Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2018, 16:47   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard Regering Michel-De Wever zorgt voor achteruitgang op taalgebied

De communautaire stilstand blijkt in praktijk uit te draaien op achteruit gaan op het gebruik van het Nederlands.

https://doorbraak.be/regering-michel...op-taalgebied/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:27   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beetje kort door de bocht om dat in de schoenen van de nva te schuiven.

De staatshervorming was gestemd, en het alternatief was om halsstarrig deze af te wijzen, met als gevolg: Di Rupo II.
Voor de zoveelste keer: ik verkies de actuele strategie die er op rekent dat wij niet meer afgeschilderd kunnen worden door de oude machtspartijen, als zijnde 'onberekenbaar-revolutionair'. Wat zou moeten resulteren in meer kiezers en dus meer macht om de zaken in handen te kunnen nemen.

Het blok heeft bijna twee decennia geen kloten kunnen uitsteken met hun veriezingsoverwinningen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:34   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Barbara Pass slaat de nagel op de kop. Niets van wat ze beweert is gelogen of overdreven, maar ze zal geen aandacht krijgen in de media. Waardoor haar vaststellingen ook niet door de Vlaamse bevolking zal worden opgepikt. We weten allemaal waarom. Nochtans heeft wat zijn schreef niets met vreemdelingenhaat te maken. Ze doet gewoon haar werk als parlementair.

Ik blijf het jammer vinden dat de Vlaams-nationalisten mekaar het leven zuur maken. Zo gaan we er niet komen. Jammer genoeg is en blijft het een feit dat Pass geen andere keuze heeft dan de bestaande mistoestanden, ook op taalgebied, aan te klagen. Dat er niet op gereageerd wordt is wraakroepend.
Oud 8 juni 2018, 17:43   #4
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De communautaire stilstand blijkt in praktijk uit te draaien op achteruit gaan op het gebruik van het Nederlands.

https://doorbraak.be/regering-michel...op-taalgebied/

Ik heb altijd een beetje medelijden met Babara Pas. Ze is klein maar moedig. Wat oubollig. Maar klopt soms op de juiste nagel. Kortom, ze doet haar best. Maar als lid van een kleine en eeuwige oppositiepartij haalt het allemaal niet veel uit.

Niemand luistert naar haar. Het is precies of ze na een tussenkomst in de Kamer in het niets verdwijnt. Ja alsof ze er nooit is geweest of nooit heeft bestaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juni 2018 om 18:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:45   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

De staatshervorming was gestemd, en het alternatief was om halsstarrig deze af te wijzen, met als gevolg: Di Rupo II.
Voor de zoveelste keer: ik verkies de actuele strategie die er op rekent dat wij niet meer afgeschilderd kunnen worden door de oude machtspartijen, als zijnde 'onberekenbaar-revolutionair'. Wat zou moeten resulteren in meer kiezers en dus meer macht om de zaken in handen te kunnen nemen.

Het blok heeft bijna twee decennia geen kloten kunnen uitsteken met hun veriezingsoverwinningen.
De N-VA maakt nochtans deel uit van de federale regering. Maar dankzij jou weten we nu waar de prioriteit van jouw partij ligt: De N-VA wil niet meer afgeschilderd worden als zijnde 'onberekenbaar-revolutionair'.
Het is goed om te weten dat de N-VA meer belang hecht aan haar imago als partij die niet langer "onberekenbaar en revolutionair" is dan de taalwetgeving te verdedigen.

Dat het VB geen kloten heeft kunnen uitsteken met hun verkiezingsoverwinningen ligt voor een groot deel aan de N-VA. Ook de taalwetgeving moet gerespecteerd worden. De N-VA hoort daar dus voor te zorgen. Ook en zelfs al is de voorzitter van de N-VA het VB niet genegen.
Oud 8 juni 2018, 18:14   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je slaat de nagel op de kop, niet kunnen/mogen.

Maar N-VA kan het wél maar doet het niet.

Zelfs een simpele toepassing van de taalwetgeving is te veel gevraagd.

Citaat:
Voorstel toepassing taalwetgeving weggestemd.
http://barbarapas.be/archieven/2893

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 juni 2018 om 18:15.
Oud 8 juni 2018, 18:15   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA maakt nochtans deel uit van de federale regering. Maar dankzij jou weten we nu waar de prioriteit van jouw partij ligt: De N-VA wil niet meer afgeschilderd worden als zijnde 'onberekenbaar-revolutionair'.
Het is goed om te weten dat de N-VA meer belang hecht aan haar imago als partij die niet langer "onberekenbaar en revolutionair" is dan de taalwetgeving te verdedigen.

