![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren twee van zo'n pitbulls tegengekomen op het openbaar vervoer (tram). Vooral met deze hitte + vakantieperiode (dus meer volk in de rijtuigen) vind ik het niet kunnen van met zo'n gevaarlijke honden opeengepakt te zitten. Stel je voor dat zo'n dier berserk gaat, een ongeluk is vlug gebeurd.
Ik heb in ieder geval een stressvolle rit gehad. Met stip een van de meest stressvolle van m'n hele leven. Tja, kan er ook niet aandoen dat deze dieren angst inboezemen, eens te meer omdat er nogal eens incidenten met pitbulls ed voorkomen - niet voor niets is men verplicht er in Nederland een opvoedcursus voor te volgen, en dan nog: het risico 0 bestaat niet getuige de verminkingen die mensen er aan oplopen. Ze stinken dan nog eens ook (maar dat terzijde, alhoewel...). Bij deze: verbied aub deze (rot)beesten. Als mensen graag een hond hebben, ok maar opteer aub voor een veilige(re) soort. Ik loop toch ook niet met een gevaarlijke katachtige/lynx, leeuw... rond omdat ik graag katten heb. Discuss please, thanks. Laatst gewijzigd door bembem : 25 juli 2018 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zoiets rap ergens posten!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 juli 2018 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de bus een lus rond hun muil. Met een klein leren riempje is dat zo opgelost. Kost niks. Ze hebben daar geen last van op dat ritje.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kon ook te voet gaan hé Bem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat bijten is ook een probleem. Een normale hond durft al wel eens te bijten als hij opgeschrikt is of zich bedreigd voelt, maar die lost als er geen tegenstand is. Die vechthonden blijven doorgaan en lossen niet. En het feit dat vooral halve marginalen ze kopen is ook al niet te best. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, de marginalen die met een misfokte/opgevoede bullterrier rondlopen pakken meestal een BMW of audi als transportmiddel.
En de staffies die ik ken zijn gewoon schitterende beestjes.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 juli 2018 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 juli 2018 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel drie (3) nero-haartjes op 't kutje he!
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelooflijk maar waar, ik heb destijds iemand gekend die zijn pit in een autoband liet bijten en hem 3 uur aan ëen tak van een boom hing. Die hond heeft in 3 uur niet gelost. Daarna liet hij hem in een regenbuis bijten. Die hond trok die gans uit de muur. Niet normaal meer. Maar ze kunnen wel lief zijn ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 juli 2018 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wandelen meestal.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die speciale gevaarlijke of gevaarlijk-uitziende honden mogen van mij simpelweg verboden worden.
Verbieden van te fokken, en voor de actueel levende exemplaren: één teken van agressie en een spuitje. Ook voor gewone honden kunnen we veel strenger zijn, vanaf ze agressief gedrag tonen als ze vb. ontsnappen, of als vb. de eigenaar ermee wandelt aan de leiband op plaatsen waar hij onvoldoende afstand kan houden van passanten. Alle andere honden dan, als ze zich kunnen gedragen toch, mogen mee op trein, tram of bus. Net zoals een niet-hondenbezitter bagage mag meenemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk, ik heb bijna medelijden met de hond die Bemmetje zou bijten. Dat beestje krijgt acute slaapziekte en profetariatus.
Dat hondje word gewoon te lethargisch om naar een drinkbakje te lopen om die vieze smaak weg te spoelen.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Persoonlijk ben ik banger om door een gefrustreerde chihuahua gebeten te worden.
De schaamte wanneer je dat aan mensen vertelt.
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel Bembem, honden ruiken dat je bang bent. Wat je dan moet doen is recht in hun ogen kijken en zo kan je ze kalmeren.
![]() Je hebt trouwens ook een XL variant tegenwoordig. Als je daar een beet van krijgt, daar zit wat kracht achter ... Mensen die dergelijke honden kopen zien de hond vaak als wapen en willen zo wat aanzien afdwingen. Een drugdealer kan bv gebaat zijn men zo'n hond. https://www.quora.com/What-are-the-d...-of-pitbulls-1
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 25 juli 2018 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |