![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() https://www.bbc.com/news/health-4573...channel=social
Citaat:
alcohol dient hier ook gewoon verboden onder de 21. en blijf van die wiet gewoon af. van de alcohol ook trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Daar wordt je helemaal kierewiet van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Drugs en nog ontwikkelende hersenen gaan gewoon niet samen.
Komaan zeg, 13 jaar en al blowen of drinken. Ik speelde nog met de lego's toen.
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal ook niet veel ouder geweest zijn, 16 of misschien 17.
Met de maten wat op het pleintje hangen en zo, en van 't een komt 't ander. Te jong, inderdaad, en ik hoop mijn kinderen iets te kunnen bijbrengen over de mogelijke gevaren van drugs en alcohol. Bij mij in den tijd kwam dat gewoon niet ter sprake, of op school, maar dan voor mij allerminst geloofwaardig.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu heeft (volgens mijn tieners) iedereen wel eens cannabis geprobeerd voor ze t middelbaar uit zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat nu slechts is van beiden, is van geen belang.
Ongezonde producten moeten een doordacht gezondheidsbeleid krijgen. De grote discussie is natuurlijk hoe er dat moet uitzien. Wat betreft minderjarigen, is er nog wel een redelijke eensgezindheid. De rest: daar zijn al veel draden over gepleegd, met allerhande argumenten heen en weer, en vaak met de onvermijdelijke maar toch te mijden beledigingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je gaat steeds studies hebben die tegen de stroom ingaan. Daarom zijn metastudies nodig. Alcohol is de zwaardere drug. Drink je er te veel van heb je helemaal geen cognitieve capaciteiten meer. Vergelijk je een pintje met 1 joint kan dat anders zijn. Zo'n studie dient in detail geanalyseerd in zijn methodologie vooraleer conclusies te kunnen trekken.
Ontwenningsverschijnselen van alcohol zijn ook veel erger dan die van cannabis. De studie lijkt een andere indruk te willen geven. Mmm Laatst gewijzigd door Bach : 4 oktober 2018 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In "het zesde," de leraar daar rookte tijdens de lesuren een pakje Johnson zonder filter. Heel de dag lang in die stinkrook.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft al 3 ontwenningskuren achter de rug voor die alcoholverslaving. Hij blijft me maar herhalen hoe zwaarder het is om van die alcohol verlost te raken . Een alcoholverslaving is volgens hem erger dan een coke verslaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met coke ben ik gestopt van de ene op de andere dag omdat ik het kotsbeu was, stoppen alcohol is een vijfentwintigjarige strijd geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was jong in de jaren 70 en zowat alle jeugdclubs en concerten werd luchtig geblowd. De zwarte Afghaan....de libanon ....de Thai sticks allemaal hasj soorten die bij mij nostalgische gedachten teweegbrengen. Ik herinner me de legendarische concerten in Vorst Ahoy Bilzen enz waar een dikke wietwolk boven de aanwezigen hing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof het best. De ervaring met mijn oude vriend bewijst het alvast. Zeer binnenkort zijn zoveelste poging in een paaz afdeling.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2018 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik dan effe snel google, vind ik cijfers van 1996. (Wel van Nederland, maar die liggen volgens mij in dezelfde lijn dan hier). Grossomodo kunnen we stellen dat dat percentage altijd ongeveer hetzelfde is gebleven. Uit eigen ervaring, ik heb toen eigenlijk nooit gezocht naar wiet of andere. Ik kwam er wel mee in contact via vrienden. Op fuiven rook je regelmatig wietlucht, op terras van jongerencafés ook. Het is zelfs zo dat ik het verkrijgen van wiet als jonge gast veel gemakkelijker vond dan nu als volwassene. Gewoon tijdens de middag naar de wc in het college waar ik zat gaan was voldoende. Had men daar niks, waren altijd wel wat maten die iets hadden of er waren ook nog de dealers op café.
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ge zo dom zijt om ermee te beginnen, dan moet ge niet janken dat ermee stoppen zo lastig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dacht ik wel dat het normaal was vermits vader alle dagen zat was. je weet wel, kinderen, en hun kleine kinderenverstandje.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() ...zei de dopper tegen de workaholic...
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN