Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2018, 19:49   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard België investeert 43 miljoen in vrouwenrechten

België investeert 43 miljoen in vrouwenrechten

Citaat:
In het verlengde van ‘She Decides’, de internationale campagne waar minister Alexander De Croo (Open VLD) in 2017 mee zijn schouders onder zette, maakt ons land 43 miljoen euro vrij voor vrouwenrechten wereldwijd. Dat maakte De Croo bekend vanuit Zuid-Afrika.
Aan de tafel gezeten zijnde, tv stond aan op de één of andere nieuwsuitzending, rustig mijn avondeten nuttigende (broodje/kaas ter info) schreeuwde er eensklaps iemand aan de tafel: "Kijk die De Croo gooit met ons geld!!!"

Ik keek op naar het TV scherm en zag nog juist de zin "België investeert de volgende jaren 43 miljoen euro extra in de rechten van meisjes en vrouwen wereldwijd."

Ik verslikte mij haast in mijn broodje/kaas toen ik het bedrag zag.

Naast de verslik poging dacht ik: "In wat een rijk land leven wij toch"

Een dankwoord van die De Croo naar de brave belastingbetalers alhier zat er niet in.

Mijn eten heeft mij niet gesmaakt.
Oud 2 december 2018, 20:11   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
België investeert 43 miljoen in vrouwenrechten

Aan de tafel gezeten zijnde, tv stond aan op de één of andere nieuwsuitzending, rustig mijn avondeten nuttigende (broodje/kaas ter info) schreeuwde er eensklaps iemand aan de tafel: "Kijk die De Croo gooit met ons geld!!!"

Ik keek op naar het TV scherm en zag nog juist de zin "België investeert de volgende jaren 43 miljoen euro extra in de rechten van meisjes en vrouwen wereldwijd."

Ik verslikte mij haast in mijn broodje/kaas toen ik het bedrag zag.

Naast de verslik poging dacht ik: "In wat een rijk land leven wij toch"

Een dankwoord van die De Croo naar de brave belastingbetalers alhier zat er niet in.

Mijn eten heeft mij niet gesmaakt.

Ja, stel je voor zeg, een minister van ontwikkelingssamenwerking die geld investeert in gelijkberechtiging van vrouwen in derde wereldlanden waar wij bilateraal mee werken...

Kun je ook een rationele uitleg verschaffen waarom dit problematisch zou zijn, en wat jouw verhaal van kaas en sandwichen + het soort volkje waar jij blijkbaar mee wil samen eten daar enige relevantie in heeft ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 20:15   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2018 om 20:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 20:20   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Gebruikt men dat toestel in Zuid-Afrika of was dat alleen bestemd voor de blanke boeren die men van kant maakte?

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 december 2018 om 20:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 21:43   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Nu de vrouwen hier nog proberen beschermen en het komt misschien nog goed.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 22:18   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, stel je voor zeg, een minister van ontwikkelingssamenwerking die geld investeert in gelijkberechtiging van vrouwen in derde wereldlanden waar wij bilateraal mee werken...

Kun je ook een rationele uitleg verschaffen waarom dit problematisch zou zijn, en wat jouw verhaal van kaas en sandwichen + het soort volkje waar jij blijkbaar mee wil samen eten daar enige relevantie in heeft ?
Het is nogal problematisch als je andere landen de les gaat spelen terwijl je zelf vrouwonvriendelijke ideologieën gaat faciliteren
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 01:49   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is nogal problematisch als je andere landen de les gaat spelen terwijl je zelf vrouwonvriendelijke ideologieën gaat faciliteren
Idd, het eindeloos pamperen en knuffelen van islamieten in dit land, die niet zo hoog oplopen met vrouwenrechten, is daar een mooi voorbeeld van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 december 2018 om 01:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 03:56   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, het eindeloos pamperen en knuffelen van islamieten in dit land, die niet zo hoog oplopen met vrouwenrechten, is daar een mooi voorbeeld van.
De nagel op de kop !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 06:38   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"investeren" is meteen ook zo een woord dat verkeerd gebruikt wordt in poco-middens.

"uitgeven" lijkt me een juistere omschrijving.
Oud 3 december 2018, 20:08   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"investeren" is meteen ook zo een woord dat verkeerd gebruikt wordt in poco-middens.

"uitgeven" lijkt me een juistere omschrijving.
Zou "wegsmijten" niet nog beter klinken, denkt u?

