![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Mijn ouders verhuren vastgoed. We weten uit ervaringen van omstaanders dat het cruciaal is om een betrouwbare huurder te vinden. Eentje die financieel stabiel is, die het fatsoen heeft om zijn rekeningen op tijd te betalen, die zich gedraagt (geen overlast), die de regels respecteert, en die liefst overeenkomt met buren etc. Ik ken iemand die een huurder had die op tijd betaalde, maar de huurder liet de woning volledig onderkomen. Van ellende heeft de verhuurder het verkocht. Het was een hele strijd om de huurder weg te krijgen.
De vastgoedmakelaar in Spanje stelt dat ze nooit aan Spanjaarden verhuren, omdat het doorgaans boertige en onhygiënische mensen zijn die sporen nalaten en schade aanrichten. Zo'n beleid is niet politiek correct maar wel broodnodig voor de verhuurder. Los van dit alles is migratie iets dat veel Vlamingen boos maakt, en het plaatsen van een groep moslims in een appartementenblok leidt tot ontevredenheid bij andere bewoners. Niet omdat we allemaal racisten zijn, maar omdat onze levensopvattingen niet met elkaar compatibel zijn. Ik vind dat een verhuurder volledig vrij moet zijn in zijn keuze van wie die huurder wordt. Ikzelf zou nooit een huis kopen of een appartement huren naast een moslimfamilie. Dat is niet politiek correct, maar wel noodzakelijk om rust te bewaren. Groen wil nu verhuurders dwingen om migranten te nemen via praktijktests. N-VA was lang tegen (ik herinner me nog een speech van Homans die de vrije keuze van de verhuurder benadrukte) maar het lijkt erop dat ze nu van standpunt veranderen Discriminatie op de huurmarkt: Groen wil praktijktests Een reden te meer waarom ik in dit leven nooit meer voor N-VA stem. Het wordt VB, en elke N-VA stemmer die een beetje ruggengraat heeft zou me moeten volgen.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goeie makelaar weet daar wel raad mee.
trouwens...Mohammed, je staat op de lijst, ik laat u iets weten indien de vorige die is komen kijken en heeft toegezegd, het weer zou afbellen om het pand te huren. En als ze bellen, "tja, in principe is het toegezegd maar je mag gerust komen kijken...verder zie hierboven. Ook nog bruikbaar : "Mag ik een loonbriefje zien van het laatste jaar zodat ik zeker ben dat je inkomsten hebt?" Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 december 2018 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lastige, vuile, onvermogende huurders: toch maar normaal dat niemand ze wil! Dat de staat daar ruimtes voor uitzoekt en ze daar onder elkaar de lastposten laat uithangen! Waarom zouden bepaalde lieden "het recht" hebben om in mijn eigendom te kruipen? En als je om die reden niet meer voor het NVA gaat stemmen, wie kies je dan wel die aan je wensen zal voldoen? Zal het VB je helpen? Laatst gewijzigd door andev : 26 december 2018 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel verhuurders als werkgevers zijn (noodgedwongen) daarin wel heel "creatief" geworden.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Het komt erop neer dat de overheid bepaalt wie je in je huis toelaat of niet.
Dat is een schandaal.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is heden ten dage nog de beste oplossing.
Ik kom uit een familie waar het huurdertje en verhuurdertje spelen dagelijkse kost was. De panden die wij verhuurden waren allemaal tip/top in orde. Het is volledig terecht dat men zich de vraag gaat stellen of er nog wel betrouwbare huurders te vinden zijn. Het is in tegenwoordige tijden best goed opletten geblazen met aan wie of wat je een pand gaat verhuren. Ik heb al toestanden geweten van mensen die een mooi in orde huis/app verhuurden en het na een tijdje half afgebroken was er zelfs bestaande kasten en toestellen gewoon uit gestolen waren. Dan zinkt de moet wel in de schoenen om 'je' daar nog met bezig te houden. In de meeste gevallen weten de 'nieuwe' huurders al dan niet van vreemde origine zijnde allemaal héél goed waar ze moeten gaan staan janken als u een opmerking zou maken dat het goed onderhouden van het gehuurde pand te wensen overlaat. Huurdersbond/verhuurdersbond. Ik schreef hier ergens in een draadje nog dat je als verhuurder zelfs nog niet iedereen meer mag weigeren als men een pand wil huren want in véél van de gevallen kan je daarna tekst & uitleg gaan geven op de rechtbank. Dus is het beste plan eigenlijk zoals forumlid Jay-P al wist te schrijven, hou u er gewoon niet meer met bezig. ![]() p.s. Het Juridisch forum er even op nalezen kan in bepaalde gevallen een goede leerschool zijn.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 december 2018 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaruit worden de geschikste huurders geselecteerd. https://www.biv.be/sites/default/fil...at-huurder.doc Laatst gewijzigd door Bobke : 26 december 2018 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo lang N-VA en VB niet samenwerken zal er nooit een regering komen die de Islamisering van Europa een halt toeroept. VB heeft vele malen de hand uitgestoken, maar De Wever blijft zich verstoppen achter een boom die Filip De Winter heet. "Want De Winter gaat bij Assad op de koffie" Het zou prachtig zijn als De Winter zich opoffert en zijn politieke carrière stopzet. Dan heeft De Wever namelijk geen enkele geloofwaardige reden meer om het cordon te rechtvaardigen. De realiteit is dat het grote merendeel van de N-VA stemmers daar zit omdat ze tegen migratie zijn. Naar het VB kunnen die stemmers niet, om wille van het cordon. Als men het opblaast is BDW bijna de helft van zijn stemmers kwijt. Daar gaat het over, maar dat zal hij nooit toegeven. Zo lang het cordon blijft bestaan leven we in een schijndemocratie en is België gedoemd om binnen 20 jaar voor 50 procent Islamitisch te zijn
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de leden van het VB om hun verstand te gebruiken ipv zelf in een kooi te kruipen! Dat ze bvb een nieuwe partij oprichten en dan naar daar verhuizen! Gaat men ze, partij na partij, in een cordon kunnen blijven steken? En een groot bakkes zoals Dewinter moet er dan wel uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan komt ie der niet in. Punt. OCMW publiek is trouwens niet mijn doelgroep. 't Zou me verbazen dat het OCMW borg zou willen staan in deze categorie.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 december 2018 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In deze regio zal ik bv 2 keer nadenken alvorens aan Nederlanders te verhuren (reden=slechte ervaringen die familie en kennissen hadden). Wat betreft moslims: mijn jongste woont in een woonwijk (vroegere mijn-gemeente) met moslims (jonge gezinnen met kinderen) als buren. Ik ken geen rustiger buurt. In al die jaren nog nooit problemen gehad. In tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het "probleem" is blijkbaar alleen met testosteron geteisterde rukkende pubers en jong volwassen mannetjes met grootheids/religieuze waanzin.
![]() |