Dat het VB geen kloten heeft kunnen uitsteken met hun verkiezingsoverwinningen ligt voor een groot deel aan de N-VA. Ook de taalwetgeving moet gerespecteerd worden. De N-VA hoort daar dus voor te zorgen. Ook en zelfs al is de voorzitter van de N-VA het VB niet genegen.
2 !!
Oud 8 juni 2018, 18:46   #8
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

kronkel kronkel, zelfs als nva 1% haalt bij de verkiezingen je gaat de grosse Führer verdedigen, je bent echt n partijslaaf erste klasse
Oud 8 juni 2018, 19:32   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke punten van het programma heeft de N-VA dan al binnen gehaald?

Want het " ze kunnen ons dan niet meer afschilderen als onberekenbaar-revolutionair" is totaal zonder enige reële politieke betekenis.

Dat is net zoveel waard als, " ik zet een groene hoed op, dan kunnen ze niet zeggen dat ik een blauwe hoed op heb," helemaal niets.
Oud 8 juni 2018, 19:47   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doorbraak
Toen ik de minister erop wees dat deze webstek geen Nederlandstalige domeinnaam heeft en hem vroeg om dat aan te passen, weigerde hij dat hooghartig. Omdat dit indruist tegen de taalwetgeving in bestuurszaken, zag ik mij genoodzaakt hiertegen een klacht bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht (VCT) in te dienen. En die gaf me ondertussen gelijk. Steven Vandeput, Vlaams-nationalist in hart en nieren, om er in zijn hoofd geen last van te hebben…

Het gaat hier natuurlijk om een pietluttigheid in vergelijking met de uitholling van taalwetgeving in gerechtszaken, maar het is wel erg tekenend voor de manier waarop een partij door de verlokkingen van de Belgische macht van haar doelstellingen en haar historische achtergrond kan vervreemden. Het is dus zover gekomen dat een N-VA-minister door een officiële Belgische toezichtinstantie moet worden terechtgewezen voor de overtreding van de taalwetgeving ten nadele van… het Nederlands.
Hebt ge dat gelezen ? Dat is van dezelfde aard als extreem rechts dat de geldverspilling in Europa aanklaag en zich dan onder penningmeester Annemans (die wel niet de dagdagelijkse rekeningen nakeek -sic) bezondigt aan ongeziene graaierij. Politici bweurk.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 juni 2018 om 19:51.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 19:55   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Want het " ze kunnen ons dan niet meer afschilderen als onberekenbaar-revolutionair" is totaal zonder enige reële politieke betekenis.

Dat is net zoveel waard als, " ik zet een groene hoed op, dan kunnen ze niet zeggen dat ik een blauwe hoed op heb," helemaal niets.
Citaat:
Een uitspraak uit een boek van Peter De Roover (N-VA), (De Stomme van Berlaymont, 1993, blz. 31) : Vlamingen worden Belg wanneer ze aan de macht deelnemen.
Hij had de huidige N-VA politici en ook zichzelf niet beter kunnen omschrijven.
Oud 8 juni 2018, 20:01   #12
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onberekenbaar revolutionair betekent in de lijn van een ondemocratische staatsgreep, zoiets als IS....

IS had ook veel punten van hun programma toen het terreurniveau 3 was, ze kregen alles gedaan van CDV en SPA... en andere poco's...

Dat snap je toch wel net hoop ik?
Oud 8 juni 2018, 20:12   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Onberekenbaar revolutionair betekent in de lijn van een ondemocratische staatsgreep, zoiets als IS....

IS had ook veel punten van hun programma toen het terreurniveau 3 was, ze kregen alles gedaan van CDV en SPA... en andere poco's...

Dat snap je toch wel net hoop ik?
Er is toch niemand in de hele wereld die van de N-VA een Belgische staatsgreep verwacht?

Een gewapende strijd om de Belgische macht, dat is een graptje neem ik aan?
Oud 8 juni 2018, 20:35   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is toch niemand in de hele wereld die van de N-VA een Belgische staatsgreep verwacht?

Inderdaad, dat is een grap, maar de N-VA is niet de enige partij die niet zal vechten om haar eerste programmapunt te verwezenlijken. Ik zal nooit vergeten dat Bert Anciaux tegen mij persoonlijk precies hetzelfde liet horen toen de VU nog bestond.

