![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dikke proficiat aan Will Tura, 57 jaar!!!! aan de top, momenteel even aan het uitrusten.
in 2007 werd hij gevierd voor 50 jaar onafgebroken in de top te staan. Eerste optreden als Will Tura op 18 jarige leeftijd. Nu hij er 78 is, is zijn muziek nog steeds top. De muziek componeerde hij zelf, de teksten werden meestal geschreven voor hem. Vergeet niet dat Will zij eigen band had, heel iets anders dan de meeste artiesten. Will schreef heel veel muziek voor andere artiesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willie is de man!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn favoriete nummers van Will Tura :
https://www.youtube.com/watch?v=WaLnMeM9CAE https://www.youtube.com/watch?v=de7dWrGjOVU https://www.youtube.com/watch?v=9Iv1pwFF4O4 Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 augustus 2018 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor heel graag de versie van Erik en Sanne van "Aan mijn darling".
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit 1 liedje van gehoord maar toch respect voor zijn goedgevulde carrière.
![]() Vergis ik mij dat hij in de kustgemeente 'De Panne' woonachtig was als jonge knaap even geleden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind er maar een paar goede tussen zijn liedjes, "Wat Waals is, vals is" en "Sla dood, het koningshuis!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ja: https://nl.wikipedia.org/wiki/Will_Tura
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 19 augustus 2018 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij woont in Brussel. Ik veronderstel nog steeds. Voorheen woonde hij ergens in Vlaams Brabant dacht meer de streek van Leuven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeg altijd al af wiens land Vlaanderen is. Blijkt van Will Tura te zijn.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Will Tura is een Westhoeker met een beetje Frans bloed
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook een liedje dat ik nog steeds fantastich mooi vind: "wat je diep treft doet eeuwig pijn". Als kind begreep ik de tekst niet maar ik zong het met hele dagen, samen met mijn zus. (Mijn ouders werden bijna zot door ons kattengejank...) Pas toen ik iets ouder werd begreep ik de tekst en tot de dag van vandaag vind ik dat lied echt ontroerend. Het blijft voor mij een heel mooi lied! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou die nu niet jaloers zijn op Willy Sommers? Tura heeft nog nooit op Pukkelpop mogen optreden.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Hoe kon je rustig slapen gaan alsof er niets was gescheurd"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'h heb zelfs nog een foto van Will en ik zelve. Uit den tijd dat selfies nog niet bestonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Will Tura heeft wel live gezongen in de kerk na het overlijden van Koning Boudewijn met het lied "hoop doet leven". Dat vind ik van een veel hoger niveau dan op Pukkelpop mogen optreden.....
|
![]() |
![]() |