Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2018, 11:58   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard gezondheids fundamentalisten

Ik ervaar in snel groeiend tempo bij voornamelijk de jongere internet generatie een ongezonde belangstelling in alles wat gezond is.
Alles zoeken ze op, alles is negatief, alles word met alles verward.

Ze lopen constant op zoek naar middeltjes en remedies voor ziekten die ze niet hebben maar waarvan ze overtuigd zijn dat wel te hebben of te krijgen. Dokters zijn blijkbaar niet in staat om hun op andere gedachten te brengen en van zodra ze op één of andere manier overtuigd zijn geraakt "die ziekte dan toch niet te hebben" , hebben ze binnen enkele minuten een andere ziekte en daadwerkelijk ze voelen het fysiek ook. En toch hebben ze dat niet.

Ze hebben Facebook pagina's waar lotgenoten elkander wegwijs maken in deze of andere ziekte en symptomen, maken de medische wereld feitelijk belachelijk door zelfkennis te vergaren en vinden zichzelf superieur in het ontdekken en behandelen van allerlei.

Het is raar en zorgt voor een toenemende negatieviteit die over alle grenzen van het waarschijnlijke is gegaan.

Ik kan niet beter vergelijken met "moslim fundamentalisten" die allerlei versjes en koran dingen zitten in hun hersens te stampen tot ze niet anders meer kunnen denken maar voorbij de realiteit zijn gegaan omwille van het geheel niet te snappen of uit context gehaald te hebben.
En je kan ze niet of nauwelijks terug brengen tot aanvaardbare scepticisme.

Hoe gaan we dat oplossen?

Alle kinderen in gevaar, door het internet steken ze elkander aan.
Oud 5 augustus 2018, 12:05   #2
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

je bent paranoide
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 12:32   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
je bent paranoide
Je leest wel meer op het internet van mensen die ook zo'n mensen in hun familie of kenniskring hebben met dat "gezondheid fundamentalisme syndroom" dat ze zichzelf ook in vraag stellen.

In de aard van ; zijn ze nu echt ziek of houden ze van medelijden, de zorg, de aandacht, enz ?

De persoon in kwestie in vraag stellen is altijd voor die persoon in kwestie een regelrechte aanval op hem. Bijna onmogelijk met deze persoon in discussie te gaan. Zelf niet als psycholoog of psychiater. Meteen zetten deze "patienten" die anderen altijd neer als " achterdochtig, onnozel, onwetend of uiteraard "paranoïde" en nog wat meer fraais.

Toch zal er iets moeten aan gedaan worden want ze lopen in hun eigen ongeluk en sleuren hun volledig gezin en familie mee in dat ongeluk.
Oud 5 augustus 2018, 12:52   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Niet geheel on topic maar wel verwant: en ik dacht dat onze anti-vaccers dom bezig waren.

Voor de duidelijkheid: nee, er zitten geen varkensproducten in vaccins. Maar de islamitische raad van Indonesië weigert ondanks overduidelijk bewijs om een halal certificaat af te geven, waarna ze zelf het advies geven dat als zo'n certificaat er niet is je een product beter niet kan gebruiken. Er gaan daar een heleboel kindertjes sterven omdat die mensen graag het punt willen maken dat ze soms best meer macht kunnen hebben dan de regering. En mensen gaan erin mee.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 augustus 2018 om 12:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 12:59   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Niet geheel on topic maar wel verwant: en ik dacht dat onze anti-vaccers dom bezig waren.

Voor de duidelijkheid: nee, er zitten geen varkensproducten in vaccins. Maar de islamitische raad van Indonesië weigert ondanks overduidelijk bewijs om een halal certificaat af te geven, waarna ze zelf het advies geven dat als zo'n certificaat er niet is je een product beter niet kan gebruiken. Er gaan daar een heleboel kindertjes sterven omdat die mensen graag het punt willen maken dat ze soms best meer macht kunnen hebben dan de regering. En mensen gaan erin mee.
Zo krijgt Allah zijn maagden bijeen voor de moslimterroristen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be