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 december 2018 om 20:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 20:13   #11
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Alleen al de Vlaamse inkomsten waren 42 miljard euro in 2017. Federaal 115 miljard. Dit is dus 0.274 promille.
Dit bevestigt mijn kijk: Met investeren in vrouwenrechten heb je te weinig rechtstreeks aangevallen op de islam, wat voor de islamcriticus de uiteindelijke bedoeling moet zijn. Vrouwenrechten zijn een middel, de islam het doel. Hoe omgekeerd men het ook wil voorstellen.

En investeren zal altijd weggesmeten geld zijn voor wie naar zijn eigen navel (en bankrekening) kijk.
Dit is 43 miljoen euro die niet naar migranten gaat. Die niet naar moskeeën gaat.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 december 2018 om 20:18.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 20:43   #12
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Die subsidies zijn totaal nutteloos weg gegooid geld als men het migratiepact Marrakech ondertekend!

Zie Tekst uit migratiepact Marrakech

Culturele gevoeligheden
Voor de partij is het een ‘no go’ dat ontvangstlanden respect voor de cultuur van de migrant moet promoten en in de gezondheidszorg de ’culturele gevoeligheden van migranten moet respecteren. “Dat kan leiden tot het terugdraaien van vrouwenrechten.”

Wat staat er in de tekst migratiepact Marrakech?
Promote mutual respect for the cultures, traditions and customs of communities of destination and of migrants < > Bevordering van wederzijds respect voor de culturen, tradities en gebruiken van gemeenschappen van bestemming en van migranten
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:08   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geld aan Afrika geven is altijd nutteloos.

Maar ja het is toch maar dieselgeld.

Ze hadden het beter aan kanker onderzoek gegeven!

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 december 2018 om 21:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:32   #14
Zieke Jos
Vreemdeling

Standaard

Volgens mij hebben ze De Croo gewoon minister-van-geld-geven-aan-negers gemaakt omdat ze minder last van hem hebben als hij in Afrika zit.

Laatst gewijzigd door Zieke Jos : 3 december 2018 om 21:33.
Zieke Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:38   #15
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zieke Jos Bekijk bericht
Volgens mij hebben ze De Croo gewoon minister-van-geld-geven-aan-negers gemaakt omdat ze minder last van hem hebben als hij in Afrika zit.
Decroo heeft in J'burg een vertoning weggegeven op het niveau van Mugabe in zijn betere dagen. Hij gedraagt zich als een Afrikaan onder de Afrikanen. Hoog tijd dat hij zijn bekrompen Oost-Vlaanderen verlaat voor het wijde Afrika.
Oud 3 december 2018, 21:45   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geld aan Afrika geven is altijd nutteloos.

Maar ja het is toch maar dieselgeld.

Ze hadden het beter aan kanker onderzoek gegeven!
Inderdaad, daar had men het beter aan gegeven, onze eigen ziekenhuizen uit de nood helpen, kankeronderzoek, onderwijs in eigen land dan wel.
Oud 4 december 2018, 01:02   #17
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Langs de ene kant investeren in vrouwenrechten wat ik goed vind.
Langs de andere kant hopen volk binnen halen die dat helemaal niet kennen ...., waar zit de logica?
Oud 4 december 2018, 07:30   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Langs de ene kant investeren in vrouwenrechten wat ik goed vind.
Langs de andere kant hopen volk binnen halen die dat helemaal niet kennen ...., waar zit de logica?
laat ons focussen op wat t belangrijkst was, of zoals Alexander zelf zo trots bekend maakte op twitter en Facebook : hij mocht het podium op met Jay-Z, Pharrell Williams en Beyonce en heeft zelfs Naomi Cambell back stage ontmoet! het leven is mooi!

en een weekend met Goedele op trot, toch ook niet te vergeten! al schreef hij daar niks over op Facebook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 08:36   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat ons focussen op wat t belangrijkst was, of zoals Alexander zelf zo trots bekend maakte op twitter en Facebook : hij mocht het podium op met Jay-Z, Pharrell Williams en Beyonce en heeft zelfs Naomi Cambell back stage ontmoet! het leven is mooi!

en een weekend met Goedele op trot, toch ook niet te vergeten! al schreef hij daar niks over op Facebook.
Keer op keer prijs ik mij gelukkig geen Twitter en FB te willen gebruiken.

Die Goedele die is zo zot als een aap met alle respect voor apen en half-apen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be