![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3 gouden tips waarmee senioren geld kunnen besparen
Citaat:
Ik stel daarbij de kilometerverzekering in vraag. Werkt dat? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste besparing voor senioren is nog altijd een blaffer in hun mond steken en de trekker overhalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Áls je het over sinjoren hebt, 2
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 13 november 2018 om 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tal van gratis producten sleept hij er mee in de wacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet immers onder de 12000km/jaar blijven om voordeel te doen. 12000km/jaar = 1000km/maand =250km/week. En wij leven in een maatschappij waarbij de kinderen niet meer in hetzelfde dorp blijven wonen, maar dichter bij hun job. Nu 250km op een week is voor mensen die in een stad wonen en de winkels op wandelafstand hebben veel. Maar voor mensen die in de kleinere dorpen en afgelegen wijken wonen, waar dan ook nog eens geen openbaar vervoer komt, is 250km per week een normaal wagengebruik. Voor mij betekend even langst mijn 3 niet thuiswonende kinderen rijden, een tochtje van 210km. Even naar de Aldi of Okee betekend 10km afleggen. Even naar de vriendin rijden = 20km afleggen. Naar het dichts bijzijnde zwembad betekend 22km rijden. Maar als je heel die lijst bekijkt, dan stel je vast dan elke tip om te besparen je eerst een pak geld kost. Vooral deze vind ik een leuke Citaat:
Totaal kost 9.000€ waarvan ik er dan 2500€ zou terugtrekken via de premies. Blijft 6500€ zelf te betalen. Mijn energieverbruk voor verwarming in 2018 ligt vandaag op 350€. In 2017 was dat 426€ Ik zou door deze investering dus niet veel besparen en zeker geen 500€ per jaar minder aan energie voor verwarming uitgeven. In het beste geval zou ik 100€ per jaar aan enegrie voor verwarming kunnen besparen. Zou dus nog 65 jaar moeten blijven leven om het uitgeven bedrag te kunnen terugverdienen. Voor de woning die mijn oudste dochter hefet gekocht, liggen de zaken anders. Die had nergens isolatie, noch warmte winsten. En een open muur aan de noordoost kant. Aan die zijde deed een voorzetwand met isolatie tusen wonderen. Dakisolatie was daar een noodzaak, Een zelf te betalen totaal kost van 12600€, die een energiebsparing van 365€ opleverde. Maar dan nog zal het haar 35 jaar kosten tegen de huidige energieprijzen om dat bedrag terug te verdienen. Laat ons dus zeggen, dat je als +50er enkel bespaard door je verstand te gebruiken en niet in te gaan op al die reclame. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() als die km verzekering interessant voor je wordt, dan is het meteen tijd om je eigen auto weg te doen en over te stappen naar taxicheques of deelsystemen.
cambio, poppy, privé deelsystemen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je er als senior nog moet achter komen dat de beste besparing er een is waarbij je geen geld uitgeeft, dan zal t wel nooit goedkomen. Laatst gewijzigd door Anna List : 13 november 2018 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() BlablablablaBlablablablaBlablablablaBlablablablaBl ablablablaBlablablablaBlablablablaBlablablablaBlab lablablaBlablablablaBlablablablaBlablablablaBlabla blablaBlablablablaffer zelf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep.
De letterkes e, f & r heeft ie ook al ontdekt. Hij maakt al vorderingen. ![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik moet geen geld besparen, ik geef haast niets uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik zou niettemin zeggen: stop met pokeren, met wedden, en met speculeren op de beurs. Tenzij als je een positief saldo op te maken hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Enkele jaren geleden was er zo eens een 'bonnenman'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 november 2018 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 'nieuwe garde' denken al vrij vroeg aan de erfenis tegenwoordig. Waarschijnlijk om hun dope te kunnen blijven betalen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een pistool met ene kogel.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet enkel aan enkele bepalingen voldoen, Euthanasie Is wettelijk toegelaten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euthanasie in België is met 13% gestegen Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |