![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu was het bij het bedrijf Cartec in de Gentse haven dat een twintigtal vrachtwagens aan de ketting gelegd werden.
https://www.tijd.be/ondernemen/trans.../10073162.html Het verhaal begint ondertussen bekend te worden. Een transportbedrijf ,werkend met "gedetacheerde" chauffeurs deze keer Serviers en Kroaten blijkt bij onderzoek eigenlijk "Belgische" opdrachten te doen en dus de wetten te negeren, en bovendien ,gezien de chauffeurs dus volgens Belgische lonen dienen betaald te worden blijken die Chauffeurs recht te hebben op VEEL meer dan ze nu krijgen en tevens de overheid aanzienlijke bedragen op sociale bijdragen ontzegd te zijn... pikant detail,de chauffeurs weigeren zich als "slachtoffer" te laten registreren.Ik kan me voorstellen dat ze in dat geval niet meer naar hun dorp zouden moeten terugkeren en dat het voor hun familie ook moeilijk zou gaan worden daarginds........ ![]() De echte schuldigen blijven natuurlijk de "Vlaamse bazekes" van Cartec,die verdomd goed moeten weten wat ze medemensen aandoen.....DIE zouden ze eens in de bak mogen draaien.
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 26 november 2018 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn bezig met de grote kuis in die sector, en één voor één worden ze er uit gehaald. 't werd tijd.
Maar het ergste van al is nog dat het mensen van bij ons zijn die er achter zitten, terwijl we maar al te graag met het vingertje naar die Oost-Europeanen wijzen die ons werk komen afpakken...
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar euh sorry dat ik het zeg, door steeds al die aanbestedingen tegen elkander op te zetten komt gans die machine op gang.
![]() |