![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland bestaat er zoiets als 'gebruiksduurverwachting'.
Je koopt een product (met 2 jaar garantie) waarvan verwacht kan worden dat zo'n product (wasmachine bv) minstens 5 jaar mee zal gaan. Na 2,5 jaar geeft de wasmachine (buiten de schuld van de gebruiker) de geest. Omdat de machine dan nog maar op de helft van zijn levensverwachting zat gaat de gebruiker dan ook maar 1/2 van de kosten moeten dragen. Zit de machine op 4/5 van zijn levensduur wordt het gedeelte kosten voor de gebruiker ook verhoogd naar 4/5. Uitleg enzo hier. Geldt dit ook in België? M.a.w. is dat Europees geregeld of is dit specifiek voor Nederland. Veel info vind ik er niet over en degene die ik vind komt allemaal van .nl-sites... Reden van de vraag; wasmachine is 3,5 jaar oud. Kostte nieuw €700. Nu is de lager van de trommel kapot (ratelend geluid en lekken) maar omdat dat een dichtgelastte trommel is kan die lager (kostprijs +/-€20) niet vervangen worden en moet er een volledig nieuwe trommel (kostprijs +/- €300) in. Deze offerte komt van de verkoper (kleine zelfstandige) die ook de reparaties zelf doet. Verkoper neemt contact met producent (AEG) maar die wil enkel een technieker langs sturen (€100) waarna we heel misschien kans hebben om €50 korting op de reparatie te krijgen... Dat heeft dus helemaal geen zin. Als de regeling die hierboven beschreven wordt (de 'nederlandse') hier van toepassing is zou mijn aandeel beperkt blijven tot +/- €160. Iemand een idee?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juli 2020 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de Congo-boot zetten naar Léopoldville.
Nieuw kopen.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Vlg. mij specifieke Nederlandse regelgeving, niet eens geïnspireerd op een Europese richtlijn (Europese richtlijn koop en garantie alvast niet).
Bij ons ben je zonder verhaal na 2 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje geduld hebben nog want de persoon die het laatste woord heeft is momenteel in verlof. Maar ik heb hem toch al zo ver gekregen dat hij al twee keer geantwoord heeft op mijn mails. (Ik wist niet dat-ie in verlof was anders had ik hem er nu niet mee lastig gevallen)
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de prijs van de reparatie +€100 krijgen we een nieuwe machine.
Met 5 jaar garantie. Beetje volhouden heeft toch resultaat gehad...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kun je er nog de kloten van de Schoof bijhalen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 augustus 2020 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet weten wanneer je aan het max zit.
Ik heb nog andere dingen te doen dan met een wasmachine in mijn gedachten te zitten. Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop voor jou dat madam niet meeleest.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of was dat een héél andere boot?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |