![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin met Vlaams Brabant.
Vlaams parlement: baby Bruno. Lijkt me logisch. Kamer: Karin Jiroflée uit Haacht trekt Euh .. wie ?? Op plaats twee komt Moad El Boudaati, schepen in Vilvoorde. Daarna volgt Nele Daenen, gemeenteraadslid uit Tienen. Euh ... euh .. wie zegt ge? http://www.standaard.be/cnt/dmf20190110_04092572
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bestuur kiest voor een goede man vrouw verdeling...Is dat niet verplicht tegenwoordig? Of is die pariteit enkel van toepassing voor gemeenteraadsverkiezingen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Onbekende namen (behalve misschien in hun eigen dorp of stad) gaan het daardoor moeten opnemen tegen politici van andere partijen die wel een brede bekendheid genieten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds 2002 is de pariteitsregel van toepassing voor de parlementaire verkiezingen. Het verschil man/vrouw mag per lijst niet groter zijn dan 1. Maar enkel plaats 1 en 2 moeten alterneren tussen geslacht. Men kan dus op plaatsen 3, 4 en 5 bv wel drie mannen zetten en dan wat meer vrouwen onderaan. (zelfde is overigens geldig voor gemeenteraadsverkiezingen in vlaanderen, enkel in wallonië en brussel telt de alternering verplicht voor heel de lijst)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut, schieten op al wat beweegt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen begint ook te lossen.
Kamer: trekt: Kherbache, ze is nu Vlaams parlementslid nadat ze kabinetschef was bij Di Rupo. Iedere verkiezing een keer wisselen van aard van parlement ... tweede plaats: Jan Bertels uit Herentals wie is dat nu weer? Vlaams Parlement trekt: het paard. Caroline Gennez dus. Gerecupereerd uit het politieke bejaardenhuis. tweede: schepen in Turnhout Hannes Anaf. Ah, een schepen. Proberen te onthouden: Anaf. https://www.gva.be/cnt/dmf20190110_0...BT=15160725877
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wordt flink afgekocht.
Benieuwd of de kiezer dat gaat smaken. Benieuwd of de kandidaten van de parking dat gaan smaken. Citaat:
|
![]() |
![]() |