![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Tweede kandidaat-voorzitter voor Vlaams Belangvr 19/11/04 - Brussels parlementslid Erland Pison stelt zich kandidaat voor het voorzitterschap van Vlaams Belang. Dat betekent dat voor het eerst in de geschiedenis van de partij, of van diens voorganger het Vlaams Blok, er twee kandidaat-voorzitters zijn.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het is de eerste keer dat het voormalige Vlaams Blok een voorzitter kiest. Huidig voorzitter Vanhecke is nog "benoemd" door de stichter van de partij, Karel Dillen, in 1996. Vlak voordat het Blok zich herdoopte tot Vlaams Belang nam de partij echter nieuwe statuten aan waarin ook voorzittersverkiezingen in het leven werden geroepen. Indien de kandidatuur van Pison ontvankelijk wordt verklaard, moet de partijraad morgen een van beide kandidaturen naar voren schuiven. Dat gebeurt via een geheime stemming. Op 12 december mag het congres zich dan uitspreken over de kandidaat, maar de eigenlijke beslissingsmacht ligt wel bij de partijraad. Bron: www.vrtnieuws.net Wie is deze man kan iemand van onze vlaams belang forumers mij dat eens zeggen nog nooit iets gehoord van deze man is die nog harder dan van hecke of meer gematigder? |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Erland Pison, duidelijk een Vlaamse naam
![]()
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als men roept "eigen volk eerst" dan staan jullie op je achterste poten. Neemt men iemand die mss geen Vlaamse roets heeft, is 't weer nie goed. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Pison zegt van zichzelf dat hij tot de gematigde groep behoort. Maar volgens mij wil deze man gewoon wat meer naambekendheid. Hij maakt toch geen schijn van kans. Het is de partijraad die beslist wie de nieuwe voorzitter wordt. Rechtstreekse verkiezingen bestaan niet bij het VB.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Erland Pison wordt natuurlijk geen voorzitter, maar 't is te hopen dat de media en de antifa's er veel ruchtbaarheid aan geven. Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat de Blokbusters al hun dossiers aan het bijeenscharrelen zijn om een nieuw lasterartikel bijeen te schrijven. Ik waardeer het werk van deze nuttige idioten dan ook ten zeerste. Het Vlaams Belang kan toch een sterke man in Brussel gebruiken, en dat is toch een der bedoelingen van deze kandidatuur, niet ?
![]() Bovendien siert het Vanhecke dat hij deze kandidatuur, die toevallig toch te laat werd ingediend, nog wil aanvaarden en daar zelfs op aandringt. ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Pison zou wel eens de nieuwe voorzitter kunnen worden.
Hij is jong en staat voor de transformatie van de partij (zoals Morel/Vanderstrepen), en met een nieuwe jonge voorzitter kunnen ze ook een volledige breuk maken met het Vlaams Blok Het blok heeft een 5 �* 6 tal bekende koppen en daar houdt het mee op. Vanhecke is reeds bekend, en zal stemmen blijven winnen. FVH pleit er ook voor om zijn kandidatuur alsnog te aanvaarden, misschien omdat hij iets in deze strategie ziet. Ik betwijfel echter dat het blok deze theorie zal volgen met het dictaat van de partijtop, maar je weet maar nooit. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Twee kandidaat voorzitters vind ik een goede zaak. Weeral een argument minder voor onze linkiewinkies die tegen het Vlaams Belang zijn en die zeggen dat de partij zou ondemocratisch zijn. Tja The Piano is een slecht verliezer en moet zich verlagen tot een beetje schelden. Het niveau natuurlijk van onze slinkerd, hihi...
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Er zijn twee kandidaten en dat is beter dan één. Wie er ook de kandidaten kiest !
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de vorm zijn er "meerdere" kandidaten nodig,alhoewel iedereen weet wie de volgende voorzitter zal worden....ach.... yep....Het Belang wil in Brussel ook Franstalige stemmen aantrekken...verboden misschien?.Wat valt er van de clowns van het FN overigens te leren?........ Over behang gesproken.....ik heb hier in deze thread best een leuk "jaren-60-stijl" papiertje als avatar zien staan.. ![]() Voor ons belang,in de living een Vlaams behang ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Al bij al toch een lichtpuntje.
![]() Eerlijk gezegd meer dan ik zelf had ingeschat ! 8) |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De persoon die voorgedragen wordt op het congres, dus Frank Vanhecke, moet 2/3 van de stemmen halen. Dus willen de congresleden een andere voorzitter, hoeven zij slechts iets meer dan 1/3 van de stemmen te halen om een voorgestelde voorzitter weg te stemmen. Ik vind dit systeem niet minder democratisch dan de voorzittersverkiezingen van de andere partijen. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()