![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een schande voor de vakboungden.
Van mij mag het gevangenisregime gerust wat strenger. Of veel strenger. Maar niet onmenselijk. Die kleuters hebben niets misdaan. Nog veel erger is dat tsjeven-politici de staking, en de wijze waarop ze nu gebeurt, ondersteunen. Want in plaats van de vakboungden te bedreigen met rechtszaken voor misdaden tegen die kleuters, gaan ze een beetje ondersteuning geven aan de vakboungden. Door Kind en Gezin opdrachten te geven. Gevolg: andere taken van Kind en gezin raken iets meer op het achterplan. Een aantal beroepsgroepen mogen niet onbeperkt staken. Militairen, politie, verplegenden, artsen, elektriciteits- en gasmaatschappijen, rechters ... en ik vergeet er wellicht nog velen. Cipiers moeten dringend verplicht worden om een minimum-service te leveren, in plaats van hun taken af te wentelen op andere diensten, als politie, civiele, rood kruis en nu ook Kind en Gezin. Foei minister Van Deurzen en anderen. titel: Peuters dupe van cipiersstaking http://www.standaard.be/cnt/dmf20180...BT=43268144455
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar los daarvan schieten de bonden hier andermaal volledig in eigen voet in dit dossier. Als je ziet dat ze dan op zondag wel komen werken omdat er dan dubbel loon is, dan weet je genoeg ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol. Kinderopvang in de gevangenis en de werkende mensen blijven dikwijls in de kou staan of moeten zelf iemand zoeken omdat kinderopvang te duur is ... FTW
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die kinderen zitten in de gevangenis, die moeten afzien. Mag gerust nog veel strenger, zei de schoof... Citaat:
Kan geen kwaad, gevangenen moeten afzien...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 juli 2018 om 11:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer heeft een gevangene iets te eisen?
Citaat:
De meeste van die mensen hebben zichzelf zwaar in nesten gewerkt en dan nog gaan klagen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevangenen hebben rechten, zoals bepaald in Europese wetten ter zake. Natuurlijk, Belgie dacht van haar voeten daar aan te vegen, maar de rechtbanken volgen die stelling niet. Ook als Belgie die wetten niet toepast, zijn ze toch van tel. Gaat nog veel geld kosten, je kan mensen in deze tijd niet meer als beesten behandelen zonder dat daar een gevolg aan komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder schreef bestaat er een groot verschil tussen iemand die van de honger een appel uit een etalage van een winkel steelt (wat op zich ook fout is, een beter plan is even te rade gaan bij daklozenhulp in bepaalde gevallen) ) en aan de andere kant lustmoordenaars, verkrachters ... Volgende stond model voor de film: Papillon. Inside the Brutal French Guiana Prison That Inspired ‘Papillon’
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2018 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag aan jou is, wie heeft zichzelf aangedaan dat hij/zij daar zit? De cipiers? Geens? Misschien toch zijzelf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, worden toch maar statutaire uitkeringstrekkers.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijt ge dan beter als je mensen een onmenselijke situatie toewenst? Neen, geen spat!
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik hier nu de enige die weet dat in de vrouwenafdelingen van onze gevangenissen, moeders zitten met kleine borelingen en met peuters?
Is er nu één forummer die Trumpgewijs die allerkleinsten van hun moeders wilt scheiden? Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd de kinderen toch gescheiden worden van hun moeders (net zoals er gescheiden wordt als de moeder van een zesjarige een zwaar misdrijf pleegt, vb. de vader van die kleine vermoordt). Misschien kan een van de kritikasters hierboven dat eens opzoeken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hunne verwardheid heeft in hun leven het voortouw genomen. Eigen schuld, dikke bult. Het blijft natuurlijk een situatie met een héél wrange nasmaak. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kinderen krijgen intern een cipiers-opleiding, die gaan werken/staken voor hun geld.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je die niet, dan moet je zorgen dat Belgie uit de EU stapt, dan kunnen ze de gevangenen ongestraft blijven behandelen als beesten.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees weinig commentaar op mijn stelling dat het schandalig is dat stjeef minister Van Deurzen de schandalige situatie van de kleuters nog bestendigt.
Door Kind en gezin in te schakelen, ondersteunt hij de weigering van de cipiers om een minimumdienst te garanderen. En maakt hij meteen dat Kind en gezin minder aandacht kan geven aan andere - vb. arme - kindjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de structuur die gemiddeld 150 jaar oud is tot kinderen in de gevangenis, directeurs die vrouwen van gevangenen seksueel misbruiken in ruil voor gunsten en mensen die als ongedierte behandeld worden.
![]() |
![]() |