![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leren kennen via Njam, de digitale kookzender die -denk ik- voorlopig enkel voor Telenet-abonnees te bekijken is, waar hij allerlei lekkers in mekaar knutselt.
Hoe die mens staat te koken is het ideale. Rustig, zijnen tijd pakkend, kundig en zo liefdevol dat ik laatst dacht:"Hij is verdoeme verliefd op die savooi!" En vergeet maar heel die brol van schuimpjes, cremekes, soufflekes en ander culinair gepriel, als ge zijn recept volgt staat er tenminste een vol bord met goei eten voor uwe neus. Ge gaat moeite moeten doen om't op te krijgen. Goeie uitleg, hij zegt niet alleen wat je moet doen, hij legt altijd ook netjes uit waarom je dat moet doen. Ik schrijf nooit recepten op, ik onthoud altijd kleine stukjes, technieken en combinaties, en ik leer fantastisch veel bij van die mens. Het is een plezier om naar te kijken. Wat overigens online via de site van Njam kan. Al moet ge hem eigenlijk op groot scherm bezig zien, op internet gaan er wel veel details verloren. Eigenlijk moet-ie naar de bioscoop, dat zou het ideale zijn. Zijn keuken is ook schitterend. Fantastisch mooi, bijna 'groezelig' met een gasvuur from hell. Als hij iets op een "laag vuurtje" heeft staan en hij pakt de pan van't vuur en dan zie je een rode vuurkegel uit dat fornuis komen, ni te doen. Net ne vulkaan met die rode vlammen. Speciaal gasvureke, 't is niet voor niets dat ze het restaurant ernaar genoemd hebben. Ma soit. I love Johan Segers. 'k Moet daar eens gaan eten, ik voel het. Iemand ooit al gesmikkeld in 't Fornuis?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 mei 2011 om 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Jamie Oliver moet ik niet. Te Engels, te veel 'picknick-maaltijden', te zuur, te ADHD. In die stijl is die met zijn streetfood (ik kan niet op zijn naam komen, die met zijn hoedje en tattoo's) veeeel beter en veel aangenamer om naar te kijken.
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Sympathiek ook hoe Johan Seghers met de vissers staat te babbelen en alles wil weten over de soorten vis die ze gevangen hebben . Je voelt echt dat die man van z'n job houdt
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jehaan Segers kan ik inderdaad wel pruimen als TV-kok.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Walgelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer zo'n "ben ik nu werkelijk de enige normale nog op dit forum" moment.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook geen zorgen maken?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het, er zijn dus geen ziektes die langs speeksel worden doorgegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb je dat er dan niet gezet?
Hou daar rekening mee bij het invullen van de rapporten.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben daar eens binnengeduikeld op een vrijdagavond met een groep slovenen, die absoluut eens bij hun eten een échte goeie chablis wilden drinken.
Het restaurant was eivol & we hadden vanzelfspreke"nd niet gereserveerd. Nadat we ons akkoord verklaard hadden te eten "wat de pot schaft, zolang het maar vis was", regelde men voor ons een tafel (8 man) en diende een heerlijk vismaatje op met inderdaad een uitstekende chablis.
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een afgang.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent toch diegene die zich geroepen voelt om taalfouten te corrigeren? Dat is toch geen fantasie van mij?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga eens ergens anders verder ruzieen over speekselen en taalfouten aub.
Hier gaat het over lekker eten.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft de onnozelaar uithangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Restaurants waar je moet eten wat de pot schaft hebben bij mij altijd een voorkeur. Laat degene die kan koken maar kiezen wat we eten. Hij gaat vast niks maken wat-ie eigenlijk niet goed kan.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, ophoepelen met dat geruzie!
Ik ga het geen twee keer meer zeggen eh!! ![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet er eens op letten, werkelijk alles italianiseerd hij, alles wat die gast maakt moet naar hetzelfde smaken, olijfolie met parmigiano, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet, ik ga op restaurant om iets te eten wat ik op dat moment wil eten een chef moet niet voor mij beslissen wat ik op dat moment wil gaan eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en zoals ik al zei , de basis is goed, laat de halve liter olijfolie achterwege en vervang het door wat anders en t probleem is opgelost. |
|
![]() |
![]() |