![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vandaag weer een top VRT/Canvas product: opnieuw een aflevering uit de reeks 'Kinderen van de kolonie" waarin de blanken alweer als gigantische racisten worden gedoodverfd.
En 50 jaar na hun onafhankelijkheid hebben de congolezen van hun land een puinhoop gemaakt, waar iedereen in armoede leeft. Allemaal uiteraard de fout van de blanken en de westerse wereld. Meer woorden maak ik er niet aan vuil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie kijkt er nu nog naar de VRT?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: Ik was "kunst en cultuur" ook nog vergeten... ![]() edit 2 en "openbaar vervoer", waar ik behalve eens de kusttram, niets van gebruik. Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 november 2018 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fuck, ik betaal hier voor vanalles en nog wat zonder dat ik daar iets voor terug krijg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Afrika ondertussen, sinds al de blanken er zijn weggejaagd, één grote puinhoop is, wordt er natuurlijk niet bij verteld.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 28 november 2018 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() edit, ik ga dat doen als ik al op pensioen ben. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 november 2018 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog nooit getrouwd geweest, wij leven al jaren in zonde bij elkaar.
(maar concreet blijft dat hetzelfde als getrouwd zijn, ik breng binnen, zij draagt/gooit buiten.) ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 november 2018 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maakt idd niet uit, je snapt het punt wel. ![]() een duidelijke taakverdeling is idd een aanrader! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 28 november 2018 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Racistische denkbeelden waren toentertijd overigens vrij normaal, maar duidelijk niet van dubbelzinnigheid gespeend: aan de ene kant dacht men dat zwarten nooit het blanke niveau van beschaving zouden bereiken; aan de andere kant waren de kolonialen toch stiekem bang dat er op een dag een blanke onder een zwarte zou werken als die laatste wat te veel "geëvolueerd" zou zijn. Het is in elk geval een goede zaak dat beide kanten van het verhaal aan bod komen. Prachtige archiefbeelden overigens. Eerlijk, ik had best in die tijd willen leven. Als blanke dan toch. Met een stuk of drie jonge boys rond mij, voor een verscheidenheid aan praktische doelen. Citaat:
Nog los van de westerse bemoeienissen na 1960: het westerse staatsmodel werd al eind 19de eeuw als een rooster over (bijna) geheel Afrika gelegd, zonder veel consideratie voor de inheemse culturen en beschavingen. Het zit de Afrikanen nog steeds niet als gegoten. In de mentaliteit is de stammencultuur nooit verdwenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |