Het feit dat BHV na 55 jaar gesplitst wordt en dat er een aantal zaken overgeheveld worden naar de regio's is in ieder geval positief.

En vergeet niet : het is nog maar een begin. De doos is open en over 2 jaar gaan we weer kiezen.
Oud 25 januari 2012, 16:34   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Enerzijds dankzij de N-VA (loonsverhoging ministers, verhoging dotatie koningshuis) en anderzijds onder lichte dwang van Europa. In elk ander geval was het zover nooit gekomen.
Wat er ook van zij, het gebeurt. En dat is van tel.
Oud 25 januari 2012, 16:36   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Noch naïviteit, noch leugen. Ik zou trouwens niet weten waarom ik zou moeten liegen

Het programma van De Wever had nooit kunnen worden uitgevoerd, zoveel is zeker. Of u het graag heeft of niet, Wallonië bestaat nog steeds, België bestaat nog steeds, en we moesten samen een regering maken.

Nu ze de N-VA er uit hebben gegooid, en samen een regering hebben gevormd, kunnen ze niet anders dan een aantal zaken doen die er anders nooit waren gekomen.
zoals een financieringswet erdoor duwen die de B federatie en Brussel versterkt ten nadele van Vlaanderen en in mindere mate Wallonie bedoel je

die financieringswet, d�*t was een hefboom waar men nooit had mogen aan raken alvorens een confederatie gevormd te hebben.

maar eerlijkheid gebied wel te zeggen dat BDW zich daarover ook zou hebben laten rollen wsl
Oud 25 januari 2012, 16:37   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En voor jullie alle drie samen (matthias999, Anna List en Vlaanderen_onafhankelijk) : wat ik hier vertel is hetgeen er meer en meer wordt gezegd in discussies op kantoor en achter een pint. Althans wanneer er uberhaupt nog over politiek wordt geklapt.
Oud 25 januari 2012, 16:38   #15
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Het alternatief was : geen splitsing en geen hervormingen. Het feit dat BHV na 55 jaar gesplitst wordt en dat er een aantal zaken overgeheveld worden naar de regio's is in ieder geval positief.

En vergeet niet : het is nog maar een begin. De doos is open en over 2 jaar gaan we weer kiezen.
Bhv is nog niet gesplitst, het is nog steeds niet door de kamer gestemd.

En zoals het ernaar uit ziet zal het jaren duren vooralleer men deze volledige staatshervorming heeft kunnen doorkrijgen. Bhv is men van plan om nog voor de zomervakantie te splitsen, en waarom denk je dat dat komt denk je? Omdat in dit akkoord de meeste toegevingen van de vlamingen zitten en de meeste voordelen voor de franstaligen. Eerst moet alles gebetonneerd geraken hè. De rest kan wachten!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 januari 2012 om 16:39.
Oud 25 januari 2012, 16:48   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bhv is nog niet gesplitst, het is nog steeds niet door de kamer gestemd.

En zoals het ernaar uit ziet zal het jaren duren vooralleer men deze volledige staatshervorming heeft kunnen doorkrijgen. Bhv is men van plan om nog voor de zomervakantie te splitsen, en waarom denk je dat dat komt denk je? Omdat in dit akkoord de meeste toegevingen van de vlamingen zitten en de meeste voordelen voor de franstaligen. Eerst moet alles gebetonneerd geraken hè. De rest kan wachten!
Eerst en vooral : ik schreef duidelijk "BHV wordt gesplitst", en niet "BHV is gesplitst."

Maar wat is uw probleem nu. Dat BHV nog niet gesplitst is, dat het snel gesplitst wordt (voor de zomer) of dat het nog een tijdje duurt vooraleer alles gestemd is?

Want er zijn veel zaken die ik anders had willen zien, maar 100% haalt men nooit, en hetgeen in de akkoorden staat en ook aan het gebeuren is, dat had ik nooit verwacht.

Een beetje positiviteit mag, zelfs wanneer het niet door N-VA zelf is gestemd.
Oud 25 januari 2012, 16:52   #17
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Als het die Dixan reclame is van "de gebleekte vis", moet ik altijd spontaan aan den Bek denken. Een pedant, arrogant snotneuzeke met een ego dat niet in zijn kiekenborst past.. eentje van het soort dat eelt op de ellebogen heeft al van bij de geboorte, ne wringer en een blaaskaak.

Die bamboescheut had geen flauw benul waar ie mee bezig was. Ze hebben hem herhaaldelijke malen een platgereden, schurftige kat in een zak aangeboden en hij heeft dat met twee handenaangenomen, gevolgd door 'un grand merci, Elio'.

Hij beseft goed genoeg dat hij 6 miljoen Vlamingen mee heeft helpen rollen. Of hij het deksel op den beerput gaat kunnen houden zonder er met kleerscheuren van af te komen... Neen.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 16:53   #18
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral : ik schreef duidelijk "BHV wordt gesplitst", en niet "BHV is gesplitst."

Maar wat is uw probleem nu. Dat BHV nog niet gesplitst is, dat het snel gesplitst wordt (voor de zomer) of dat het nog een tijdje duurt vooraleer alles gestemd is?

Want er zijn veel zaken die ik anders had willen zien, maar 100% haalt men nooit, en hetgeen in de akkoorden staat en ook aan het gebeuren is, dat had ik nooit verwacht.

En daarbij, een splitsing waardoor we op termijn grondgebied gaan verliezen + dat er nog steeds franstalige in halle-vilvoorde kunnen opkomen met hun eigen kieslijst noem ik niet gesplitst, integendeel.. Bhv is uitgebreid over gans Vlaams Brabant.

Dat jij dit een goede staathervorming vind is jou recht, maar ik herhaal, als men de nva erbij betrokken hadden dan had men veel meer uit de brand kunnen slepen en had men een veel betere splitsing kunnen realiseren. En natuurlijk zal de nva nooit heel zijn partijprogramma erdoor krijgen, bij welke partij zal dat trouwens wel lukken??

Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 januari 2012 om 17:01.
Oud 25 januari 2012, 17:08   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarbij, een splitsing waardoor we op termijn grondgebied gaan verliezen + dat er nog steeds franstalige in halle-vilvoorde kunnen opkomen met hun eigen kieslijst noem ik niet gesplitst, integendeel.. Bhv is uitgebreid over gans Vlaams Brabant.
U overdrijft een beetje. Toch?

Citaat:
Dat jij dit een goede staathervorming vind is jou recht, maar ik herhaal, als men de nva erbij betrokken hadden dan had men veel meer uit de brand kunnen slepen en had men een veel betere splitsing kunnen realiseren. En natuurlijk zal de nva nooit heel zijn partijprogramma erdoor krijgen, bij welke partij zal dat trouwens wel lukken??
Ik had niet beter gevraagd, maar De Wever heeft zijn kaart overspeeld. Hij had beter moeten weten, of dacht hij echt dat de traditionele partijen hem nog lang waren blijven volgen in zijn mars?
Oud 25 januari 2012, 17:11   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, maar tegen welke prijs?

Jij vindt het blijkbaar doodnormaal dat in het Vlaanderen, grondwettelijk ééntalig gebied, er zal recht kunnen gesproken worden "en français". Jij vindt het blijkbaar al evenzeer doodnormaal dat de Brussels-franstalige bemoeizucht in Vlaams-Brabant niet enkel bestendigd, maar zelfs nog uitgebreid zal worden dankzij het beruchte "metropolitaine zone". In feite is het een BHV-bis. En nog steeds zullen de francofieltjes uit Vlaams Brabant naar de Vlaamse politici hun middenvinger kunnen opsteken en komen aandraven met franstalige kieslijsten.
Ik ben een brave vredelievende burger, maar wanneer ik dat allemaal overweeg dan ben ik spontaan geneigd om tegenover de francofone dikkenekken uit de Vlaamse Rand nog véél stugger en onvriendelijker te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be