Ik begrijp dat. Vlaams-nationalisten zijn NIET de vechtersbazen waarvoor ze door hun vijanden worden afgeschilderd. Ik zal De Wever echter NOOIT vergeven dat hij onvoorwaardelijk in de federale boot stapte. Idem met de uitspraak die zopas uit de mond kwam van de zak schoof.
NOOIT stem ik nog N-VA. Ik blijf nog liever thuis.
Oud 8 juni 2018, 20:40   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb altijd een beetje medelijden met Babara Pas. Ze is klein maar moedig. Wat oubollig. Maar klopt soms op de juiste nagel. Kortom, ze doet haar best. Maar als lid van een kleine en eeuwige oppositiepartij haalt het allemaal niet veel uit.

Niemand luistert naar haar. Het is precies of ze na een tussenkomst in de Kamer in het niets verdwijnt. Ja alsof ze er nooit is geweest of nooit heeft bestaan.
Zo is dat, maar je geeft zélf toe dat NIET aan Barbara Pass ligt.
De negatie van een verkozen parlementair die bovendien de nagel op de kop slaat is slechts één van de negatieve gevolgen van het cordon sanitair.
Oud 8 juni 2018, 20:41   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is een grap, maar de N-VA is niet de enige partij die niet zal vechten om haar eerste programmapunt te verwezenlijken. Ik zal nooit vergeten dat Bert Anciaux tegen mij persoonlijk precies hetzelfde liet horen toen de VU nog bestond.

Ik begrijp dat. Vlaams-nationalisten zijn NIET de vechtersbazen waarvoor ze door hun vijanden worden afgeschilderd. Ik zal De Wever echter NOOIT vergeven dat hij onvoorwaardelijk in de federale boot stapte. Idem met de uitspraak die zopas uit de mond kwam van de zak schoof.
Het is trouwens de Volksunie geweest die er voor gezorgd heeft, dat Vlaanderen nooit nog onafhankelijk kan worden, door de oprichting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in 1989 te steunen, waar Vic Anciaux, waarschijnlijk uit dankbaarheid, minister mocht zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 20:46   #17
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik de S.Pa en de CDV en groen hoor precies wel en de vakbonden... Het gaat dan niet over een politiek opponent maar ze spreken precies over IS... Heel veel geblaas, voor wat? Los het op in een debat ofzo... het is een uitgekookt mannetje die BDW, maar zo gevaarlijk toch ook weer niet.

Er komt geen gewapende strijd... de andere partijen tonen vooral aan dat ze een grap zijn...
Oud 8 juni 2018, 20:54   #18
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach, politiek is allemaal lange termijn denken en niet in het hier en nu. Omdat je lang vooruit moet denken wint de meest uitgekookte. Ze dekken elkaar voor het status quo. Spelen allemaal onder 1 hoedje voor postjes en geld...

Politiek zou terug eigenlijk naar betonvoetbal (zwaar indekken) moeten gaan met zware overkills als iemand een fout maakt of zwak staat. Heeft het volk er ook wat aan, maar dan begint het teveel op maffia te lijken...
Oud 9 juni 2018, 09:53   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eventjes kort:

er is geen sprake van dat de nva ooit onberekenbaar/revolutionair/... whatever was. Maar de oude machtspartijen konden dat verhaaltje al te gemakkelijk voorhouden aan de vele bange kiezers die alleen maar "geen boel, laat ons gerust ... wij zagen wel maar dat doen we graag en gaan we blijven doen ..." kennen.
Zelfs het Blok is niet revolutionair: ze hebben nooit opgeroepen om iets straffers te doen dan te betogen of dan te stemmen in het Vlaams parlement.

Verder was de keuze:
- de laatste staatshervorming volledig uitgevoerd door Di Rupo II en wij niks de kloten winst aan geloofwaardigheid op vlak van regeren,
of
- de laatste staatshervorming volledig uitgevoerd, maar zonder Di Rupo II en dus met een flink aantal Vlaamse centrum-rechtse accenten, en wij wel geloofwaardigheid op vlak van regeren.

Zodoende verdedig ik nog altijd de strategie van De Wever, boven het geschuimbek en het luchtfietsen van De Winter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 10:40   #20
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=De schoofzak;8734591.

Het blok heeft bijna twee decennia geen kloten kunnen uitsteken met hun veriezingsoverwinningen.[/QUOTE]

Omdat ze niet groot genoeg waren.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be