![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meerderheid Iraanse vrouwen is tegen de verplichte islamitische hoofddoek.
Citaat:
'Hoe lang zal het nog duren voor die vrouwen de verplichte hoofddoek' beu zijn?' Misschien zijn die vrouwtjes het in bepaalde gevallen ook niet eens met andere regels die ze verplicht moeten naleven? 'Het einde van het begin of het begin van het einde?' Ik heb er géén idee van en laat het dan ook met enige graagte over aan die mensen die er meer van weten er misschien zelfs een studie over gemaakt hebben.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed voor hen. Hopelijk kunnen ze het doorzetten naar iets tastbaars.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan dat nu? Hier kiezen zelfs islamitische kinderen om de kopvod te dragen, uit eigen vrije wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ja? Wellicht zijn ze ook tegen het verplicht afzetten van de hoofddoek. Maar die "vrijheid" hebben ze natuurlijk nog niet mogen beleven...
Sjiieten zijn trouwens geen echte moslims. Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 juli 2018 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals de wezen uit Oliver Twist kozen om maar 1 portie per maaltijd te vragen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze de verkeerd "erfgenaam" volgen.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze ook erfgenamen van Mohammed aanbidden wat volgens de echte letterlijke Sunni islam niet mag. Maar Mohammed zelf aanbidden mag ook niet dus zijn er eigenlijk feitenlijk bitter weinig 'echte' moslims op deze aardkloot.
Iraanse stedelingen zijn wel de minst religieuze moslims, samen met de Syrische Alawieten. Het is van moeten, hun vorm van opstand is bv die hoofddoek half over het hoofd te dragen. Opgelet, op Google zoeken naar "iranian muslima" toont iets meer bloot dan verwacht. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt uw mening door een net iets te strakke hoofddoek? Niet goed met dit weer hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oprotten met die woestijn religies en in de plaats wetenschap...
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was pas een 'leukertje'.
Mannenjurk maakt comeback Vrouwen willen een vrije keuze of zij het hoofddoek wel of niet willen dragen. Anderzijds beginnen de mannen terug meer mannenjurkjes (dishdasha) te dragen. Een sfeerbeeld? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in een uitstekend georganiseerde theocratische dictatuur zal het heel moeilijk worden om zo'n strijd te winnen... Nu, zelfs de Berlijnse muur is uiteindelijk gevallen, het dus geen hopeloze strijd.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik er wat stof tot nalezen aan toevoegen niet dat ik de discussie over hoofddoeken weer op gang wil trekken maar ... Argumenten voor en tegen het dragen van hoofddoeken door politieagenten Hoofddoek bij rechter en agenten: Ja of Nee? Op zich is er met een hoofddoek niets mis als er geen druk/verplichting/opdringen achter zit. Als je het bekijkt over héél de wereld zijn er zoveel vrouwen die een hoofddoek dragen, Poolse,Russinnen op het platte land, Tjechische maar daar steekt niets achter, geen druk. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juli 2018 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hel op aarde willen ze zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de werkelijkheid ziet er toch anders uit. Ze twisten nu zelfs wie de echte moslims zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Wreed' bizar zelfs.
![]()
![]() |
![]() |