![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/wo...0034316457.htm
Je ziet dat onze Wouter Beke het verstand heeft van Markske van Fc De kampioenen, nog steeds begrijpt hij niet dat het communitair akkoord waar hij aan meegewerkt heeft nefast is voor de vlamingen en vooral voordelig is voor de franstaligen en de brusselaars. Zou hij het wel ooit begrijpen dat hij Vlaanderen verkocht heeft + er nog een hoop geld bovenop gegeven heeft?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder heeft hij ook wel gelijk dat het partijprogramma van CD&V veel Vlamingen kan bekoren. Hij 'vergeet' er evenwel bij te zeggen dat CD&V er niet echt voor gekend staat om na de verkiezingen ook daadwerkelijk voor de uitvoering van dat partijprogramma te gaan. Dan worden postjes ineens veel belangrijker. DAT Mr Beke is wat de teloorgang van uw partij betekent. Niet de woorden uit het partijprogramma, maar de daden van u en uw mandatarissen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb tijdens de onderhandelingen lang achter De Wever gestaan, wat ook uit mijn berichten uit die periode blijkt. En ik was niet blij met de tsjevenstreek van Beke.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat hetgeen nu door de regering wordt gebracht, in ieder geval het beste is wat men ooit hadden kunnen hopen. Dat de Walen en hun PS dat allemaal aanvaarden is toch wel onverwacht. Het heeft waarschijnlijk veel te maken met de schrik voor N-VA en het is dus ook dankzij De Wever dat ze dat allemaal doen. Maar het gebeurt wel, hé! Zowel op socio-economisch vlak als op institutioneel vlak. Het kan nog meer zijn, maar het is nog nooit zoveel geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() zelden zoveel naiviteit in één post bijeen gezien trop is teveel ik vermoed dan ook niet echt naiviteit, maar eerder dat uw post een doelgerichte leugen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben er steenvast van overtuigd als de tradio's nva niet als een baksteen hadden laten vallen dat men dan samen met de nva een véél betere staatshervorming uit de brand had kunnen slepen. Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 januari 2012 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Enerzijds dankzij de N-VA (loonsverhoging ministers, verhoging dotatie koningshuis) en anderzijds onder lichte dwang van Europa. In elk ander geval was het zover nooit gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik geloof niet meer in die zogenaamde 'onwetendheid' van sommigen hier ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het programma van De Wever had nooit kunnen worden uitgevoerd, zoveel is zeker. Of u het graag heeft of niet, Wallonië bestaat nog steeds, België bestaat nog steeds, en we moesten samen een regering maken. Nu ze de N-VA er uit hebben gegooid, en samen een regering hebben gevormd, kunnen ze niet anders dan een aantal zaken doen die er anders nooit waren gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vergeet niet : het is nog maar een begin. De doos is open en over 2 jaar gaan we weer kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ook van zij, het gebeurt. En dat is van tel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() die financieringswet, d�*t was een hefboom waar men nooit had mogen aan raken alvorens een confederatie gevormd te hebben. maar eerlijkheid gebied wel te zeggen dat BDW zich daarover ook zou hebben laten rollen wsl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor jullie alle drie samen (matthias999, Anna List en Vlaanderen_onafhankelijk) : wat ik hier vertel is hetgeen er meer en meer wordt gezegd in discussies op kantoor en achter een pint. Althans wanneer er uberhaupt nog over politiek wordt geklapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zoals het ernaar uit ziet zal het jaren duren vooralleer men deze volledige staatshervorming heeft kunnen doorkrijgen. Bhv is men van plan om nog voor de zomervakantie te splitsen, en waarom denk je dat dat komt denk je? Omdat in dit akkoord de meeste toegevingen van de vlamingen zitten en de meeste voordelen voor de franstaligen. Eerst moet alles gebetonneerd geraken hè. De rest kan wachten! Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 januari 2012 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat is uw probleem nu. Dat BHV nog niet gesplitst is, dat het snel gesplitst wordt (voor de zomer) of dat het nog een tijdje duurt vooraleer alles gestemd is? Want er zijn veel zaken die ik anders had willen zien, maar 100% haalt men nooit, en hetgeen in de akkoorden staat en ook aan het gebeuren is, dat had ik nooit verwacht. Een beetje positiviteit mag, zelfs wanneer het niet door N-VA zelf is gestemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Als het die Dixan reclame is van "de gebleekte vis", moet ik altijd spontaan aan den Bek denken. Een pedant, arrogant snotneuzeke met een ego dat niet in zijn kiekenborst past.. eentje van het soort dat eelt op de ellebogen heeft al van bij de geboorte, ne wringer en een blaaskaak.
Die bamboescheut had geen flauw benul waar ie mee bezig was. Ze hebben hem herhaaldelijke malen een platgereden, schurftige kat in een zak aangeboden en hij heeft dat met twee handenaangenomen, gevolgd door 'un grand merci, Elio'. Hij beseft goed genoeg dat hij 6 miljoen Vlamingen mee heeft helpen rollen. Of hij het deksel op den beerput gaat kunnen houden zonder er met kleerscheuren van af te komen... Neen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat jij dit een goede staathervorming vind is jou recht, maar ik herhaal, als men de nva erbij betrokken hadden dan had men veel meer uit de brand kunnen slepen en had men een veel betere splitsing kunnen realiseren. En natuurlijk zal de nva nooit heel zijn partijprogramma erdoor krijgen, bij welke partij zal dat trouwens wel lukken?? Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 januari 2012 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vindt het blijkbaar doodnormaal dat in het Vlaanderen, grondwettelijk ééntalig gebied, er zal recht kunnen gesproken worden "en français". Jij vindt het blijkbaar al evenzeer doodnormaal dat de Brussels-franstalige bemoeizucht in Vlaams-Brabant niet enkel bestendigd, maar zelfs nog uitgebreid zal worden dankzij het beruchte "metropolitaine zone". In feite is het een BHV-bis. En nog steeds zullen de francofieltjes uit Vlaams Brabant naar de Vlaamse politici hun middenvinger kunnen opsteken en komen aandraven met franstalige kieslijsten. Ik ben een brave vredelievende burger, maar wanneer ik dat allemaal overweeg dan ben ik spontaan geneigd om tegenover de francofone dikkenekken uit de Vlaamse Rand nog véél stugger en onvriendelijker te zijn.
![]() |