![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij begon er bijna mee te bleiten.
Omdat De Wever hem een "passant in de stad" blijft noemen. https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/pol...enen-kieslijst De Wever (ongeveer: ) Er zijn 250.000 huurders in Antwerpen, en dat zijn allemaal echte Antwerpenaren. Al bij al zijn er er maar weinig huurders die 20 km verder een sjieke villa, bemeubeld en met tuin, zogezegd onbewoond, bezitten. De Wever vindt dat een klein, maar toch reëel punt. Als je je wilt voorstellen als burgemeester van Antwerpen, dan woon je daar best echt. Ik denk, voor de zoveelste keer, bewijs te zien dat Peeters aangeschoten wild is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 september 2018 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen weet het ondertussen wel en Peeters maakt ook geen schijn van kans met z'n liliputterpartijtje dus ik zie niet goed in waarom iemand als BDW hem blijft pesten. Dat wij op forum.politics.be dat doen, ok. Wie zijn wij. Maar de De Wever ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kris Peeters: ‘Uitspraken Bart De Wever zijn not done’
De duistere zaakjes die de laatste tijden daglicht gezien hebben bij de CD&V en met de regelmaat van de klok hoge toppen scheerden in de media zijn die dan wel done? Maar niet alleen Peeters was van mening dat BDW zijn 'pestgedrag??' uit zijn voegen gesprongen was. Citaat:
Citaat:
Dan is er altijd lawaai en proberen sommigen hun beste beetje voor te zetten ten koste van anderen. Al ooit iets anders geweten? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peeters woont niet in Antwerpen, punt. We mogen toch nog de leugenaar aanwijzen als we hem bezig horen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 15 september 2018 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer BDW - die trouwens niet eens reageerde op die specifieke en zoveelste leugen van Peeters, dan eens iets te berde brengt dan is iedereen zogezegd verontwaardigd. Stop toch met die komedie, zeg ik dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is allemaal een misverstand.
Bij de CD&V hebben ze ooit eens gehoord dat de Antwerpenaar "iets zuivers" wilde, iets "puurs". Stuurden ze iemand uit Puurs, met een kandidaat met 3kg zuivere heroïne.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 september 2018 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is idd niet alleen kinderachtig om Peeters te pakken op het feit dat hij geen Antwerpenaar is maar vooral chauvinistisch. Er zijn 101 dingen waarop Peeters beter kan gepakt worden, bijvoorbeeld op zijn gevit op de N-VA.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle partijen hebben met de keuze van hun kandidaten de bedoeling om stemmen te ronselen. Zo te zien scheelt er behoorlijk wat aan het beoordelingsvermogen van de tsjeven. Nochtans is een scherp beoordelingsvermogen heel belangrijk in de politiek.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er lijkt zich een behoorlijk sterk "links blok" te vormen in Antwerpen.
Behoudens een toch wel zeer onwaarschijnlijke monsterscore van de N-VA wordt een nieuwe centrumrechtse coalitie in Antwerpen ietwat onzeker. Ik kan me best voorstellen dat het BDW hoog zit dat de CD&V,een "natuurlijke" kleine partner in Antwerpen, zo onvoorstelbaar onhandig bezig is en de boel op "centrumrechts" aan het verzieken is(electoraal dan hé) En zeggen dat amper een paar maand geleden de SpA schijnbaar KO in de touwen lag na de breuk met Groen!,maar "gelukkig" voor hen wordt de nederlaag uit de klauwen van de overwinning gered door "de man van Puurs" die liever zijn "natuurlijke" coalitiepartner aanvalt dan een beetje op zijn eigen campagne letten... Ik weet niet waar de rekenkundigen van de CD&V eigenlijk zaten de laatste tijd,de partij is traditioneel klein in Antwerpen ,kan al sinds de oudheid geen burgemeester leveren,maar kreeg altijd heel invloedrijke schepenposten...... Ook bij O-VLD ,wijselijk zwijgzaam,zullen ze NIET tevreden zijn met de strapatsen van CD&V en Petterke uit Puurs,ze kunnen daar ook rekenen. Ja,ik kan begrijpen dat BDW niet gelukkig meer is,hij kan WEL rekenen en had met N-VA liever campagne gevoerd strikt tegen de linkse oppositie in Antwerpen...
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 15 september 2018 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek is hard.
En De Wever doet nooit iets zonder een reden, die mogelijks drie stappen verder ligt dan een normaal mens kan zien. Ik verheug me er al op, als zal blijken waar De Wever precies naar toe aan het zeilen is, met Peeters en met de tsjeven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pester die De Wever. Persoonlijke aanvallen op zijn opponenten siert hem niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is een reële kans dat De Wever het zich nog zal beklagen dat hij actief meewerkte aan de afbraak van CD&V Antwerpen. De deadlock lonkt.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gerolf Annemans maakte gisteren de juiste analyse in de afspraak op vrijdag: Peeters heeft nooit in de echte vuurlinie van de verkiezingen gestaan. In Puurs ging dat allemaal zeer makkelijk voor de Kris en hij is altijd in een comfortabele leder zetel naar de postjes gebracht maar nu het er iets harder aan toe gaat kan hij niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me het normale uitgangspunt als je met het ACW te doen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is NU of nooit.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de macht zijn de tsjeven ook zonder het ACW tot alles in staat.