Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2018, 01:17   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Verloren stem of niet?!?!?!?!?!

Deze avond op een feestje geweest met nogal wat genodigde en verbazingwekkend hoeveel onder hen het VB toejuichten. Desalniettemin waren er weer enkelen onder hen die, naar hun zeggen, vroeger zelfs mee gedemonstreerd hebben met het VB en nu oordelen dat stemmen voor het VB een verloren stem is.

Nee, dat is geen verloren stem, stemmen voor de andere partijen, dat is pas een verloren stem. Ze kruipen na de verkiezingen toch op elkaars schouders om toch maar mee te kunnen deelnemen aan de macht, of beter gezegd, aan de postjesverdeling.

Op die manier zijn het toch steeds de zelfde mensen die aan de macht komen. Welke zin heeft het dan nog om te gaan kiezen. Dat zijn pas echte verloren stemmen gezien er nooit, maar dan ook NOOIT iets zal veranderen op deze manier.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 september 2018 om 01:27.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 08:50   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Deze avond op een feestje geweest met nogal wat genodigde en verbazingwekkend hoeveel onder hen het VB toejuichten. Desalniettemin waren er weer enkelen onder hen die, naar hun zeggen, vroeger zelfs mee gedemonstreerd hebben met het VB en nu oordelen dat stemmen voor het VB een verloren stem is.

Nee, dat is geen verloren stem, stemmen voor de andere partijen, dat is pas een verloren stem. Ze kruipen na de verkiezingen toch op elkaars schouders om toch maar mee te kunnen deelnemen aan de macht, of beter gezegd, aan de postjesverdeling.

Op die manier zijn het toch steeds de zelfde mensen die aan de macht komen. Welke zin heeft het dan nog om te gaan kiezen. Dat zijn pas echte verloren stemmen gezien er nooit, maar dan ook NOOIT iets zal veranderen op deze manier.
Als je de particratie niet kan uitroeien, zul je enkel kunnen stemmen op mensen die de top op hun lijsten plaatsen.

Dat zijn natuurlijk de grootste kontenkruipers en mensen die hen financieel het meeste steunen en natuurlijk zonen of dochters.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 09:34   #3
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het probleem is dat er slechts enkele mensen zijn die geloven dat je er iets aan kan doen. En dus kan je er niets aan doen. Behalve zagen en klagen.
Alles wat er in ons en de omliggende landen gebeurd is het gevolg van een dictatuur die alleen maar op geld en macht uit is. De gewone man interesseert hen geen ballen.

Laatst gewijzigd door Bece : 9 september 2018 om 09:35.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 12:50   #4
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Verloren stem....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 14:06   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Verloren stem....
Ten tijde van het VU werd er nog niet gesproken over een cordon, desalniettemin werden ze wel zoals in een cordon behandeld. Het waren zwarten en al wat slecht en lelijk was, ...tot ze het VU nodig hadden om een regering te vormen, vanaf dan waren het vriendjes.

Nog eerder is het net het zelfde verlopen met de sossen, geen goed woord was er voor hen te vinden. Desalniettemin hebben ze laterop jaren lang deelgenomen aan het beleid.

Nochtans hebben geen van beiden ooit nog maar in de buurt geweest van de 50%.

Het idee dat het VB in zijn eentje meer dan 50 % van de stemmen moet rapen om iets te kunnen verwezenlijken is natuurlijk compleet fout, het volstaat wanneer ze over een ruim aantal stemmen beschikken en dat ze in een bepaalde situatie komen waardoor het cordon toch vroeg of laat zal opgeheven worden, juist zoals ten tijde de sossen, die eveneens als pestlijders behandeld werden, mee in een coalitie beland zijn en zoals ook het VU, ook voordien als pestlijders beschouwd, in een coalitie opgenomen zijn.

Dus,...verloren stem? Zeer zeker niet. Het kan alleen als een verloren stem beschouwd worden al slechts een uiterst kleine percentage kiezers voor het VB stemmen maar als het percentage stemmers ruim is, is het in het allerminst een verloren stem, in tegendeel, hoe meer stemmen er naar het VB gaan, hoe hoger de druk wordt op de besturende partijen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 14:13   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ten tijde van het VU werd er nog niet gesproken over een cordon, desalniettemin werden ze wel zoals in een cordon behandeld. Het waren zwarten en al wat slecht en lelijk was, ...tot ze het VU nodig hadden om een regering te vormen, vanaf dan waren het vriendjes.

Nog eerder is het net het zelfde verlopen met de sossen, geen goed woord was er voor hen te vinden. Desalniettemin hebben ze laterop jaren lang deelgenomen aan het beleid.

Nochtans hebben geen van beiden ooit nog maar in de buurt geweest van de 50%.

Het idee dat het VB in zijn eentje meer dan 50 % van de stemmen moet rapen om iets te kunnen verwezenlijken is natuurlijk compleet fout, het volstaat wanneer ze over een ruim aantal stemmen beschikken en dat ze in een bepaalde situatie komen waardoor het cordon toch vroeg of laat zal opgeheven worden, juist zoals ten tijde de sossen, die eveneens als pestlijders behandeld werden, mee in een coalitie beland zijn en zoals ook het VU, ook voordien als pestlijders beschouwd, in een coalitie opgenomen zijn.

Dus,...verloren stem? Zeer zeker niet. Het kan alleen als een verloren stem beschouwd worden al slechts een uiterst kleine percentage kiezers voor het VB stemmen maar als het percentage stemmers ruim is, is het in het allerminst een verloren stem, in tegendeel, hoe meer stemmen er naar het VB gaan, hoe hoger de druk wordt op de besturende partijen.
Met alle respect dat men het soms goed meent Garry.
Het echte probleem van Flaminganten blijft.
Of het nu Blokkers zijn of S&V snotneuzen of andere groepen uit het verleden, TAK, VNV, VU, Voorpost, Scheutisten, Broederkes van Liefde, Kadinalen Suenens en Danneels, de Paus Panzer-kardinaal, whatever: ze blijven vastgeplakt met dat bruine smurrie en zwarte pek.
Da's blijkbaar gewoon een gegeven, niks meer, niks minder. C'est la vie.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 september 2018 om 14:16.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 14:50   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Met alle respect dat men het soms goed meent Garry.
Het echte probleem van Flaminganten blijft.
Of het nu Blokkers zijn of S&V snotneuzen of andere groepen uit het verleden, TAK, VNV, VU, Voorpost, Scheutisten, Broederkes van Liefde, Kadinalen Suenens en Danneels, de Paus Panzer-kardinaal, whatever: ze blijven vastgeplakt met dat bruine smurrie en zwarte pek.
Da's blijkbaar gewoon een gegeven, niks meer, niks minder. C'est la vie.
Toevallig werden/worden alleen de zes eerstgenoemden op hun zwarte plek afgerekend.
Oud 10 september 2018, 02:12   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toevallig werden/worden alleen de zes eerstgenoemden op hun zwarte plek afgerekend.
Niks belet mij om mijn kloten van de Schoof aan allen te vegen. ('k Heb d'er trouwens zeker nog meer dan een paar niet vermeld. -Al de Royale Leiaus om je evt. te plezieren.- )

Mijn eigen toemaatje: ik ben niet besmet (zoals julie ginder) met de lokale frustraties van ulder Vlomse, Wolse of Belgenlandse erfzondes.
Gij overduidelijk wel en dat vind ik spijtig omdat het anders kan.
P.S.: Mijn slotzinnetje hierboven is trouwens NIET bedoeld als sneer maar als objectieve vaststelling.
Oud 10 september 2018, 02:41   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Nu voor de gemeente ga ik waarschijnlijk voor het eerst Open VLD stemmen, nationaal misschien Blok.

Ik ben op z'n zachtst gezegd een zwevende kiezer, gestart bij de communisten, dan sossen, groen, cd'nv en laatst nva. Een hele zwaai naar rechts al ben ik zelf nooit echt veranderd. Toen ik de kerk en leugens aanviel was ik een linkse rakker, nu ik hetzelfde zeg over de islam en dezelfde leugens in media zie, ben ik opeens een rechtse racist.

Het blok heeft nog steeds een racistische insteek, het is nog steeds meer dan anti-islam, maar dat kan me minder en minder iets schelen. Als ik dan toch een rechtse racist ben dan kunnen ze naar de kloten lopen en stem ik ook zo, of dat het nu een verloren stem is of niet, het is mijn klein verzet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be